Mercedes GLC bi lahko zaradi uspeha in priljubljenosti označili za golfa z zvezdo. Če pogledate letna prodajna poročila Mercedesa, boste našli eno konstanto. GLC, SUV, ki temelji na razredu C, je že leta nesporna prodajna uspešnica in tudi novi GLC lahko že vnaprej obsodimo na uspeh. Od predstavitve nekoliko bolj oglatega terenskega vozila, ki se je na začetku imenovalo GLK, so od leta 2008 prodali 2,6 milijona primerkov.
Mercedes-Benz danes morda hiti proti povsem električni prihodnosti, saj so že predstavili vrsto novih in povsem električnih modelov, kot so EQB, EQE in EQS, vendar pa bo GLC, ki so ga elektrificirali, še vedno predstavljal kruh in maslo za proizvajalca premijskih vozil iz Stuttgarta.
Bolj dinamičen in bolj prostoren
Novi kompaktni križanec GLC sledi nedavnemu prvencu "mehanske" limuzine razreda C in se ponaša s številnimi novimi funkcijami in izboljšavami, s katerimi bo na trgu izzval dva glavna tekmeca, ki ostajata audi Q5 in BMW X3. Na zunaj govorimo o evoluciji in ne revoluciji dizajna. Subtilne, a pomembne spremembe združujejo znan, a bolj dinamičen oblikovalski slog, povečano kabino in prtljažni prostor ter posodobljen blagi hibridni motor s turbopolnilnikom.
Spredaj ima večjo masko, ostrejše visoko tehnološke LED žaromete in sesalne odprtine, ki bolje ustrezajo dinamični obliki. Karoserija je sicer znana, vendar je videti nižja, daljša in širša od vozila, ki ga nadomešča. Skupaj z drugimi izboljšavami, ki so jih dosegli v vetrovnikih, je koeficient zračnega upora izboljšan za dve desetinki. Cd znaša 0,29, kar je odličen podatek za na pogled masivnega športnega terenca.
V primerjavi s predhodnikom je novi GLC dobrih šest centimetrov daljši (4,716 metra) in tudi nekoliko nižji (za 4 milimetre), medtem, ko je medosna razdalja podaljšana za poldrugi centimeter (2,888 metra). V širino ostaja nespremenjen (1,890 metra). So pa razširili koloteke spredaj in zadaj. Skupek povečav prinaša povečanje tovornega prostora v zadnjem delu. Prostornini prtljažnika koristi tudi večji zadnji previs in je znatno povečana na 600 litrov (+ 50 litrov v primerjavi s prejšnjim modelom). GLC ima serijsko prtljažna vrata easy-pack. Enostavno jih je mogoče odpreti ali zapreti s pritiskom na gumb: z gumbom na ključu za vžig, stikalom na voznikovih vratih ali ročico za odklepanje na vratih prtljažnika. Kolesa merijo od 18 do 20 palcev.
Digitalni žarometi
Revolucionarna tehnologija žarometov (opcijsko) zagotavlja nove funkcije, kot so projekcija pomožnih znakov in opozorilnih simbolov na cesto.
Poudarek na tehniki in kakovosti
Kabina je znana, digitalizirana, prevladujejo veliki zasloni. Velik 11,9-palčni informacijsko-razvedrilni sistem v obliki tabličnega računalnika je kombiniran z drugim velikim 12,3-palčnim zaslonom na mestu merilnikov.
Dvobarvni material pokriva celotno armaturno ploščo in združuje oba zaslona. Kupci lahko izbirajo tudi med različnimi izvedbami. Vsaka vratna plošča je polna mehkih oblog, ki jih dopolnjuje mešanica vodilne barve notranjega oblazinjenja.
Mercedes nadaljuje s tradicijo tako imenovanih "lebdečih" elementov, kot so upravljalne enote za nastavitve sedeža, skupaj z zasloni, ki se zdijo ločeni od okoliških oblog.
Udobje in okretnost
Ključni sestavni deli dinamično oblikovanega podvozja GLC sta nova štirivodilna sprednja prema in neodvisno večvodilno zadnje vzmetenje. Standardno vzmetenje po zagotovilih tovarne zagotavlja visoko raven udobja pri vožnji in zmanjševanja hrupa, agilno upravljanje in užitek v vožnji. Opremljen je z amplitudno odvisnim blažilnim sistemom. Zračno vzmetenje airmatic ima spremenljivo nastavljivo blaženje blažilnikov v vseh načinih delovanja. Novi GLC je še posebej okreten in stabilen z opcijskim krmiljenjem zadnje preme v kombinaciji z bolj neposrednim krmilnim razmerjem na sprednji premi. Kot krmiljenja na zadnji premi je do 4,5 stopinje. S tem se obračalni krog zmanjša za 90 centimetrov, na 10,9 metra.
Novi GLC bo zasijal z novo tehnologijo. Oba zaslona sta standardna, poleg tega ima vsak GLC ogrevane sedeže, android auto, apple carplay, brezžično polnjenje in optični bralnik prstnih odtisov, ki shranjuje voznikove profile. Vse to je standardno.
Kupci, ki želijo več tehnologije, jo seveda lahko dobijo. Na voljo je barvni projekcijski zaslon in nova tehnologija, imenovana "transparent hood" (lahko ga imenujemo tudi prozoren pokrov motorja) s katero lahko uporabniki preko osrednjega informacijsko-razvedrilnega sistema vidijo navidezni pogled pred sprednjim delom vozila, vključno s kolesi in položajem volana. To naj bi poskrbelo za bolj samozavestno vožnjo po terenu, saj bo omogočilo lažje izogibanje oviram kot so luknje, skale … Na voljo je tudi 360-stopinjski sistem kamer, ki omogoča pogled na vse ovire okoli vozila.
Na voljo bo tudi kamera na armaturni plošči, ki posname vse, kar se dogaja pred vozilom, kupci GLC pa lahko po nakupu pričakujejo tudi redne posodobitve po zraku (OTA). Paket pomoči pri vožnji vključuje pomembne varnostne pripomočke, kot so prilagodljivi tempomat, aktivna pomoč pri krmiljenju in pomoč pri prepoznavanju prometnih znakih.
Večino poti na elektriko
Novi GLC je na voljo samo kot hibrid: kot priključni hibrid ali kot blagi hibrid z 48-voltno tehnologijo in vgrajenim zaganjalnikom. Motorna paleta vključuje štirivaljne bencinske in dizelske agregate v kombinaciji z električnim motorjem.
Štiri od njih so blage hibridne enote, ki prejemajo inteligentno električno podporo pri nizki hitrosti in omogočajo funkcije, kot so "jadranje", pospeševanje ali rekuperacija in s tem znaten prihranek goriva. Poleg tega se motorji s pomočjo ISG zaženejo zelo hitro in udobno, tako da je funkcija start-stop za voznika skoraj neopazna.
Tri druge različice motorjev so priključne hibridne enote s sistemsko močjo do 245 kW (333 KM) in sistemskim navorom do 750 Nm. Vsi priključni hibridi imajo električni doseg več kot 100 kilometrov (WLTP). Na ta način lahko vsakodnevne poti potekajo le na elektriko. Na elektriko lahko priključni hibridi pospešujejo do 140 km/h. Visokonapetostno baterijo za priključni hibrid je interno razvil Mercedes-Benz in ima skupno zmogljivost 31,2 kWh. Tudi če je baterija popolnoma izpraznjena, jo je z dodatnim polnilnikom 60 kW DC možno popolnoma napolniti v približno 30 minutah. Standardni 11 kW polnilnik (odvisno od trga) je na voljo za trifazno polnjenje na Wallboxu, ki je priključen na domače omrežje AC.