V domovini autobahna Nemčiji te dni poteka zelo resna debata, da bi zaradi posledic visokih cen energentov morali kot enega od ukrepov uvesti znižanje največje dovoljene hitrosti na avtocestah. Precejšnjo težo ideji je dala podpora avtokluba ACE, ki je z več kot 630.000 člani za klubom ADAC druga največja skupnost voznikov v tej avtomobilski velesili.
Pri ACE so podali mnenje, da bi bi bila omejitev hitrosti na 100 km/h primeren in relativno hitro ter enostavno izvedljiv ukrep za varčevanje z gorivom. To v zadnjih tednih dosega rekordne vrednosti.
"Poleg dramatičnih humanitarnih posledic je ruski napad na Ukrajino jasno pokazal, da moramo v Nemčiji in Evropi sprejeti pomembno odločitev," je v sporočilu za javnost po poročanju nemških medijev dejal Stefan Heimlich, predsednik ACE. Nemčija se mora "trajno oddaljiti od porabe fosilnih goriv" in potrebuje "hitro izvedljive rešitve za zmanjšanje porabe energije v trenutnih razmerah," je nadaljeval Heimlich. "Vsak neporabljeni liter goriva prispeva k zmanjšanju pretoka deviz v ruski vojni skrinji."
Koalicija tega vprašanja ni želela načenjati - doslej
Kot je znano, nemške večpasovnice slovijo kot ene redkih na svetu, kjer na številnih odsekih omejitve navzgor sploh ni, vse dosedanje pobude za uskladitev z ostalimi evropskimi državami pa so bile neuspešne.
Nova vladna koalicija socialistov, liberalcev in zelenih je to vprašanje, ki vedno vzbuja veliko javnih polemik in tudi nasprotovanja nemške avtoindustrije, izpustila iz koalicijske pogodbe. A zdaj se je zgodila Ukrajina, Nemčija pa je ena glavnih žrtev energetske vojne.
Tudi največji klub voznikov v državi ADAC je v preteklosti že namignil, da ne bo oporekal odločitvi o omejitvi hitrosti na 130 km/h, če bi se vlada za to odločila.
Omejitev za varčevanje z gorivom in nižjimi izpusti iz nekoliko drugačnega razloga že od leta 2020 poznajo na Nizozemskem. Tamkajšnje sodišče je na podlagi javnih zdravstvenih podatkov dobesedno ukazalo vladi, naj stori več za zmanjšanje zdravju škodljivih izpustov. Eden od ukrepov je bila uvedba največje dovoljene hitrosti na avtocesti med 6. in 19. uro. S 130 se je znižala na 100 km/h.
V Španiji so prav tako že pred leti znižali hitrost v prid manjšemu onesnaževanju in porabi vozil.
Na eni strani varčujejo in upočasnjujejo promet, drugje nam pa s 97a členom ZPrCP prepovedujejo uporabo električnih skatebordov.
Aha, zaradi cen goriva... a vozniki električnih avtomobilov bodo pa... kaj? Diskriminirani...
Ha,ha kaj bodo nižali, čez dan itak vse stoji v nemčiji,hitrost 100km/h je že velik dosežek.