Karavanski ceed je po šestih letih na trgu dobil naslednika. Njegova vloga ostaja enaka, prepričati družinske uporabnike, a bo zdaj z velikostjo močneje ciljal tudi na podjetja, ki se odločajo za flotne nakupe.
Ceed SW je poleg novega imena (prej je bil cee'd SW) ubral tudi povsem drugačno taktiko. Dolga leta paradni konj, trivratni model, je potisnjen povsem na stran, vrzel pa bo moral poleg karavana zapolniti še shooting-brake proceed, ki k nam prihaja januarja prihodnje leto in bo tudi zaradi izbire motorjev ciljal na kupce z nekaj večjo kupno močjo. Januarja prihaja tudi ceed GT z bencinskim motorjem z močjo 204 KM.
Prav zaradi izbire motorjev in opreme, ki naj bi bila že v osnovi bolj prestižna, naj proceed ne bi skakal v zelje karavanskemu SW modelu, ki je dobil bolj prečiščene, vodoravne linije. Prednji del je na las podoben petvratni kombilimuzini, posebnost zadnjega dela pa so nekoliko drugačni žarometi led.
Previs spredaj so v korist dinamične oblike skrajšali, medosje je ostalo enako dolgo, v dolžino pa je zrasel skoraj za 10 centimetrov, kar se najbolj pozna pri prtljažnem delu. Ta je pridobil skoraj 100 litrov in je s 625 litri med največjimi v razredu in večji kot pri mnogokaterem predstavniku večjega D razreda karavanov.
Ceed SW je dobil električno pomična prtljažna vrata, ki se odpirajo samodejno, če nekaj sekund s pametnim ključem v žepu stojimo za zadkom. Za njimi se skriva urejen prtljažnik s predalniki in tirnicami za lažje in bolj varno zlaganje prtljage. Zadnji sedeži se podirajo s pomočjo premika ročice z eno potezo.
Pri Kii trdijo, da so velik napredek naredili na področju vgrajenih materialov, ki so kakovostnejši in bolj trpežni kot so bili do zdaj. Prednja sedeža lahko grejeta in hladita, tudi potnikov na zadnji klopi pozimi ne bo zeblo. Armaturna plošča, prihodnje leto bo možno dobiti tudi digitalne žaromete, je enaka kot pri klasičnem ceedu,
‘Plavajoči’ infozabavni sistem je na voljo s 5- ali 7-palčnim zaslonom na dotik, ali 8-palčnim v primeru opremljenosti z navigacijskim sistemom. Serijsko je ceed opremljen z Bluetooth tehnologijo, dnevnimi led lučmi (v višjih opremah so na voljo tudi polni led žarometi), serijski je sistem za preprečevanje naleta, tempomat, sistem za vzdrževanja vozila na voznem pasu, samodejno zasenčenje žarometov in sistem za opozarjanje na nezbranost voznika.
Med drugim si lahko kupec, odvisno od finančnih zmožnosti, omisli sistem izbire načina vožnje (Drive Mode Select), ki lastnikom omogoča, da izberejo vožnjo po svojih željah – od običajne do športne. Z uporabo omenjenega sistema lahko vozniki nastavljajo trdoto volana, obenem pa vsak način subtilno spreminja značaj motorja. Kia s ceedom uvaja ogrevanje vetrobranskega stekla. S pritiskom na gumb odmrznemo led in odmeglimo vetrobransko steklo. Kupcem je prav tako na voljo brezžično polnjenje mobilne naprave. Ceedov doplačilni ECO paket ponuja aktivno zračno loputo na maski, ki se zapira in odpira glede na temperaturo motorja, s čimer izboljšuje aerodinamičnost in posledično zmanjšuje porabo goriva. Pohval se lahko z drugo stopnjo samodejne vožnje, kar pomeni, da tehnologija vozilo usmerja na varnostni razdalji za drugim vozilom, na željo voznika pa zna, ko je to varno, vozilo samo prehiteti počasnejše vozilo.
Na voljo je tudi tempomat s sistemom Stop & Go, opozarjanje na vozila v mrtvem kotu (BSCW), sistem za opozarjanje pri prečnem prometu za vozilom (RCTCW), sistem za pomoč pri parkiranju (SPA), ter zaznava pešcev s heptičnim opozarjanjem na volanu v primeru zaznavanja nevarnosti naleta.
Na bencinski strani je sodobnejša različica Kiinega 1,0-litrskega T-GDi bencinskega motorja s turbopolnilinikom, ki proizvaja 89 kW (120KM). Turbo bencinske barve zastopa tudi 1.4 T-GDi bencinski motor z močjo 104 kW (140 KM). Manj zahtevnim je na voljo 1.4 MPI bencinski motor z močjo 74 kW (100 KM).
Ceed SW je dobil tudi Kiin novi 1,6-litrski CRDi motor, ki proizvaja manj ogljikovega dioksida, trdnih delcev in dušikovega oksida (NOx) v primerjavi s prejšnjimi Kiinimi dizelskimi motorji. Na voljo je v dveh različicah (z močjo 85 kW/115 KM in 100 kW/136 KM).
Karavan je od primerljivo opremljene petvratne kombilimuzine dražji za okli 1500 evrov, ohranja pa sedemletno garancijo. Karavanski ceed SW z vstopnim atmosferskim bencinskim motorjem stane po cenku vsaj 20.690 evrov, s popusti se lahko cena spusti do 14.490 evrov. Z litrskim turbobencinskim motorjem stane 21.990 evrov oziroma 15.790 v primeru uveljavljanja vseh popustov, za najcenejšega dizelskega karavanskega ceed je treba po ceniku odšteti 24.190 evrov, oziroma 17.990 z upoštevanim popustom.
Če je novi 5-vratni ceed premagal na nemških primerjalnih testih golfa, potem bo verjetno lahko karavanska izvedba tudi golfovega varianta. Me prav zanima, kaj bodo na to temo pisali v Auto Motor und Sport in recimo Auto Bildu?