Avto
9848 ogledov

Mazda veliko stavi na obliko

Mazda CX-30
1/28
Saša Despot
Pogledali smo v ozadje, da bi ugotovili, zakaj je japonska znamka avtomobilov v zadnjih letih pobrala tako veliko število prestižnih nagrad za dizajn.

Mazda je zadnjih letih sloves proizvajalke dinamičnih avtomobilov z lepim videzom povzdignila v proizvajalko dinamičnih in inovativnih avtomobilov z izjemno privlačnim videzom. Dokaz za to je tudi mazda CX-30, najnovejši križanec avtomobilske znamke iz Hirošime.

V zadnjih letih so Mazdini modeli prejeli vrsto oblikovalskih nagrad. Nova mazda 3 je lansko leto med drugim prejela ugledno nagradno za industrijsko oblikovanje Red Dot Design, oblikovalsko nagrado pa ji je podelila tudi žirija natečaja za svetovni avto leta. Nagrado Red Dot Design sta letos osvojili tudi električna mazda MX-30 in križanec mazda CX-30.

Mazda vision coupe koncept Zanimiv avto Avto Mazda bo sledila receptu BMW in ponudila zanimiv avto

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Razširjeni jezik Kodo

V ozadju Mazdinega oblikovnega uspeha je oblikovni jezik Kodo – Soul of Motion, ki je glavno oblikovno vodilo znamke že dobrih deset let, prvič a so ga v praksi pokazali na leta 2012 predstavljeni mazdi CX-5 prve generacije. V njegovem bistvu je predvsem besedna zveza »Soul in Motion« (duša v gibanju), ki odlično povzema njegov pristop. Oblikovni jezik Kodo namreč poskuša izražati občutke moči in lepote, ki jih vzbujajo objekti v gibanju.

Mazda MX-30 Red Dot Avto Najlepši avti za leto 2020 so ...

Mazdini oblikovalci so šli še dlje. Enake občutke so hoteli vzbujati tudi z objektom, ki se sploh ne premika, kar jim je več kot očitno zelo dobro uspelo. Mazdin oblikovni jezik Kodo zato vsebuje energične in graciozne elemente, ki poustvarjajo vtis gibanja, za njegov navdih pa so služili naravni elementi, kakršna sta veter in voda, prav tako pa tudi gibanje živali in atletov.

Mazda CX-30 TO SMO IZKUSILI Avto SUV z revolucionarnim bencinsko-dizelskim motorjem

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Mazda CX-30 Vroča žemlja! Avto CX-30 kot pekova najboljša žemljica. Zakaj?

Z drugo generacijo oblikovnega jezika Kodo so se oblikovalci še bolj približali temu, da avtomobil oblikujejo v umetniški predmet. To se je izrazilo že v novi mazdi 3, ki s svojimi oblikami izraža vse elemente jezika Kodo, še bolj pa v mazdi CX-30, ki mu je dodala še načelo »Sleek & Bold« (eleganten in drzen).

Mazda koncept kai coupe Avto Mazda spet preseneča

Poteza čopiča

Kot pravijo pri Mazdi, načelo »Sleek & Bold« prinaša bolj ali manj to, na kar namiguje njegovo ime. Mazda CX-30 je po njihovem namreč zadela ugodno stičišče med prefinjeno tekočo lepoto kupeja in zahtevno grobostjo športnega terenca. Oblikovalci so to dosegli s pristopom »Charge and Release«, za katerega so navdih našli v tradicionalni japonski kaligrafski tehniki. Avtomobil so v skladu s tem pristopom oblikovali kot da bi ga narisali z eno potezo čopiča, ki se od prednjega dela pomakne proti zadku, pri katerem navidezno sprosti energijo, ki jo je nabral spredaj, in s tem povzroči, da mazda CX-30 tudi tedaj, ko stoji na mestu, vzbuja občutke gibanja.

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Eden najpomembnejših oblikovnih elementov na bokih mazde CX-30 je krivulja v obliki črke S, ki svetlobo in sence izkorišča, da se navidezno spreminja v različnih dnevnih obdobjih in z spreminjanjem položajev avtomobila. Yuta Takanashi, glavni modelar iz gline pri mazdi, pravi: »Na prvi pogled se zdi, da gre za povsem preprosto obliko, vendar pa imajo boki povsem različen videz glede na zorni kot opazovalca, okolje in vreme. S tem avtomobilu zagotovi vedno privlačen videz, ki se ga nikoli ne naveličamo.« Svetloba torej na karoseriji mazde CX-30 postane umetniški element, ki deluje v harmoniji z lakirano pločevino avtomobila in njegovo okolico.

mazda zgodovina Začelo se je 1920 Avto 100 let: Od Toya Cork Kogyo do ugledne znamke avtomobilov

Glavni oblikovalec mazde CX-30 Ryo Yanagisawa je komentiral: »Mazda CX-30 je več kot le popolnoma novi igralec v hitro rastočem segmentu kompaktnih križancev. Je drzna izjava o tem, kar naj bi takšni avtomobili sploh bili. CX-30 smo zato oblikovali v iskanju avtomobilske oblike kot umetniškega dela, ki skozi celotno potovanje navdihuje naše stranke.« Dodal je: Nismo hoteli, da bi bila mazda CX-30 mučno praktično vozilo zgolj zato ker je SUV.«

Mazda MX-30 Iz Ljubljane Avto Nova Mazda MX-30 pravi: "Jaz nisem baterija na kolesih!"

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Izogib obliki zaradi oblike same

A po drugi strani so se oblikovalci tudi zavestno odločili, da se bodo izognili »dizajnu zaradi dizajna samega«. Predvsem v kabini so uporabili preskušene rešitve in elementov niso izumljali na novo. Zato v slogovno prečiščeni notranjosti v vsakem primeru najdemo pravo prestavno ročico, merilnike, ki so videti kot merilniki in klasična stikala, ki so prijetna na otip. A kljub temu je povsem dovolj tudi sodobnih pripomočkov s širokimi možnostmi povezljivosti.

mazda zgodovina Ste vedeli? Avto Plutovina je v Mazdinih genih

Oblikovalci so se izognili tudi klasičnemu pristopu za zagotavljanje športnega videza, pr katerem izstopa predvsem streha, ki največjo višino doseže nad prednjimi sedeži, potem pa se strmo spusti proti zadku, seveda na račun prostora za glave potnikov na zadnji klopi. Namesto tega so se odločili za povišan zadnji del strehe, s katerim so dosegli prostornost v celotni kabini, škatlasti obliki pa so se izognili z razpotegnjenim zadnjim robom stekla na prtljažnih vratih, ki so zato dobila izrazito izboklino, ki avtomobilu zagotavlja privlačno kupejevsko obliko.

Mazda 3 Avto Učinkovita kombinacija dveh svetov

Mazda CX-30 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Komentarjev 7
  • Marcelko 19:45 10.maj 2020.

    Japonci so itak vsi zakon, ne glede na znamko.

  • wolf.ata 14:30 10.maj 2020.

    odlični avti ja,sem imel pred več leti 323Fz 1.6 motorjem in potem še isti z 2.0 motorjem,prva je imela še luči,ki so se skrile v prvo haubo,druga pa že normalne,zelo seksi ozke luči,sem pa potem menjal vsake 2leti avte,žal neMazde,imel ...prikaži več pa sem: Pegeout206, DaiwoKalos1,4(L.2005) Astra1.4 G,DaciaSandero1.6Stepway(L.2010), Clio1.2-4(L.2012)Corsa1.4(L.2014),sedaj pa Ford kuga 2.0tdci,prvi diesel,ki ga imam,pa trga gate, bi pa imel Cx30,je lep in dober...

  • Avatar Mark035
    Mark035 11:23 10.maj 2020.

    @Snežinko - od leta 2005 je Mazda svetlobna leta pred nemško konkurenco in to v vseh pogledih. Zamenjaj svečke na Mazdi in na BMW, pa boš videl razliko, da ne govorim o zaneslivosti keten, ki so pri BMW totalno zanič, ...prikaži več pri Mazdi pa so ketne BP. Prej sem bil pristaš BMW, ampak od kar sem probal Mazdo, prisegam na to znamko.