Avto > Na Štrom
6243 ogledov

Na pragu revolucije pri shranjevanju energije

Northvolt Northvolt
Vzhajajoča evropska tehnološka zvezda podjetje Northvolt je uspelo narediti baterijsko celico iz 100-odstotno recikliranega materiala, a enakimi zmogljivostmi.

Švedsko podjetje Northvolt želi postati evropski Panasonic ali CATL na področju izdelave baterij za  industrijo, v prvi vrsti avtomobilsko. V ta namen ima že zgrajenih ali gradi več obratov, vključno z gigatovarno v poljskem Gdansku.

Prodorne načrte so zdaj nadgradili z novico, da jim je uspelo narediti resnično velik korak naprej v nizkoemisijsko prihodnost. Zasnovali so postopek, ki omogoča recikliranje baterij za električna vozila, prenosnike ali pametne naprave na način, da lahko v vsaki celici uporabijo praktično do 100-odstotno količino recikliranih materialov. Gre predvsem za elemente mangan, nikelj in kobalt.

To bi pomenilo velikanski upad emisij in odpadkov pri izdelavi baterij, kar je trenutno tudi ena največjih rak ran prehoda na baterijski pogon. 

Neodvisni validacijski postopek je hkrati dokazal, da je takšna baterijska celica praktično povsem enako zmogljiva in ima iste lastnosti kot celica, sestavljena iz svežih materialov.

Northvolt je v partnerstvu s številnimi velikimi podjetji, med drugim inženirskimi velikani ABB in Siemens, pa tudi avtomobilskimi koncerni BMW Group, skupino Volkswagen, Volvo Cars ...

Northvolt | Avtor: Northvolt Northvolt

Na podlagi tega odkritja pri Northvoltu napovedujejo, da bodo do leta 2030 do 50 odstotkov baterij že izdelovali iz recikliranih materialov. Trenutno v svojem procesu uspejo iz stare baterije za ponovno uporabo izvleči do 95 odstotkov vseh materialov.

Prvo specializirano tovarno za recikliranje z imenom Revolt (na zgornji skici) bodo odprli leta 2023. Stala bo v švedskem mestu Skellefteå in bo imela zmogljivost reciklaže 125 tisoč ton baterij ali za 30 GWh energije na leto.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 2
  • PasjaProcesija 17:11 21.december 2021.

    https://northvolt.com/articles/recycled-battery/ Močno bi me presenetilo, če so to izvedli prvi. Ker opisani postopki ne govorijo o ničemer takšnem, kar ne bi poznali že prej. Bi rekel, da so stvar samo bolje predstavili javnosti. Resnični izziv recikliranja v elektrifikaciji prometa bo ...prikaži več pridobivanje redkih elementov iz keramičnih (polprevodniških) komponent. Vesel sem pa za Kašube. Lokacija tovarne je ugodna tudi za velik del SV Poljske, ki je redko poseljena in se sooča z izseljevanjem mladih.