Tesla nadaljuje s cenovno vojno, ki dobesedno lomi trg tako električnih kot tudi klasično gnanih avtov. Dejstvo, da je znamka že danes na vrhu evropske prodaje - model Y je sploh najbolj prodajan avto v mesecu marcu - jih ne ustavlja, pravkar so objavili novo znižanje cen za evropski trg, vključno slovenskega.
Z njega je razvidno, da je znamka po januarski pocenitvi zdaj še za dodatne tri tisočake spustila ceno vstopnega model 3 (RWD). Po novem stane od 41.990 evrov naprej, brez subvencije Ekosklada. Long range AWD je cenejši za pet tisoč evrov in zdaj stane 48.990 evrov, performance izvedenka pa 53.990, kar je celo šest tisoč evrov ceneje.
Pri model Y se je pocenila le različica performance, ki je po novem padla pod mejo 60 tisočakov. Gre za avte, ki so lahko dobavljeni iz tovarne relativno hitro, v roku do treh mesecev.
Kot so še sporočili iz Tesle, so prilagodili tudi cene za model S in model X, ki imata za dual motor ceni 105.990 in 114.990 evrov oziroma deset tisoč evrov manj kot prej. Športnejši plaid različici s tremi elektromotorji sta zdaj pozicionirani 25 oziroma 20 tisoč evrov višje.
Še konec lanskega leta so bile cene Teslinih najbolj prodajanih avtov iz serije model 3 in model Y višje tudi za 10 tisočakov.
Povprečna marža še vedno astronomska
Cenovno politiko vodilnega na trgu električnih avtov analitiki in druge znamke pozorno spremljajo. "Tesla se je odločil za ta korak, ker se lahko. S povprečno maržo nekaj več kot 9.000 evrov na vozilo je Tesla na čelu panoge," je za Automobilwoche obrazložil Peter Nagel iz specializiranega podjetja Management Consulting.
Takšen popust po njegovem trenutno ni dramatičen, saj je dobiček pri vsakem prodanem BEV avtu katerekoli znamke zelo visoka. Ob tem pa Nagel opozarja, da je Tesla v zadnjem času močno povečala proizvodne zmogljivosti. "Da bi spodbudili prodajo in dosegli cilje, so ti novi popusti razumljivi," pojasnjuje.
Kako bo odgovorila konkurenca?
Zaradi Teslinih cen so proizvajalci in prodajalci drugih znamk vse prej kot ravnodušni. To je za Žurnal24 pred kratkim neuradno priznal tudi eden od slovenskih prodajnih direktorjev. Uradno se konkurenti sicer bolj zadržani. Doslej se je odzval le Ford, ki je januarja precej znižal osnovno ceno za mustang mach-E.
Prej ali slej pa se bo začel domino efekt, napoveduje Nagel. "Trajalo bo nekaj časa, a morali se bodo odzvati. Po potrebi bodo posredno prilagodili cene." Bilo bi namreč zelo tvegano, da bi drugi izgubljali tržni delež v času prehoda na elektromobilnost. "Vsak proizvajalec si mora zagotoviti tržni delež, saj je čas ključni dejavnik uspeha pri pridobivanju novih strank."
Teslini popusti se poznajo širše, ker imajo vpliv na konkurenčnost avtov z bencinskim in dizelskim motorjem, hkrati pa tudi na trg rabljenih vozil. Ne nazadnje na obstoječe kupce tesel, saj vsako tako znižanje vpliva na preostanek vrednosti njihovega avta, ne glede na višjo ceno, ki so jo plačali zanj v obdobju splošnega naraščanja cen avtov v zadnjih dveh letih.
no ja zdej se pa vprašajo naj tisti srečni lastniki tesel kdo je teslo,njihov avto ali oni, ker so avto preplačali bahno bahno in omogočili tistemu tipu, bogastvo brez meja. a veste kako pravipregovor, petelin ki prvi zakikirik gre v lonec.
res mi ni jasno zakaj so japonci tako zadržani glede elektro vozil ... še vedno zagovarjajo hibride, predvsem toyota, ki je velikan v primerjavi s to teslino šaro ... očitno imajo kaj več v glavi kot pa ta sajko musk,… ...prikaži več ki ne ve kam bi keš shranil od vse svoje revščine iz preteklosti
Tudi jaz sem bil pred tridesetimi leti videti precej boljše, kot danes.