Kia je pred premiero na avtosalonu v Parizu pokazala prve fotografije serijskega proceeda. Če je bilo zadnje desetletje to ime rezervirano za trivratno kombilimuzino, pa po novem označuje atraktivno zmes karavana in kupeja - oblika, ki jo imenujemo shooting brake. Kaj takšnega v tem velikostnem razredu ponuja le Mercedes-Benz z modelom CLA shooting brake.
Kia proceed bo torej tretja, najbolj ekskluzivna različica nove generacije ceeda. Bolj kot na prodajne številke bo usmerjen na krepitev znamkine samozavesti in osveščanja kupcev, da so med serijsko opremo začeli vgrajevati veliko čustev.
Proceed bil razvit na evropskih cestah in za evropske voznike, tudi izdelovali in prodajali ga bodo le na stari celini. Z osnovnim ceedom si je podoben do prvih vrat, nato pa ubere svojo pot, saj je se strešna linija začne kupejevsko sločiti proti podaljšanemu zadku. Tam ga krasi LED razsvetljava iz enega dela, poudarjajo pa napihnjen odbijač, dvojna izpušna cev in dodatki kroma.
Proceed je še malenkost daljši od novega ceeda sportswagona in meri v dolžino dobrega 4,6 metra. Je pa za skoraj pet centimetrov nižji, tudi oddaljenost od tal je manjša. Medosna razdalja ostaja enaka. Zaradi oblike je žrtvoval nekaj prtljažnika, ki pa ga pri 594 litrih vseeno ni malo.
Na voljo bo le v različicah GT Line ali GT. Med drugim bo imel vsak proceed električna prtljažna vrata in deljivo zadnjo klop po tretjinah. Tudi podvozje je prilagojeno športnejši vožnji.
Poganjali ga bodo trije motorji. Bencinsko ponudbo začenja 1,0-litrski T-GDi z močjo 88 kW (120 KM). Najzmogljivejši motor bo 1,4 T-GDi agregat, ki proizvaja 103 kW (140 KM). Oba motorja moč do pogonskih, prednjih koles serijsko prenašata preko 6-stopenjskega ročnega menjalnika, medtem ko je
1.4 T-GDi razpoložljiv tudi s Kiinim 7-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko.
Kupci si lahko omislijo nov učinkovit 1,6 CRDi dizelski motor z izhodno močjo 100 kW (136 KM), ki je na voljo tudi s 7-stopenjskim samodejnim menjalnikom z dvojno sklopko.
Prodaja proceeda se bo začela na začetku 2019.
dezurni@zurnal24.si
Sodeč po obliki bi znale konkurente precej močno boleti glave. Sicer pa, ali ni že skrajni čas za oblikovno bolj dramatične avtomobile v sicer dolgočasnem golfovem velikostnem in cenovnem razredu? Vsaj ena znamka, ki ima korajžo....