Pri Mercedesu so napovedovalci prihodnosti. Zakaj? Mercedes EQS, ki velja za vrhunec tehnologije proizvajalcev vozil iz Stuttgarta, nam je na Špici ob Ljubljanici predstavil šef zunanjega oblikovanja pri Mercedesu, Slovenec Robert Lešnik. Vozilo nam je predstavil na način, ki pokaže, kako vnaprej je treba razmišljati o stvareh, ki se danes ne zdijo niti malo smiselne. Tako veliko ljudi gleda tudi na EQS, ki je v glavah oblikovalcev nastal že pred leti, pa še danes je z obliko in vgrajenimi tehnologijami bolj kot razred S videti kot NLP.
Razred S je vedno uvajal tehnologije, ki so hitro zaokrožile po celotni paleti njihovih vozil. Zdaj je napovedovalec prihodnosti električna različica njihove najbolj prestižne limuzine - imenuje se EQS. Zaradi tega vozila se bo močno spremenilo potovanje v avtomobilu, napovedujejo v Mercedesu.
Kako daleč lahko pridete z električnim avtomobilom, če ne pospešujete ali zavirate, ampak po avtocesti vozite s stalno hitrostjo 130 km/h po avtocesti? Test je izvedla nemška avtomobilska revija Autobild iz Nemčije. Zmagovalec je bil prav mercedes EQS, ki je z enim polnjenjem baterije prevozil razdaljo 444 kilometrov.
EQS je električni ekvivalent Mercedesovi najbolj prestižni limuzini razred S, a je karakterno in oblikovno povsem drugačen, dodaja pa še marsikaj novega. »Ljudje smo že več kot stoletje navajeni na avtomobile z vgrajenim motorjem na notranje zgorevanje. Pri limuzinah kot je razred S to pomeni zelo dolg pokrov motorja, v katerem je prostor za štirivaljnik, šestvaljnik, osemvaljnik ali dvanajstvaljnik. Pri električnih vozilih je sprednji pokrov drugačen, ni tako dolg, kar vpliva na celotno obliko vozil, ki je vse drugo kot pri klasičnih limuzinah. Verjamem, da marsikomu oblika avtomobila ni všeč in to je razumljivo, saj smo, kot sem dejal stoletje navajeni iste oblike. Verjamem, da bo konec desetletja, ko bodo na nekaterih trgih zavladala električna vozila že povsem drugače. Do takrat se bodo ljudje navadili novih zasnov, ki jih prinaša električna vozila, ki danes dajejo oblikovalcem popolno svobodo,« nam je na razkritju povedal Lešnik.
EQS je prva električna limuzina znamke iz Stuttgarta in sploh prva električna limuzina te vrste na trgu. No, Mercedes je predstavil tudi že malo manjši EQE, ki prihaja kasneje. Posebna je predvsem na račun uporabe materialov, tudi takih, ki varčujejo z viri, na primer talne preproge iz reciklirane preje. Pri Mercedesu večkrat poudarjajo, da je njihov glavni cilj trajnost.
Aerodinamični čudež EQS je postavljen na povsem popolnoma novo modularno platformo MEA (Modular Electric Architecture) za električne avtomobile. Nova platforma ponuja pogon na zadnji kolesi in različico štirikolesnega pogona 4Matic z veliko moči, udobja, sloga in varnosti, kar je Mercedes vedno zagotavljal, so prepričani pri Mercedesu.
Zanimive podrobnosti:
Mercedes-EQ EQS Streho tovarne "Factory 56", kjer proizvajajo razred S in tudi EQS pokriva 12.000 fotonapetostnih modulov, ki zagotavljajo približno tretjino energetskih potreb tovarne. Cilj je popolna ogljična nevtralnost.
Doplačljiva oprema bo vključevala elektronsko krmiljena vrata, vključno s prtljažnimi vrati.
EQS in njegovo okolica nadzira do 350 senzorjev, odvisno od opreme.
Sintetični zvok, ki ga ustvarja sistem v EQS, upošteva 12 parametrov, vključno s položajem stopalke za plin, hitrostjo ali zaviranjem.
Vonj št. 6 je bil ustvarjen posebej za to vozilo in ga lahko vonjajo v kabini.
Poseben HEPA filter lahko odstrani 99,65 % delcev iz zraka, ki prihaja do potnikov.
Elitni avdio sistem Burmester je sestavljen iz 15 zvočnikov, ki imajo skupno moč 710 kW. Nosilnost avtomobila je med 465 kg in 550 kilogramov.
Motorni pokrov je mogoče odpreti le v mehanični delavnici v okviru rednega vzdrževanja, npr. za zamenjavo zračnega in kabinskega filtra.
Pod A stebričkom se nahaja tako imenovana servisna odprtina, ki je namenjena dolivanju tekočine za čiščenje vetrobranskega stekla.
Predvsem pa mora biti električni avtomobil učinkovit, v primeru 5,26 metra dolgega EQS pa je bil eden od ključnih dejavnikov neverjetna aerodinamika karoserije. Luksuzna limuzina je najbolj aerodinamičen serijski avtomobil na svetu, saj je koeficient zračnega upora Cd 0,20. »To je neverjetna številka, še posebej, če upoštevamo, da ima EQS najmanj 19-palčna kolesa, ki lahko merijo tudi 22-palcev,« pravi Lešnik. Naj samo dodamo, da v športnem načinu vožnje zračno vzmetenje zmanjša oddaljenost od tal vozila. Vozilo se pri hitrosti nad 120 km/h spusti za 10 mm bližje tlom, da učinkovito zmanjša zračni upor. Učinkovitost električnega pogonskega sklopa pa se poveča tudi zaradi izjemnih rekuperacijskih zmožnosti vozila in to brez danes znanega sistema zaviranja z uporabo pedala. Zanimivo je, da so uporabili sinhrone elektromotorje. Vozilo energijo črpalo iz akumulatorja uporabne zmogljivosti 90,6 oziroma 107,8 kWh. V Stuttgartu pravijo, da gre za baterijo nove generacije z bistveno večjo gostoto energije, kot nam je povedal Lešnik pa se na področju baterij dogajajo veliki premiki, zato bo že konec desetletja, ko bodo pri Mercedesu množično prešli na elektromobilnost, prepričali tudi skeptike, ki pravijo, da doseg z enimi polnjenjem ne zadosti potreb vseh uporabnikov vozil.
Najbolj učinkovita različica EQS lahko po zagotovilih tovarne omogoča največji doseg 770 kilometrov in skupno moč do 385 kW (524).
Za velik doseg je zaslužna tudi nova generacija baterij. Baterijo lahko na hitrih polnilcih napolnite z močjo do 200 kW, kar ni taka moč kot pri porsche taycanu (350 kW). V Stuttgartu pravijo, da lahko baterijo v 15 minutah napolnite za nadaljnjih 300 kilometrov poti. Vozilo deluje z napetostjo 400V. Lahko se jo polni doma na običajnih polnilcih ali z vgrajenim polnilnikom z močjo do 22 kW. V postopku polnjenja je uporabljena storitev 'Mercedes me Charge', ki zagotavlja polnjenje iz obnovljivih virov energije. Polnjenje poteka po principu Plug & Charge. Novi EQS vključuje tudi leto brezplačne uporabe omrežja hitrih polnilnikov, ki ga sestavlja 500.000 lokacij v 31 državah, od tega več kot 200.000 v Evropi.
Še ena pomembna novost je navigacijski sistem, ki uporablja funkcijo "Electric Intelligence". Ta vključuje avtomatski izračun porabe energije in načrtovanje najhitrejše poti do polnilnih postaj. Popolnoma je osvežen tudi informacijsko-zabavni sistem, ki vključuje ukrivljeni 12,3-palčni zaslon ('MBUX Hyperscreen'). Zaslon merimo v kvadratnih metrih Hiperzaslon MBUX, ki v širino meri kar 141 centimetrov, skupna površina pa je več kot četrt kvadratnega metra. Bistvo njegovega delovanja pa je v umetni inteligenci. Ukrivljen zaslon se razteza od stebra do stebra in v svojem drobovju vključuje programsko opremo, ki se je sposobna učiti, na koncu pa prilagoditi zaslon in koncept delovanja potrebam uporabnika ter mu podati tudi osebne predloge.
Poleg tega uporabniku ni treba brskati po različnih podmenijih ali celo uporabljati glasovnih ukazov, saj najpomembnejše aplikacije vedno vidi tako situacijsko kot tekstualno. V ukrivljeni plošči je vizualno integriranih več zaslonov, ki imajo tudi analogne zračne odprtine, s čimer povezujejo digitalni in fizični svet. Trak zaslona je obdan z neprekinjenim plastičnim okvirjem spredaj, v spodnjem delu pa je vgrajena osvetlitev - zaradi tega imajo voznik in potniki občutek, da hiperzaslon lebdi na armaturni plošči.
Sistem ve, kaj voznik ali potniki želijo. Svoj zaslon ima tudi sopotnik. Zaslon se lahko prilagaja kar sedmim različnim profilom. Pomembno je omeniti, da so zabavne funkcije zaslona za potnike na voljo samo med potovanjem (v skladu s pravnimi predpisi). Če je sovoznikov sedež na primer prazen, se zaslon preprosto spremeni v digitalni okrasni del (prikažejo se animirane zvezdice). Vse grafike so oblikovane v novi modro-oranžni barvni shemi, ki jo oživijo aktivne OLED-slikovne pike.
Umetna inteligenca omogoča različne predloge, ki jih lahko uporabnik z enim samim klikom enostavno sprejme ali zavrne. Če na primer ob torkih zvečer na poti domov vedno pokličete določenega prijatelja ali ljubljeno osebo, se bo sistem MBUX spomnil in vas vprašal, ali želite opravite klic na določen datum in uro. Ker so vsi predlogi MBUX povezani z uporabniškim profilom, predlog ne bo podan, če bo avtomobil vozil nekdo drug.
Predstavljen tudi električni EQB za sedem potnikov
Mercedesov je hkrati z modelom EQS predstavil še popolnoma električni EQB z možnostjo prevoza do sedem potnikov, ki se pridružuje razredu premijskih kompaktnih električnih vozil.
EQB je serijsko opremljen s petimi sedeži, opcijsko ponuja tretjo vrsto sedežev, ki je namenjena manjšim potnikom, do 1,65 metra višine, so zapisali pri Mercedesu. Druga vrsta se lahko premakne naprej za do 140 centimetrov, s tem se zagotovi več prostora za potnike v tretji vrsti.
Prostornina prtljažnika je od 465 do 1620 litrov oziroma od 495 do 1710 litrov.
Sprva sta na voljo trije modela, eden z zadnjim pogonom in dva s štirikolesnim pogonom: EQB 250 s pogonom zadaj in močjo 140 kW, EQB 300 4MATIC z močjo 168 kilovatov, in EQB 350 4MATIC z 215 kW. Po podatkih Mercedesa (WLTP) zmoreta oba štirikolesno gnana modela z enim polnjenjem baterije po ciklu WLTP prevoziti 422 kilometrov, EQB, ki ima elektromotor le zadaj pa 472 kilometrov. Različica 250 stane 57.900 evrov, 4Matic različici pa 62.900 oz. 65.900 evrov.
Baterija ima kapaciteto 66,5 kilovatne ure. Čas polnjenja baterije od 10 do 80 odstotkov na postaji z močjo 100 kW je 32 minut.
Če na primer voznik pozimi redno uporablja funkcijo masaže sedežev s programom "vroči kamni", se sistem to nauči in samodejno predlaga to udobno funkcijo pri nizkih temperaturah. Če na primer uporabnik redno vklopi ogrevan volan in druge ogrevalne površine sedeža, mu bo sistem to priporočil takoj, ko bo pritisnil stikalo za ogrevanje sedeža. Podvozje lahko voznik dvigne, da zagotovi večjo oddaljenost vozila od tal. Uporabna funkcija, ko so klančine za vhod v garažo bolj strme, ali ko je treba zapeljati čez višji robnik. MBUX si zapomni položaj GPS, kjer je uporabnik uporabil funkcijo "Vehicle lift". Če se vozilo znova približa položaju po kartografiji GPS, bo MBUX samodejno predlagal dvig karoserije.
Pod površino zaslona je vgrajenih kar 12 aktuatorjev, ki se odzovejo že na nežen dotik s prstom, uporabnik pa začuti prijetno vibracijo, kar pomeni, da je bil ukaz sprejet. Impresivna je tudi procesorska moč z 8 CPU jedri, 24 GB delovnega spomina (RAM-a) in 46,4 GB na sekundo pasovne širine pomnilnika RAM-a. V času covid-19 se avtomobilski proizvajalci veliko posvečajo tudi izboljšanju kakovosti zraka v kabini. Sistem 'Energizing air control plus" vključuje senzorje in zagotavlja visoko stopnjo filtracije, ki preprečuje vstop neželenih delcev v kabino, zaščita z aktivnim ogljem pa zmanjša raven žveplovega dioksida, dušikovih oksidov in drugih vonjav v kabini. Če je kakovost zraka zunaj slaba, bo sistem priporočil zapiranje oken na avtomobilu.
Tudi EQS je podobno kot je do zdaj že navada pri električnih vozilih in tudi razredu S dobil izvlečne kljuke na vratih. Zato pa EQS sam odpira vrata, ne samo prtljažnika, tudi pri vstopu v kabino.
Tako kot razred S ima tudi EQS izredno majhen obračalni krog, 10,9 metra, kar je podobno kot pri modelih iz kompaktnega razreda. Enako velja za večino novih tehnologij, na primer tudi oddaljeno parkiranje preko aplikacije pametnega telefona, ki se poveže s pametno infrastrukturo parkirne hiše, pa gre izpostaviti tudi sistem "drive pilot," ki prav tako kot razred S omogoča način avtonomne vožnje do 60 km/h, vendar bo sprva na voljo samo v Nemčiji, kjer to dovoljuje zakonodaja. Pri Mercedesu so sicer že večkrat poudarili, da je sistem zmožen tudi hitrejše samodejne vožnje, a mu to preprečuje zakonodaja.
Nad 100 tisočakov
Cene se začnejo pri 105.900 evrih za izvedenko 350 s pogonom zadaj in 90,6 kWh baterijo, z večjo 107,6 kWh (EQS 450+) pa pri 119.900 evrih. Najcenejši 4Matic (model 450) stane 122.900 evrov. Vrh ponudbe predstavlja različica EQS AMG 53 4Matic s pogonom spredaj in zadaj, močjo elektromotorjev 484 kilovatov, pospeškom od 0 do 100 km/h v 3,8 sekunde, ki stane najmanj 170.900 evrov.
In ob trku zagori.
"15 zvočnikov, ki imajo skupno moč 710 kW" ---- Matr to morajo bit pa brutalni wooferji, ni čudno da pol pride samo 444 km daleč :) :) :)
aha,po ravnem ja,ko so klanci pa pozabite,bognedaj da naletiš na kak dolg zastoj ti klima požre vse in konec potovanja,pozimi pa še huje .Električni avto je za po mestu ,pa kak krajši izlet .