V preteklih dnevih smo pisali, da je imela Slovenija ob koncu leta 2021 registriranih 'le' 5.413 vozil. Sprejeta strategija države (še iz leta 2017) je predvidevala, da jih bo do leta 2030 200.000. Očitno je torej, da se v Sloveniji elektrifikacija v prometu na ravni osebnih vozil dogaja prepočasi. Občutno prepočasi.
Zato seveda ne morejo biti krivi le kupci, pač pa bi se morala tudi država vprašati: "Le kaj počnemo narobe?" Zmanjšanje števila subvencij ob skokoviti podražitvi električnih vozil gotovo ne bo pomagalo pri izpolnjevanju strategije, ki so si jo zastavili na Ministrstvu za infrastrukturo.
Konec leta 2018 smo v Sloveniji imeli registriranih 1309 električnih vozil, konec leta 2019 smo zabeležili 2001 registriranih električanih vozil, leta 2020 smo bili pri številki 3677, leta 2021 pa pri 5413. S takšnim tempom bi imeli leta 2030 okoli 35.000 registriranih vozil, cilj 200.000 pa bi dosegli šele leta 2061.
"Cilji glede voznega parka za posamezne vrste alternativnih goriv (poleg elektrike še stisnjen in utekočinjen zemeljski plin, utekočinjen naftni plin, biogoriva, vodik) so določeni glede na izračun, kakšen delež zmanjšanja mora prispevati prometni sektor k ciljem Operativnega programa za zmanjševanje izpustov toplogrednih plinov (OP TGP) (ta je bil nadomeščen z NEPN v 2020). Strategija zastavlja cilj, da se do leta 2030 v Sloveniji uvede vsaj 200.000 vozil na električni pogon in ustrezno število drugih vozil na alternativna goriva, s katerimi bodo izpolnjene zahteve, ki jih je Slovenija sprejela na področju okolja," so nam pojasnili na Ministrstvu za infrastrukturo.
V vladnem dokumentu Strategija na področju razvoja trga za vzpostavitev ustrezne infrastrukture v zvezi z alternativnimi gorivi v prometnem sektorju v Republiki Slovenije iz leta 2017 so zapisali, da so električna vozila v redni ponudbi že vse od leta 2015. V šestih letih se je tako elektrificiralo zelo malo voznega parka.
Delež registriranih električnih vozil konec leta 2021 v Sloveniji je bil zgolj 0,5 odstotka vseh registriranih osebnih avtomobilov. A trenutno ne kaže, da bo Golobova naredila kakšen občuten premik.
Strategija države je, da bi leta 2030 na slovenskih cestah vozilo 200.000 električnih vozil. To bi ob številu registriranih vozil danes (glede na podatke z dne 31.12.2021, op. p.) pomenilo približno 17 odstotkov vseh vozil. Trenutno smo pri slabega 0,5 odstotka.
Kot nam pojasnjujejo potencialni kupci električnih vozil, se zanje ne odločajo zaradi prenizkih subvencij, obenem pa električnim vozilom trenutno ne gre na roko niti vse dražja električna energija. Dokler se bo ta tako dražila, kot se v zadnjem letu, je seveda utopično pričakovati, da se bodo racionalni slovenski kupci množično odločali za električna vozila.
Slovenija ima precej neizkoriščenega potenciala
V novomeški tovarni Revoz so konec leta 2020 vzpostavili proizvodnjo linijo električnih vozil renault twingo. Več prodanih električnih vozil, ki so proizvedena v Sloveniji, bi pomenilo tudi več delovnih mest. A za zdaj sodelovanja med Revozom in državo še ni in vprašanje je, ali bo do njega sploh prišlo. O tem je že govoril predsednik vlade Robert Golob na druženju s predstavniki avtomobilske industrije, ko je moral pojasnjevati, zakaj Revoz ni vključen v "Misijo Gremo", kjer sodeluje enajst vodilnih avtomobilskih podjetij v Sloveniji.
Po podatkih Eurelectrica smo v Sloveniji sicer drugi po številu polnilnih postaj na 100.000 prebivalcev, po številu električnih vozil pa smo na repu EU, je pred dnevi ugotavljal slovenski časopis Delo.
Posredno so nam na Ministrstvu za infrastrukturo nekako priznali, da je začrtana strategija iz leta 2017 glede na vse spremembe že malce zastarela in vendarle napovedali precej sprememb, s katerimi bodo poskušali pospešiti prodajo električnih vozil. "Med temi ukrepi bodo tudi zakonodajni akti, ki bodo okrepili cilje glede infrastrukture za oskrbo prometa z alternativnimi gorivi, zlasti s polnilno infrastrukturo za e-vozila in pospešeno omejili izpuste toplogrednih plinov in onesnaževal iz novih osebnih in lahkih dostavnih vozil s ciljem, da so po 2035 ta vozila lahko le še brezemisijska. Pričakujemo, da bodo ti zakonodajni akti sprejeti prihodnje leto, istočasno pa bomo prenovili tudi Strategijo," so sporočili z omenjenega ministrstva.
"Na Ministrstvu za infrastrukturo pripravljamo tudi nov zakon o alternativnih gorivih v prometu, ki bo celovito urejal področje infrastrukture za alternativna goriva in uvedel mehanizme za spodbujanje prehoda na alternativna goriva v prometu," so še dodali.
Pozdravljeni, električno vozilo je vsekakor čisti nateg, kako poneumljati človeka in mu pobrati ves denar. Že ko gledam ljudi v trgovskih centrih koliko delo imajo samo s parkiranjem in dofilavanjem pred vsako trgovino se mi kar smilijo. Z električnimi vozili… ...prikaži več ne bomo spremenili planeta na bolje, kvečjemu hitrejšemu segrevanju, saj električno vozilo prav tako oddaja velike temparature. Dokler se bodo po svetu uporabljale tesne jedrske rakete, ne bomo nič spremenili podnebnih razmer. V vednost. Lp
Pozdravljeni, električno vozilo je vsekakor čisti nateg, kako poneumljati človeka in mu pobrati ves denar. Že ko gledam ljudi v trgovskih centrih koliko delo imajo samo s parkiranjem in dofilavanjem pred vsako trgovino se mo kar smilijo. Z električnimi vozili… ...prikaži več ne bomo spremenili planeta na bolhe, kvečjemu hitrejšemu segrevanju, saj električno vozilo prav tako oddaja velike temparature. Dokler se bodo po svetu uporabljale tesne jedrske rakete, ne bomo nič spremenili podnebnih razmer. V vednost. L.
Ne iti na to električno sranje, nikamor ne gre, polni se dva dni, domet nikakav, baterija za zamenjat vsako leto