BMW je že na avtomobilskem salonu v Pekingu leta 2018 razkril popolnoma električni SUV iX3, serijsko različico pa najavil za leto 2020. Zdaj so obljube uresničili, iX3 pa je prvi BMW narejen na novi, prilagodljivi, arhitekturi, ki omogoča izdelavo vozil z motorji na notranje zgorevanje, priključnih hibridov in 100-odstotno električnega vozila – strategijo so pri BMW poimenovali moč izbire – podobno pa poznamo že pri Hyundaiju z modeloma kona in ioniq in tudi Peugeotu z modeloma 208 in 2008, kjer električni model nastaja na isti arhitekturi kot bencinski in dizelski.
iX3 svoj prihod na trg najavlja konec leta 2020, ko bo stekla prodaja na Kitajskem (na slovenskem trgu bo na voljo od konca januarja 2021).
Kompaktna baterija, navor tudi v višjih vrtljajih
V Münchnu pravijo, da so se zahvaljujoč izkušnjam in dolgoletnemu razvoju električnih avtomobilov uspeli izogniti nesorazmerno velikim baterijam, ki praviloma negativno vplivajo na maso vozila, vozno dinamiko in porabo električne energije. Sestavni deli, ki so plod internega razvoja BMW Group, bodo od leta 2021 vgrajeni tudi v modelih BMW iNEXT in BMW i4.
Zunanja oblika je bila podvržena učinkovitosti električnega pogonskega sklopa. Podaljšan sprednji odbijač in dvojna ledvička BMW imata večinoma zaprto zasnovo, medtem ko je zadnji del oblikovan tako, da bi se zmanjšal zračni upor. Aerodinamično oblikovana aluminijasta platišča prav tako pripomorejo uravnavati pretok zraka okoli vozila in zmanjšajo količnik zračnega upora za približno 5 odstotkov v primerjavi z enakovrednim vozilom z običajnimi aluminijastimi platišči, rezultat pa je približno 10 kilometrov večji doseg. Vse to, skupaj z aerodinamičnimi izboljšavami zadnjega difuzorja in podvozja, pa tudi s sistemom za krmiljenje zračnih loput, zagotavlja, da ima popolnoma električni SAV količnik zračnega upora 0,29. Fini modri poudarki tako na zunanjosti kot v notranjosti kažejo na prisotnost električnega pogonskega sistema.
iX3 uporablja peto generacijo BMW tehnologije eDrive, ki združuje električni motor, menjalnik in napajalno elektroniko v eni enoti - aluminijastemu ohišju, podobno kot koncepti, ki jih razvijajo največji avtomobilski dobavitelji, kot sta skupina ZF in Robert Bosch. Pri BMW trdijo, da so komponente modularne, kar jim bo prineslo velike prihranke. Poleg tega motor izključuje strateško odvisnost v svoji dobavni verigi. Za razliko od konkurentov je BMW neodvisen od uporabe nekaterih redkih elementov, kot je neodim, ki so običajno potrebni v elektromotorjih za njihove edinstvene magnetne lastnosti.
BMW iX3 deluje po principu sinhronskega motorja z vzbujalnim tokom, brez uporabe magnetov. Proizvodnja motorja se lahko zaradi takšne zasnove v celoti izogne redkozemeljskim elementom. Gostota moči elektromotorja je 30 odstotkov večja kot pri obstoječih popolnoma električnih vozilih koncerna BMW Group. Izkoristek motorja znaša do 93 odstotkov v primerjavi z manj kot 40 odstotki pri motorjih z notranjim zgorevanjem. Nova pogonska enota proizvede največjo moč 210 kW/286 KM in 400 Nm največjega navora, ki v nasprotju z mnogimi drugimi elektromotorji, vztraja tudi pri visokih vrtljajih.
Športni terenec s športnimi lastnostmi
Električni športni terenec od 0 do 100 km/h pospeši v 6,8 sekunde, kar je enakovredno kot pri običajno gnanem BMW X3 xDrive30i. Njegova največja hitrost je elektronsko omejena na 180 km/h. Prenos moči je na zadnji kolesni par, pri premijskem proizvajalcu vozil pa pravijo, da prinaša klasično vozno izkušnjo BMW - to pomeni dober oprijem, zahvaljujoč omejevalniku zdrsa pogonskih koles (ARB), in učinkovitost.
Skladiščna zmogljivost baterije se je glede na prostorske zahteve namestitve in maso znatno povečala. Gravimetrična energijska gostota (shranjena energija na gram baterije) 188 prizmatičnih celic v iX3 je za približno 20 odstotkov večja kot pri baterijskih celicah, ki jih je BMW Group do zdaj uporabljal za svoja popolnoma električna vozila. Bruto energijska vsebnost 80 kWh, od tega je uporabljenih 74 kWh, in učinkovitost pogonskih sistemov omogočata iX3, da po preskusnem postopku WLTP naredi do 459 kilometrov.
Možnosti polnjenja baterije
Nove tehnične funkcije, ki jih BMW predstavlja prvič v električnih vozilih, vključujejo še inovativni polnilnik, ki napaja tako 400-voltno baterijo kot 12-voltni električni sistem vozila. Z izmeničnim tokom je mogoče eno- in trifazno polnjenje do moči največ 11 kW.
Priključitev vozila na hitro polnilno postajo z enosmernim tokom zagotavlja največjo moč polnjenja do 150 kW. Visokonapetostno baterijo lahko od 0 do 80 odstotkov njene polne zmogljivosti napolnimo v 34 minutah. V dodatnih 10 minutah pa je mogoče načrpati potrebno električno energijo še za nadaljnjih 100 kilometrov dosega avtomobila (po voznem ciklu WLTP).
Prostornost kabine je enakovredna običajno gnanim različicam modelov BMW X3. Zahvaljujoč naslonjalu zadaj, ki je deljivo in/ali zložljivo v razmerju 40 : 20: 40, je mogoče prostornino prtljažnika s 510 litrov razširiti na največ 1.560 litrov, po potrebi. Ko voznik pritisne gumb Start/Stop, zasliši kratko zvočno kompozicijo, ki pripravili vse potrebno za električno vozno izkušnjo. Ta posebnost je v iX3 na voljo standardno, medtem ko je zvočno spremljavo pogona mogoče dodati z izbiro izvedbe opreme "Impressive".
Pri BMW so predvideli še druge, digitalne storitve iz programa BMW Connected Charging, za izboljšanje dosega in udobja vožnje, od priporočil za postanke med potovanjem, do koristnih informacij o polnilnih postajah, kot sta na primer razpoložljivost in način preverjanja pristnosti, kot tudi zanimivosti (POI) v njihovi okolici. Vozniki iX3 bodo imeli na hitrih polnilnih postajah omrežja IONITY, posebne ugodnosti. V Nemčiji lahko visokonapetostno baterijo svojega avtomobila napolnijo z električno energijo po tarifi 0,29 EUR na kilovatno uro.
Težišče nižje kot pri klasičnih športnih terencih
Izpopolnili so tudi rekuperacijo. Intenzivnost regeneracije zavorne energije je prilagojena razmeram na cesti, ki jih prikažejo podatki navigacijskega sistema in senzorjev sistema za pomoč vozniku. Na primer, ko se vozilo približuje križišču, odseku z omejitvijo hitrosti ali drugemu vozilu pred seboj, je rekuperacija v celoti izkoriščena. Medtem se na hitri cesti aktivira funkcija jadranja, vedno, kadar voznik umakne nogo s pedala za plin.
Glede visokonapetostne baterije pri BMW izpostavljajo tanko konstrukcijo. Ker je na spodnji strani avtomobila nameščena kar se da nizko, jo je bilo mogoče vključiti v prilagodljivo arhitekturo športnega terenca. To zniža težišče avtomobila za približno 7,5 centimetra v primerjavi z običajno gnanimi sorodniki BMW X3.
Standardno prilagodljivo podvozje vključuje elektronsko krmiljene blažilnike, katerih karakteristike se prilagajajo vozišču in trenutnim razmeram. Opcijsko prilagodljivo M podvozje je prilagojeno za še bolj športno odzivanje blažilnikov.
Nova polnilna postaja
Svoj prvenec bo doživela tudi polnilna postaja Smart Wallbox, ki bo na voljo prek različnih partnerjev, odvisno od trga. Vključiti jo je mogoče v obstoječi domači sistem za upravljanje energije, kar pomeni, da je zdaj možno voditi evidenco o porabi energije za polnjenje doma, zaradi česar je zelo priročna rešitev za uporabnike službenih avtomobilov.
BMW iX3 je standardno opremljen z operacijskim sistemom ID7 najnovejše generacije, ki omogoča posodabljanje vsake vrstice programske kode v avtomobilu kar po zraku (OTA).
Standardno je na voljo tudi kartica BMW Charging, ki voznikom omogoča udoben dostop do več kot 450.000 javnih polnilnih postaj po vsem svetu.
no BMW, saj ni tako težko, a ne? Samo da ne boste programe pisali do 2025, kot VW za ID3