Le vprašanje časa je bilo, kdaj bodo evropske vlade prenehale s subvencijami sofinancirati nakup električnih avtomobilov, saj te preveč zarežejo v državne proračune. Med njimi je tudi evropska avtomobilska velesila Nemčija, ki bo subvencije očitno ukinila prej kot pa je bilo pričakovano.
Nemčija je bila sicer med državami, ki so se najbolj obotavljivo lotevale uvajanja subvencij za električne avtomobile, ko pa se je zanje odločila, je bila pri tem najbolj radodarna. V začetku je namreč kupcem električnih avtomobilov naklonila do 9.000 evrov, trenutno pa subvencija za električni avtomobil znaša 6.000 evrov, za priključni hibrid pa 4.500 evrov.
Konec do 2025
Vendar pa takšno subvencioniranje ni več vzdržno za državni proračun, ki poleg tega denar izgublja tudi zaradi zmanjšanja prodaje avtomobilov s termičnimi motorji, saj so posledično manjši tudi prilivi iz okoljskega davka, cestnega prispevka in podobnih obdavčitev. Kot je poročal Frankfurter Zeitung, je vladna koalicija zato tik pred tem, da ukine subvencije za nakup električnih avtomobilov.
Subvencije na priključne hibride, katerih prispevek k zmanjšanju obremenitve okolje je tako ali tako zelo vprašljiv, bodo predvidoma ukinili že do konca letošnjega leta, subvencija na električne avtomobile pa naj bi prihodnje leto zmanjšali na 4.000, leta 2024 pa na 3.000 evrov. Z letom 2025 naj bi jih povsem ukinili in denar preusmerili na druge naravovarstvene projekte.
Nemški minister za gospodarstvo Robert Habeck meni, da so priključni hibridi že zdaj cenovno primerljivi z avtomobili s termičnimi motorji, zato ne potrebujejo več subvencij. Ukinitev subvencij na baterijske električne avtomobile je bolj problematična, saj se je že večkrat pokazalo, da jih brez državne pomoči ni mogoče prodati.
Kritika industrije in partnerjev
Na reakcije avtomobilske industrije ni bilo treba dolgo čakati. Predstavnica združenja nemških avtomobilskih proizvajalcev VDA Hildegard Mueller je povedala, da bo prezgodnja ukinitev subvencij na priključne hibride ogrozila vzpon električne mobilnosti, saj so priključni hibridi most k čistim električnim avtomobilom. Muellerjeva je kritizirala tudi dejstvo, da so subvencije vezane na datum dobave avtomobila, kar vnaša precej negotovosti glede končne cene avtomobila, saj morajo kupcu zaradi motenih dobavnih verig dolgo čakati na naročene avtomobile, vmes pa se lahko marsikaj spremeni.
Odločitev ministrstva pod vodstvom stranke Zeleni je zmotilo tudi njihove partnerje iz stranke FDP. Govorec stranke Bernd Reuther je namreč povedal, da vladna koalicija ne bi smela odstopiti od originalnega načrta subvencij, saj tudi priključni hibridi prispevajo k doseganju začrtanih okoljskih ciljev. Dodaja, da bi morali prehod na elektrificirana vozila namesti tega z ustreznimi subvencijami narediti kolikor mogoče privlačnega.