Za Anžetom Soklič se kljub mladosti skriva veliko znanja in mehaničnih izkušenj. Oče je delavnico odprl leta 2002. Takrat je bil Soklič že v osnovni šoli. Prej je oče delal v garaži, bolj popoldansko. Ko je pustil službo na uradnem servisu v Ljubljani, je imel trgovino z avtodeli v Šmartnem, kjer danes delata mama in brat Anžeta Sokliča. Potem pa je bilo dela s popravili vse več in je tudi sam začel pomagati. Kot mulca ga to delo sicer ni toliko zanimalo. Bolj je popravljal svoj motor. Potem je z očetom veliko hodil po dirkah. Tam je srečal veliko mehanikov. Vzeli so ga pri Peugeotu, kjer je pristal v mehanični delavnici, hkrati pa se je „zastrupil“ z dirkanjem.
Zakaj gorsko hitrostne dirke in ne klasični reli?
Predvsem zato, ker mi čas ne bi dovoljeval nastopanja na relijih. Velika prednost je tudi tekmovalna skupina, v katero spada moj dirkalni avtomobil (E1). V tej skupini so omejeni samo kilogrami dirkalnika in prostornina motorja. Za moj avto na primer 1999ccm in 820kg (moj avto ima sicer 1997ccm in 900kg).
Kaj si štejete za največji uspeh v dirkanju?
Lanskoletna osvojitev naslova državnega podprvaka v diviziji 2 za državno prvenstvo Slovenije, ter rekord proge v isti diviziji na dirki GHD Ilirska Bistrica.
Dirkate s peugeotom 306 maxi. Zakaj ta dirkalnik, kaj je na njem tako posebnega?
Od tistega trenutka naprej, ko sem ta avto prvič videl na televiziji, sem si rekel, enkrat bom imel takšnega. Kot zanimivost, prvič sem ga videl v filmu Taxi 2.
Kako veliko ekipo imate, ki skrbi za vas in vaš avtomobil na dirki?
Po navadi od enega do tri prijatelje, boljšo polovico, očeta in mater. Vedno pa si pomagamo tudi s prijatelji, s katerimi imamo skupaj parkirane dirkalne avte v servisni coni. Tudi njim gre zahvala. Med seboj si pomagamo. Tudi sam jim velikokrat priskočim na pomoč, če le lahko.
Pogosto slišimo, da so v težave s pridobivanji sponzorjev za avto-moto športe. Kako vam gre pri tem? Je to najtežji del v slovenskem dirkaškem športu?
Ta del je zelo zahteven. Težko je nekoga prositi za denarna sredstva, da lahko potem dirkam. Vseeno sem lahko vesel, da nekatere osebe in podjetja vidijo potencial za oglaševanje njihovih izdelkov oziroma storitev prav na ta način. Finančna sredstva za dirkanje pa dobim tudi z delom v svoji mehanični delavnici.
Ste zato, ker nosite naziv Mehanik leta, kaj lažje prišli do sponzorjev oziroma dobil kakšnega več na ta račun?
To sezono o tem težko govorim, saj imamo v delavnici veliko dela in je bilo manj časa na voljo za predelavo dirkalnika. Letošnja sezona je bolj kot ne testna.
Glede na to, da ste Mehanik leta, bi pričakovali, da sami poskrbite za vse na avtomobilu. Drži?
Večino stvari naredim sam, vsega pa še vedno ne, saj je veliko delov narejenih po meri na CNC strojih, električno napeljavo smo naredili skupaj s podjetjem, ki ima veliko izkušenj na tem področju.
Kaj pa med dirko, če se kaj okvari? Kdo poskrbi za avto?
Če pride do okvare, ali nesreče med dirko, to pomeni odstop. Če se kaj pokvari na treningih, pa zadevo uredimo z ekipo.
Je veliko dirkačev med mehaniki?
Lahko rečem, da okoli ena tretjina.
Kaj posebnega je na vašem dirkalniku?
Osnova je trivratna karoserija peugeota 306, vgrajen je zelo varen rollbar proizvajalca OMP, kar je tudi najbolj pomembno pri dirkalnikih. Letos smo ga predelali v Maxi izvedbo, kar pomeni, da so za 8 centimetrov širši koloteki na vsako stran. Motor je izposojen od peugeota 206 RC, ki razvije dobrih 260 konjskih moči. Podvozje je povsem nastavljivo. Kot zanimivost lahko povem, da smo letos na dirkalnik vgradili zadnjo premo od volkswagen golf 6, in tako izgubil nekaj kilogramov ter hkrati izboljšali vozne lastnosti.
Kaj je najbolj pomembno za dirkača pri GHD?
Boj do zadnjega metra na stezi, ter vizija, kako avto narediti še hitrejši.
Kakšni so vaši cilji v dirkanju?
Uspešno želim odpeljati celotno sezono in se potegovati za sam vrh v svoji skupini.
Če bi lahko izbirali, v kateri dirkalnik bi se usedli in odpeljali dirko?
Z dirkalnikom skupine R5 bi bil že zelo zadovoljen.
Kdo je vaš vzornik?
Avstrijski voznik dirkalnika golf 2, ki je evropski prvak v diviziji E1. Je tudi uspešnejši od številnih formul, ki jih vidimo na dirkah GHD.
Katera je vaša najljubša dirka?
Vse dirke so mi všeč. Če bi izpostavil progo, je to Verzegnis (ITA). Glede vzdušja pa vse dirke, ki so organizirane v Sloveniji in sosednji Hrvaški.
Boste letos branili zmago v tekmovanju Mehanik leta?
Seveda, saj mi ta naslov zelo veliko pomeni.