Avto
7937 ogledov

Šest Slovencev opravljalo izpit v prestižnem športnem avtu

AVP in kia stinger
1/10
Anže Petkovšek
Bi opravljali izpit v prestižni športni limuzini s 370 "konji"? Šest Slovencev je preizkusilo, kako bi to izgledalo. Na koncu so bili zelo veseli za odkrite napake.

"Ali bi še naredila?" To je bilo vzhičeno vprašanje, takoj ko je Vesna pritisnila na gumb in izklopila 3,3-litrski šestvaljni motor bočno parkirane kie stinger. Vprašanje je bilo namenjeno na zadnji desni sedež, kjer je sedela Polona Letnar, ocenjevalka izpitnih voženj Agencije za varnost prometa z dolgoletno prakso.

Vesna je bila ena izmed šestih bralcev Žurnala24, ki jih je določil žreb izmed tistih, ki so pred tem na naši strani pravilno odgovorili na vseh šest izpitnih vprašanj iz teorije. Izbranci so bili za svoj trud lepo poplačani, saj so lahko brezplačno preverili, kako varni so v resnici kot vozniki kljub nekaj oziroma dolgim letom prakse.

Delovno vozilo pa ni bil renault 5, ki se ga je večina spominjala iz časa njihovega opravljanja izpita, temveč pravcati stinger GT, moderna Kiina limuzina, napolnjena z vsem udobjem, asistenčnimi sistemi in konjenico, ki je skupaj štela vsaj za kakih pet "petk" kilovatov. Gotovo prav posebno doživetje, kar so dokazovali tudi številni občudujoči pogledi z ljubljanskih ulic, ko je mimo polzela rdeča športna lepotica.

AVP in kia stinger | Avtor: Anže Petkovšek Anže Petkovšek

Tako kot na pravi izpitni vožnji je ocenjevalka "kandidate" vodila po ulicah, skozi semaforizirana in nesemaforizirana križišča ter dvojna krožišča. Med vožnjo je preverjala, kako kot "izkušeni" vozniki v resnici skrbijo za šibkejše udeležence v prometu, ali znajo brati signalizacijo in če spoštujejo hitrost v conah. Tudi vključevanje in izključevanje na avtocesti ter vzvratna vožnja sta bila del scenarija.

Kia stinger GT

Motor: 3,3 V6 bencinski
Moč in navor: 272 kW (370 KM), 510 Nm
Najvišja hitrost: 240 km/h
Pospešek 0-100 km/h:  4,9 sekunde
Cena: od 59.990 €
Serijski asistenčni sistemi in udobje: radarski tempomat, kamera, LED žarometi, pametni ključ, gretje in hlajenje seeežev, HUD, Harman/Kardon ozvočenje ...

Udobje pomeni tudi varnost

"Kaj pa je to," je vprašal Marko, ko se je med poskusom spremembe voznega pasu prvič oglasil sistem za opozorilo na mrtvi kot in z zvočnim in svetlobnim signalom opozoril na bližajoče se vozilo zadaj. "Kako vklopim radarski tempomat?," je spraševal Janez, ki se je pred vožnjo dobro podučil o vsem udobju, ki ga lahko ponudi kia stinger. "Aha, tukaj," in je mimogrede vklopil še hlajenje svojega sedeža.

Enega je navdušilo, da zna stinger brati znake za hitrost, drugega pa projekcijski zaslon za spremljanje hitrosti in drugih podatkov kar na vetrobranskem steklu. Prav vsem, tudi Simonu, ki se je z njim srečal prvič, pa se je takoj priljubil avtomatski menjalnik, ki omogoča precej bolj osredotočeno vožnjo.

Male, a lahko tudi nevarne pomankljivosti

Dobra novica: vsi sodelujoči so glede na "izpitno" vožnjo takšen tip voznikov, ki se jih na cesti ni potrebno bati. Letnarjeva je ocenila, da so praviloma dobro opazovali dogajanje okoli sebe, se skozi krožišča kar dobro razvrščali, se vsi po vrsti zelo primerno vključili in izključili iz avtoceste ter ohranjali defenzivno vožnjo, ki je porok za pravočasno ukrepanje, ko se kdo od drugih udeležencev požvižga na pravila.

A to ne pomeni, da so bili naši vozniki idealni. Eden je spregledal (res) majhne oznake za cono 30 km/h in bi bil lahko "bogato" nagrajen od redarjev, drugi je v križišču pri zavijanju levo med čakanjem na nasprotni promet ustavil prezgodaj in tako onemogočil hitrejše praznjenje križišča, tretji je manever vzvratne vožnje izpeljal tako, da je zapeljal iz stranske na glavno cesto (brez utripalk), četrti je čez z zapornicami zavarovan prehod z železnico zapeljal z nezmanjšano hitrostjo, peti je pri zavijanju v križiščih premalo gledal prek ramen za pešci in kolesarji, kot da bi se preveč zanašal na sicer odlično delujoče asistenčne sisteme kie stinger, ki pa so narejeni le za zaznavanje motornih vozil.

Ocenjevalka je vsakemu ob koncu vožnje dala nekaj dobrohotnih napotkov, ki so bili daleč stran od šolskega oštevanja, temveč predvsem priporočila, kako preživeti brez nesreč (in kazni) v vse bolj napornem  prometu.

Zakaj je zmagovalec prepričal ocenjevalko?

"Vsi vozniki bi morali po nekaj letih na ta način osvežiti svoje praktično znanje," je bil ob koncu vožnje navdušen nad izkušnjo Janez, tisti, ki je spregledal cono. "Med vožnjo imam velikokrat občutek, kot da imajo nekateri avto za nadomestek orožja. Veliko je objestnosti, premalo se pazi na pešce in kolesarje, mnogi vozijo avte, ki očitno nimajo ogledal in smernikov," je ocenil dogajanje na cestah in se spomnil, kako je v krožnem križišču enkrat srečal voznico, ki mu je pripeljala nasproti.

Jože je bil med šesterico voznik z najdaljšim, 36-letnim stažem. Med spremembami iz časov, ko je prvič sedel za volan z izpitom, je izpostavil predvsem veliko povečanje gostote prometa in popolnoma drugačne tipe avtomobilov. Uroša, ki jo je zadnjih 25 let odnesel brez nesreče, pa moti predvsem dogajanje na avtocesti, kjer se velikokrat vozi le po levem pasu s prekratko varnostno razdaljo, ali pa v cik-cak stilu. Posamezniki tako močno otežujejo pretočnost in ustvarjajo nevarne situacije, je prepričan.

Tudi Vesna, najmlajša med udeleženci, bi znova opravila izpit. Njena blažja slabost je sicer razvrščanje v križiščih in spremljanje mrtvih kotov. "Deloma je to zato, ker imam tudi v svojem avtu sistem za mrtve kote in me morda to kar malce poleni," je bila zdravo kritična.

Ocenjevalka AVP Polona Letnar je na koncu izbrala tistega izmed šesterice, ki je bil po njenem najboljši in si bo prislužil še posebno nagrado, vikend najema avtomobila. To je postal Simon, voznik s 23-letnimi izkušnjami, ki je med celotno vožnjo pustil na ocenjevalki najboljši vtis - bil je najbolj pazljiv na omejitve in prepovedi, dobro je opazoval in predvideval reakcije drugih udeležencev, zelo dobro se je tudi razvrščal v križiščih in krožiščih. Kot je povedal, naredi na leto okoli 25 tisoč kilometrov, veliko od tega po avtocestah. Trudi se voziti varno, a izpostavlja, da je za kaj takšnega poleg izkušenj zelo pomembno tudi znanje teorije. Najbolj pa ga moti nestrpna vožnja tik za zadkom spredaj vozečega vozila.

dezurni@zurnal24.si

Komentarjev 5
  • klemen45 19:17 08.junij 2018.

    To ni avto za šolsko vožnjo!..

  • Ebony_Curr 17:39 08.junij 2018.

    Google zdaj plačuje € 794 na € 982 na dan za delo na spletu od doma. Nikoli si nisem mislil, da bom to lahko naredil, vendar moj najboljši učitelj zasluži več kot € 33500 mesečno, to počne, in ona me ...prikaži več je prepričala, da poskusim. Tudi novi ljudje lahko to naredijo enostavno in 600-dnevno na dan in lahko zaslužijo višje s čas0m ... Tako sem začel ........... ❥❥❥ ❥❥ ❥❥❥ www.Money46.Com

  • Albatroz 09:42 08.junij 2018.

    od kdaj pa je KIA prestižni avto?