Avto
19 ogledov

Lexus GS z aduti nad germanske prvake

Lexus GS
1/24
Andrej Leban
GS je udoben, tehnološko napreden, agilen in prestižen. V kombinaciji s hibridnim pogonom tudi zelo močan. Na slovenskem trgu pa ga bo precej tepel nov davek na luksuz.

Lexus GS četrte generacije je za znamko trenutno najpomembnejši model, saj mora v ostri konkurenci dokazati, da je začrtana smer tovarne pravilna. Njegovega razvoja so se zato lotili preudarno in z velikim posluhom za ciljne stranke, tudi v Evropi, poudarjajo.

Prvi vtisi po dnevu druženja z avtomobilom so zelo pozitivni in želje, da bi GS tudi na stari celini resneje konkuriral trem nemškim premium znamkam, nikakor niso iz trte izvite. Oblika je dovolj konservativna, da bo ostala moderna tudi čez čas, hkrati pa je na avtomobilu polno podrobnosti. V primerjavi s tretjo generacijo iz 2005 je GS približno enako dolg, je pa širši in višji.

Pet različnih oprem

Lexus GS | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Notranjost je odvisna od ene izmed stopenj petih oprem, najvišje pa sta postavljeni opremi luxury in F sport premium. Takrat v avtomobilu praktično ne manjka ničesar: udobni oziroma bolj športni v 18 smeri nastavljivi sedeži so tudi hlajeni, med voznika in sopotnika je vgrajen kar 12,3-palčni zaslon, za vrhunski 835-vatni zvok ekskluzivno skrbijo pri slovitem Mark Levinsonu, na HUD-zaslonu se prikazujejo številni podatki. Za udobje zraka v kabini skrbi inovativno ioniziranje, šobe na mestih, kjer ni potnikov, se zapirajo. Piko na i videzu dodaja analogna ura. Med posebnosti varnostne opreme velja omeniti kamero ob volanskem obroču, ki spremlja voznika in njegovo morebitno utrujenost.

Športno glasen

GS je odslej precej uporabnejši tudi zaradi prtljažnika, ki je v primerjavi s predhodnikom večji za okoli 30 odstotkov, v hibridni različici pa je s sedanjimi 482 litri, kar so dosegli s pokonci postavljenim baterijskim sklopom za zadnjimi sedeži, večji kar za 61 odstotkov. Motorji so trije 2,5-litrski V6-bencinarji, a bosta v Sloveniji na voljo le dva. V različici GS 250 ima 154 kilovatov, ki nas je presenetil z gromkim zvokom. GS 350 s 233 kW na večini zahodnoevropskim trgov sploh ne bo na voljo. Na vrhu je tako GS 450 hybrid, ki skupaj z električnim motorjem zmore 254 kilovatov, a s 137 grami CO2 in 5,9-litra obljublja porabo dizla. Na našem testu smo med zmernejšo vožnjo ostali precej blizu teh številk. Pri Lexusu poudarjajo, da gre med konkurenco drugih hibridov, kjer vidijo audi A6 hybrid, BMW 5 activehybrid in infiniti M35h, za najboljše razmerje med močjo in izpusti, saj na gram CO2  proizvede kar 1,89 kW moči.

Začetek pri 58.400 evrih

Lexus GS | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Med vožnjo so nas presenetile predvsem tri stvari: lahkotnost delovanja pogona in zvočna zatesnitev kabine ter zelo zanesljivo podvozje, ki zmore izkoriščati moč.

V EU naj bi leta 2013 prodali 6.000 novih GS-ov, s čimer bi dosegli triodstotni delež med poslovnimi limuzinami. Pri nas bo prodajne številke precej oklestil "davek na prestiž", ki začne veljati s prvim julijem, saj bo denimo hibridna različica zaradi njega dražja kar sedem tisočakov in bo stala od 64.900 evrov dalje. Začetna cena za GS 250 se začne pri 58.400 evrih.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.