Norveška velja za pravi raj za električne avtomobile in državo, kjer so najbolj priljubljeni. Lansko leto so namreč električni avtomobili v tej državi dosegli 65 odstotkov vse prodaje novih avtomobilov.
Zato ni presenetljivo, da so v tej državi začeli počasi opuščati subvencije za nakup električnih vozil, saj je njihov trg trden tudi brez njih. Norveška je sicer doslej zares izdatno podpirala nakupe električnih avtomobilov in ne le to. Lastniki električnih avtomobilov namreč uživajo tudi popuste pri vseh vrstah cestnin in parkirnin. Tudi podjetja, ki kupijo električne avtomobile, so deležna velikih ugodnosti. Na električne avtomobile tudi ni treba plačati 25-odstotnega davka na dodano vrednost in letne cestne dajatve. Ugodnosti lastnikom električnih vozil namenjajo tudi lokalne skupnosti, uporabljajo pa lahko tudi vozne pasove za avtobuse in taksije.
Konec ugodnosti
Vendar pa bi precej teh ugodnosti lahko kmalu prišlo h koncu. Največja razlika bo ta, da bodo morali kupci za vse električne avtomobile, ki bodo dražji od 48.000 evrov, plačati davek na dodatno vrednost. Če bo torej nekdo hotel kupiti električni porsche taycan 4S sport turismo, ki na Norveškem stane okrog 96.000 evrov, bo moral k temu dodati še 11.700 evrov davka na dodano vrednost.
To pa ni vse. Lastnike električnih avtomobilov, ki so običajno precej težji od termičnih, bo prizadel tudi tako imenovani »davek na maso«. Od leta 2023 bodo morali namreč tudi lastniki električnih avtomobilov za vsak kilogram nad 500 kilogrami mase plačati 1,2 evra. Danes ta davek prizadeva samo lastnike bencinskih in dizelskih avtomobilov, vključno s hibridi. Za teslo model X, ki tehta 2.400 kilogramov, bo tako treba plačati masni prispevek v višini več kot 2.500 evrov. Ta davek je sicer enkratni in se ga plača ob nakupu avtomobila.
Tudi za električne avtomobile bodo začeli veljati še nekateri drugi prispevki. Registracija uvoženega rabljenega električnega avtomobila je trenutno cenejša od registracije bencinskega, dizelskega ali hibridnega. V prihodnosti pa se bo ta davek plačeval na osnovi starosti uvoženega avtomobila ne njegovega pogonskega sklopa. Po drugi strani pa bodo popusti pri cestninah ne le ostali, ampak se bodo celo povečali na 70 odstotkov.
Podobna logika, kot pri nas. Najprej uvedeš ugodnosti, da privabiš dovolj ovc, nato pričneš s striženjem !
Davek na nič je nič
To mi delite elektro zalubleni lubcki, tooooo! Zivela kurblvela in cilindri, pa glasen auspuh in kaksen dizel za petkrat na morje in nazaj z enim tankom. Pa generatorje si kupite za avtostrom in svece, da bo laufal, uahahahaaaaa! Aja, pa… ...prikaži več samoprispevek za golobckove milijonske nagrade in porocno prico, ki vam jemlje cca. pol milijarde cekinckov iz zepa, uh , kaksen dan...