Kar pa ne pomeni, da niso prostornejši, varnejši ali tehnološko odlični. Kia picanto ima za primerjavo s prejšnjo generacijo kar za četrtino večji prtljažnik z dvostopenjskim dnom in večjo odprtino za nakladanje, ki zdaj meri 255 litrov, s podrtimi sedeži pa 1010 litrov (prej 200 litrov). Takrat dobimo tudi ravno odlagalno površino. Povsem dovolj za večino dni v letu.
Daljše je tudi medosje in sicer za pol drugi centimeter (2,4 metra). To v praksi pomeni več prostora v potovalni kabini, tako za ramena, kot kolena, kar so dosegli tudi s krajšimi previsi spredaj in zadaj in tehničnimi rešitvami ter novimi materiali. Na primer, osrednja konzola je zdaj tanjša kot je bila. Vozilo v primerjavi s predhodnikom po dolžini sicer ostaja nespremenjeno (3,59 metra). Še vedno pa je picanto primeren za štiri osebe, čeprav je registriran za pet oseb. Boljši so tudi sedeži, a bi si želeli še več bočnega oprijema. To se nekoliko pozna na udobju v vsakodnevni vožnji. Sedežem bi morali dati kupci večji poudarek, saj v avtomobilu preživimo veliko časa. Kljub kompaktnim meram ponuja zadovoljivo veliko odlagalnih kotičkov, spredaj dve držali za pijačo, v vratih tudi za plastenke, še posebej velik predal pred prestavno ročico peststopenjsega ročnega menjalnika, na dosegu rok sta tudi USB in AUX priključek. Voznikova roka počiva med vožnjo na počivalniku, uporaben predal smo našli tudi pod sedežem. Zadaj je odlagalnega prostora manj, pogrešali smo predvsem odlagališča v vratih.
Občutek kot v številko večjih avtomobilih
Voznikovo okolje je bilo v našem primeru luxury opreme (najvišja stopnja opremljenosti) moderno in ergonomsko zelo dobro. Gumbov ni veliko, vse je na dosegu voznikovih rok. Serijski sedempalčni zaslon (serijsko le v paketu luxury) na dotik nameščen na vrh armaturne plošče ponuja dobro grafiko, tudi 3-D ter pregledne menije, med merilniki podatke o vozilu razbiramo s pomočjo 2,6-palčnega zaslona. Osrednji zaslon je dobro odziven in omogoča enostavno povezljivost s pametnim telefonom. Če imate pametni telefon, standardno uporabljate tudi satelitsko navigacijo. Vse deluje na nivoju večjega ria, takšen je tudi večfunkcijski volan, ki je nastavljiv po višini in prijetno odebeljen, lahko je tudi ogrevan (ogrevani so lahko tudi sedeži), z uporabnimi stikali za upravljanje z avtoradiem. Pohvaliti moramo tudi delovanje samodejne klimatske naprave v vlažnih in mrzlih jutrih, ki hitro ogreje majhen prostor. Ergonomsko skromno in estetsko grdo se mi je zdelo le stikalo za upravljanje s potovalnim računalnikom, ki je umeščeno med klasične analogne merilnike.
Največji napredek se je zgodil na področju varnosti. Čeprav se tega še ne poslužujejo vsi proizvajalci mini vozil, pa je Kia v novega picanta vgradila tudi sistem za samodejno zaviranje v sili, ki je pohvalno serijski že pri srednji stopnji opreme.
Premalo konjev in navora
V mnogo državah, velikih mestih so mali avtomobili zelo iskani zaradi svoje okretnosti, hkrati na področju SUV vozil nimajo konkurence, zdaj pa ponujajo tudi obilje tehnologije - pogosto za razumno ceno. Poleg sistema za samodejno zaviranje v sili, luxury oprema prinaša tudi kamero za pomoč pri vzvratni vožnji, ki ponuja dobro ločljivost in jasno sliko. Drugih naprednih sistemov za pomoč vozniku nima, še najbolj sem pogrešal kakšne bolj napredne žaromete.
Vozilo je poganjal atmosferski 1,0-litrski bencinski motor, ki je sicer uglajen, a je z manj kot 50 kilovati moči, predvsem pri začetnem pospeševanju, nekoliko podhranjen z navorom (96 Nm). Želeli bi si hitrejših startov in pospeškov, vse to se pozna tudi pri prehitevanjih. Korejci sicer navajajo, da avto zmore 161 km/h, a je predvsem v dolge klance pospeševanje naporno. Pri 130 km/h se motor zavrti na 4.000 vrtljajev.
Prestave petstopenjskega ročnega menjalnika so dobro odmerjene, zato vožnja tudi pri hitrostih nad 100 km/h ni moteče hrupna. Tudi na račun dodatne izolacije kabine, ki jo je bil picanto deležen ob zadnji prenovi. Podvozje je prej udobno kot dinamično, kar se občuti v nagibanju v ovinkih. Poraba bencina na testnem krogu, ki je vključevala tako mestno vožnjo, kot vožnjo po podeželju in avtocesti, je pokazala natanko šest litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Podatki o vozilu: (Kia picanto 1,0 Luxury)
Motor: 998 cm3, trivaljni, bencinski
Moč: 49,3 kW (67KM) pri 5.500 vrtljajih na minuto
Navor: 96 Nm pri 3.500 vrtljajih na minuto
Poraba: 6,0 litra/100 km (mešani cikel vožnje na testu), 101 gram CO2
Zmogljivosti: 161 km/h, 14,3 sekund od 0-100 km/h
Mere (DxŠxV) (v mm): 3.595x1.595x 1.485, medosna razdalja 2.400, prtljažnik (v litrih): 255-1010 Cena: 11.990/14.490/12.490 (osnovna/testni/testni s popustom)
Plusi: Izgled, uporabnost, odlagalne površine, oprema, cena;
Minusi: Podhranjem motor, pospešek, vožnja pri velikih hitrostih;
Majhen avto je narejen predvsem za mesto, zato pač nima vsega tistega, kar imajo večji avtomobili. Za 12K ne moreš pričakovati čudeža. Po mojem je bolj ključno pri tej Kiji, da imaš 7-letno garancijo, kar je ključno glede na to,… ...prikaži več da se avtomobilska mehanika najbolj uničuje med kratkimi mestnimi vožnjami.
Polovička avtomobila za celotno ceno :)
Ravno kupujem avto. Ko gledam manjše, večje... enostavno vidim, da je oprema, ki je na voljo pri manjših dosti slabša kot pri večjih. Pa imam takoj odgovor na naslov "ali res potrebujemo več". Ja, potrebujemo več. Ne prostora v prtljažniku,… ...prikaži veču, katerega vedno najprej napišete, ne konj, ampak VARNOSTI in asistenčnih sistemov. Manjši avti nimajo možnosti "lane assist", pa prilagodljivi tempomat, pa manj airbagov, pa samodejna ročna, pa še pa še... za kia picanto pač ne moreš računati 24k€, kajne?