Zdi se, da se bencinski atmosferski šestvaljniki poslavljajo iz ponudbe proizvajalcev, ki jih vse bolj nadomeščajo s turbobencinskimi štirivaljniki, a očitno še niso rekli zadnje besede. Kot kaže prijava na patentnem uradu, ga bo v svojo ponudbo vrnila tudi japonska Mazda.
Mazda sicer velja za znamko, ki se kljub prodoru turbobencinskih motorjev in hibridnih sklopov trmasto drži filozofije, da mora biti bencinski motor atmosferski in imeti razmeroma veliko delovno prostornino, če ga denimo primerjamo z malolitskimi turbobencinskimi trivaljniki, ki danes tudi v avtomobilih spodnjega srednjega razreda vse bolj nadomeščajo konvencionalne štirivaljnike.
Nekonvencionalni pristop
Vendar pri tem ne ostaja popolnoma konvencionalna, ampak ubira samosvoja pota. Spomnimo samo na njen najnovejši izdelek, »dizelsko-bencinski« 2-litrski štirivaljni motor skyactiv -X, ki deluje s tehnologijo zgorevanja SPCCI. Ta sicer deluje na osnovi Otovega motorja, pri katerem vžig v osnovi poteka s pomočjo vžigalne svečke, ki pa ga v določenih režimih vožnje nadomesti spontani vžig gorivne zmesi, ki ga sicer poznamo iz dizelskih motorjev.
Skice s patentnega urada sicer potrjujejo novice z lanskega leta. Japonska avtomobilska revija BestCar je namreč tedaj zapisala, da bo pri razvoju Mazdinega novega 3-litrskega šestvaljnika sodelovala tudi Toyota, ki naj bi ga vgradila v še neimenovani štirivratni kupa, prav tako pa tudi v novi generaciji lexusov IS in TC. Motor naj bi sicer deloval v kombinaciji z 48-voltnim blagim hibridom, ki ga bodo razvili pri Densu. Edini način, da se takšen motor dejansko splača, je namreč skupi razvoj, pri katerem si podjetju razdelita stroške, seveda pa se končna izdelka obeh znamk lahko v svoji izvedbi precej razlikujeta.
Tehnologija zagotavlja kombinacijo gospodarnosti dizelskega motorja in odzivnost bencinskega in, kot pravijo pri Mazdi, zagotavlja večjo dinamiko vožnje kot njihovi dosedanji bencinski in dizelski motorji.
Enako tehnologijo bodo najverjetneje uporabili tudi pri novem bencinskem šestvaljniku, ki ga napovedujejo skice s patentnega urada. To očitno ne bo motor V6, kakršne je Mazda že imela v ponudbi, ampak bo imel valje razporejene v vrsto. Takšna zasnova motorja navaja tudi k zaključku, da bo vzdolžno vgrajen v večji avtomobil, ki bi lahko imel zadnji pogon, seveda pa ni izključen niti sprednji ali štirikolesni.
Kateri avtomobil ga bo imel?
To bi lahko bila mazda 6 nove generacije, lahko pa bi ga vgradili tudi v dolgo pričakovani novi veliki kupe mazdo RX-9, ki ju je Mazda na nek način napovedala s študijama RX vision in vision coupe iz let 2015 in 2016. Morda se bo Mazda z njima poskusila dvigniti v sfere premiumske avtomobilske ponudbe, kakor je to v devetdesetih letih v Evropi poskusila z podznamko Xedos?