Sorento morda v Sloveniji ni najbolj zaželen Kiin avtomobil, vendar to ne pomeni, da po njem ni zanimanja, saj jih je od leta 2002 v treh generacijah na ceste po svetu zapeljalo več kot tri milijone, na evropske pa dobrih 300 tisoč. Za Kio je tudi zelo pomemben model, saj je, kot so poudarili, njegova prva generacija s svojim uspehom morda celo rešila znamko pred zatonom.
Z novo generacijo sorento ni le postal oblikovno bolj drzen, kar se obnaša v novi izvedbi »tigrove maske«, bolj ostrih linijah z več zaščitnimi elementi in podaljšanem pokrovu motorja, zaradi katerega je tudi stebriček A pomaknjen za tri centimetre nazaj, ampak je postal tudi večji. Medosna razdalja je z 2,815 metra daljša za 35 milimetrov, centimetrske prirastke pa so dobile tudi dolžina, širina in višina. To se odraža predvsem v več prostora za potnike v drugi in opcijski tretji sedežni vrsti. Za 45 litrov je večji tudi prtljažnik, ki v petsedežni konfiguraciji v osnovi meri 705, v sedemsedežni pa 187 litrov.
Pri Kiinem slovenskem uvozniku, podjetju KMAG, računajo, da bodo do konca leta prodali okrog 150 sorentov. Osnovni turbodizelski sorento bo ob upoštevanju popustov stal najmanj 35.299 evrov, sicer pa bo cena, kot je to pri korejski znamki v navadi, zelo odvisne od vrste financiranj. Pri podjetju KMAG računajo, da bodo konec leta v Sloveniji ponudili tudi novi sportage, oktobra ali novembra pa tudi njihov novi električni avtomobil EV6, za katerega vlada veliko zanimanje, saj so v predprodaji zbrali že okrog 100 naročil.
Pripravljen na teren
Sorento je voljo tudi s posebnimi programi za terensko vožnjo, ki vozniku olajšajo vožnjo po snegu, blatu ali pesku, soliden pa je tudi nabor asistenčnih in varnostnih sistemov, k jih je devet, med njimi pa izstopajo na navigacijski napravi zasnovan tempomat, monitor za pregled nad dogajanjem v mrtvem kotu, ki sliko prikaže na osrednjih merilnikih,pomočnik za daljinsko parkiranje avta in sistemi za izogibanje pred čelnim trkom, trkom ob bok in preprečitev sekundarnega trka.
Na predstavitvi sem si lahko sorenta sicer ogledal le za kratek čas, zato bo treba za temeljitejšo oceno počakati, da pripelje na test, a prvi vtis je, da so se pri Kii z njim zares potrudili. Vsekakor vzbuja vtis zelo dobro narejenega avtomobila z dobrimi materiali in učinkovito tehniko, ki je tudi oblikovno na višji ravni od predhodnika, zelo dober pa je tudi njegov nastop, zato ga bomo na cesti gotovo opazili. Tudi zaradi nove izvedbe tigrove maske, ki mu daje poseben značaj.
Novi sorento bo v Sloveniji na voljo s tremi pogonskimi variantami. Bencinskega motorja ne bo, bo pa še naprej na voljo 2,2-litrski turbodizelski štirivaljnik z močjo 148 kilovatov, ki deluje v kombinaciji z novim 8-stopenjskim menjalnikom z dvojno sklopko. Drugi dve možnosti sta 176-kilovatni hibridni in 199-kilovatni priključno hibridni sklop, ki sta zasnovana na povezavi 1,6-litrskega turbobencinskega štirivaljnika, elektromotorja in šeststopenjskega samodejnega menjalnika. Vsi pogonski sklopi so na voljo s prednjim ali štirikolesnim pogonom, vsi pa imajo tudi možnost vleke prikolice, dizelski sorento 2,5-, hibridna pa 1,65-tonske.
Ne vem v čem je finta tega vrtečega gumba namesto prestavne ročice?