Avto > Na Štrom
6847 ogledov

Kitajski MG močno pocenil električna vozila v Sloveniji

MG4 electric Saša Despot MG4
Kitajske blagovne znamke so imele junija 11-odstotni tržni delež na evropskem trgu električnih avtomobilov. Kitajci v Evropi beležijo prodajne rekorde v času, ko so v začetku tega meseca začele veljati višje carine. V tem času je prišlo tudi do posebnih prodajnih akcij in znižanja cene določenih modelov, tudi v Sloveniji.

Analitiki pri raziskovalni družbi Dataforce, ki je zbirala podatke, je izpostavila vodilnega kitajskega proizvajalca v Evropi koncern Saic Motor. Največji uspeh beleži z električno kombilimuzino MG4. Saic je trgovcem v Evropi prodal večje količine vozil, ki so bili registrirani pred 5. julijem. Zato jih trgovci kupcem lahko še vedno prodajajo brez dodatnih dajatev za uvožena električna vozila.

MG Motor je imel v Nemčiji edinstveno akcijo "plačaš enega, dobiš dva" električna avtomobila MG4. Promocija 2 za 1 je bila sestavljena tako, da je kupec, ki je za vozilo MG4 electric plačal v gotovini, hkrati sklenil lizing pogodbo za drugo vozilo istega modela. Kupec je s strani MG prejel 8.592 evrov subvencije, ki pokrije celotne stroške lizinga za štiri leta.

MG4 electric | Avtor: Saša Despot MG4 Saša Despot

Po podatkih spletne strani Inside-digital.de je bil MG4 EV junija 2024 s 4492 novimi registracijami drugi najbolj priljubljen električni avtomobil v Nemčiji. Pred njim je bil le VW ID.3 s 6.370 novimi registracijami.

MG4 EV smo testirali tudi na Žurnal24. Test si lahko preberete tukaj.

"Žal si tako dobrih pogojev kot nemški kolegi ne moremo privoščiti. Če bi si jih lahko, bi to že izpeljali," je za Žurnal24 povedal vodja prodaje in marketinga v Sloveniji Tilen Hojč. MG Motor, ki letos praznuje 100 let obstoja. Kljub temu so se odločili za pocenitev električnih vozil pri nas.

MG4 electric | Avtor: Saša Despot MG4 Saša Despot

Kar trije MG4 EV pod mejo za pridobitev 6.500 evrov subvencije

"Pocenila se je celotna paleta naših električnih vozil. Poleg modela MG4 EV tudi modela MG ZS EV in MG5 EV," pravi Hojč. Pri modelu MG4 so sedaj kar tri izvedenke umeščene pod magično mejo 35.000 evrov, kar je pogoj, da lahko prejmete 6.500 evrov subvencije eko sklada. MG je sicer svoja vozila pocenil za okoli 3.000 evrov, kar pomeni, da ob upoštevani subvenciji vstopna različica MG4 EV (konkurent Volkswagnu ID.3, električni hyundai koni ...) stane 21.990 evrov, kar je na ravni manjših blago-hibridnih kompaktnih modelov.

V Goodwoodu v Angliji smo že lahko ekskluzivno videli in tudi preizkusili nove modele MG, ki v Sloveniji prihajajo to jesen.

Kitajske avtomobilske znamke imajo željo še povečati tržni delež v Evropi. V juniju so v Evropi prodali več kot 23.000 baterijsko električnih vozil (EV), kar je največ doslej, kažejo podatki Dataforce. Njihov 72-odstotni skok v primerjavi z majem je dvakrat večji od skupne evropske registracije električnih vozil v juniju.

Pred kitajskimi znamkami, ki nimajo tovarne v Evropi, so sicer zahtevni meseci, saj bo povečanje obsega prodaje odvisno tudi od uveljavitve dodatnih tarif EU. Meseca novembra bo dokončno znano, kako visoke bodo. Za skupino Saic veljajo dodatne 38-odstotne dajatve, medtem ko bo BYD plačal dodatnih 17 odstotkov na obstoječo 10-odstotno carino.

Proizvajalci avtomobilov na obeh celinah hitijo z dodajanjem evropske proizvodnje električnih vozil, da bi se lahko izognili novim dajatvam, medtem ko se lahko napetosti med Pekingom in Brusljem sprevržejo v trgovinsko vojno, ki se bo odrazila v višjih cenah vozil v Evropi in na Kitajskem, česar pa si predvsem evropski proizvajalci vozil ne želijo.

MG ZS EV | Avtor: MG MG

Hojč pravi, da je model poslovanja znamke MG v Sloveniji že od samega začetka slonel na temelju, da je v vsakem trenutno na voljo večja zaloga vozil (300-400) na centralnem skladišču uvoznika. "To se je izkazalo za dobro konkurenčno prednost, saj je bil rok izdobave vozil izredno kratek. Znižanje cen predstavlja naš odgovor na skepticizem, ki se je pojavljal okoli vseh električnih vozilih kitajskih proizvajalcev, ki so bili deležni povečanja carin. Trenutna akcija je odraz našega stališča, da kupec ne sme biti žrtve brezpredmetne trgovinske vojne med EU in Kitajsko," pravi Hojč.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 3
  • Grof 09:07 03.avgust 2024.

    Naj prevzamejo še Goloba in mu vstavijo 6v barerijo nekam za ušesa

  • FejstDogaja 08:19 03.avgust 2024.

    Če Evropa ni prevzela Kitajske, ko je dominirala tam, tudi Kitajska ne bo Evrope. Gre samo za izdelke. Evropa mora pač proizvajati drugače. Tudi v sodelovanju s Kitajci. Zakaj pa ne? Saj ne grizejo.

  • Avatar Garancija
    Garancija 07:28 03.avgust 2024.

    Ni več daleč čas,ko bodo kitajci prevzeli vse