Nemčija na številnih odsekih slavnega Autobahna (avtoceste) ne pozna hitrostnih omejitev in je kot taka meka za številne voznike, ki radi vozijo hitro. Njim je namenjen posebni vozni pas.
Že na začetku leta so pri nemški vladi razpravljali o tem, da bi omejila hitrost na avtocesti. Glavni vzrok pa ni večje število mrtvih na avtocestah v Nemčiji, ki se je povečevalo kljub vse varnejšim vozilom, o tem se govori že od leta 2014 naprej, ampak onesnaženost zraka. Omejitev hitrosti naj bi bil le eden od ukrepov zaveze o transportu v prihodnosti, ki naj bi pripomogel k izboljšanju podnebnih razmer.
Stranka Zelenih želi glasovanje v Bundestagu še ta mesec. "Omejitev hitrosti bi bil glas razuma v 21. stoletju," pravi predstavnik Zelenih Cem Özdemir, ki je tudi predsednik pristojnega odbora za promet. Özdemir je za "Spiegel" celo povedal, da razprava zelo spominja na ameriške razprave o omejitvah norcev pri nošenju pištol.
Omejitev hitrosti je del paketa za zaščito okolja in podnebnih ukrepov, a se kljub temu v stranki Zelenih soočajo z velikimi kritikami. Zvezni minister za promet Andreas Scheuer (CSU) je strog nasprotnik omejitve hitrosti. Generalni sekretar CSU Markus Blume pa pravi, da za ekološki napredek potrebujemo "novo tehnologijo in ne stare prepovedi. Okoljski minister Svenja Schulze (SPD) pa je odkrito na strani omejitve hitrosti. Socialni demokrati so se na kongresu strank leta 2007 odločili, da bodo dosegli omejitev hitrosti 130 km/h.
Die #Grüne|n können‘s nicht lassen: Zum x-ten Mal fordern sie ein generelles #Tempolimit. Das ist eine Debatte von vorgestern. Was es heute für ökologischen Fortschritt wirklich braucht, ist neue Technik, aber keine alten Verbote. Klartext von unserem Generalsekretär @MarkusBlume pic.twitter.com/uxyc7HrKRe
— CSU (@CSU) October 5, 2019
Zanimivost
"Gentlemen agreement" je naziv dogovora med upravami treh vodečih nemških premium proizvajalcev vozil. Sredi osemdesetih let prejšnjega stoletja so ugotovili, da bodo porabili preveč denarja, če bodo med seboj tekmovali, kateri avtomobilom bo najhitrejši, pri čemer so želeli zagotoviti največjo možno varnost svojih vozil. Strinjali so se, da postavijo omejitev na 250 km/h. To je bila kompromisna odločitev med hitrostjo in varnostjo. S tem so kupcem povedali, tukaj imate avtomobil in z njim dirkajte po Autobahnu, kolikor želite, a ne hitreje od 250 km/h. S tem so hkrati nekako prepričali nemške oblasti, da ne izglasujejo omejitve hitrosti na avtocesti.
Zelene podpira sindikat policije, a ne zaradi ekoloških vprašanj. "Okoljska vprašanja niso del pristojnosti policije, vendar je za nas nujno potrebna omejitev hitrosti iz razlogov prometne politike."
Predlog bi utegnil dvigniti na noge nemške voznike, ki so znani kot veliki ljubitelji hitrih avtomobilov in so navajeni, da na avtocesti stopalko za plin pohodijo »do konca«, zdaj pa jih želijo oblasti z davčnimi olajšavami in subvencijami spreobrniti v zagovornike električnih vozil.
V anketi Auto Bilda je tako kar 80 odstotkov vprašanih nasprotovalo zamisli o omejitvi hitrosti na avtocesti na 130 km/h. Že v začetku leta so se pojavili tudi predlogi, da naj bi na cestah izven naselja hitrost zmanjšali iz 90 km/h na 80 km/h.
Pa nehajte pisat že enkrat bedarij. Ni nobenega posebnega pasa za to da lahko vozis neomejeno. Ce bi vsaj malo pobrskali zakon bi vidli, da je hitrost na nem.avtocestah omejena na 130 km/h vendar pa tam kjer ni omejitev lahko… ...prikaži več vozijo več torej neomejeno in poudarjeno je da ni kaznivo. To je velika razlika in ce mas nesreco pa ugotovijo da si šibal maš pa problem z zavarovalnico ki se sklicuje na ta zakon.