Tudi za samo švedsko tovarno V40 pomeni veliko novost, saj gre za njihovo prvo moderno kombilimuzino nižjega srednjega razreda, s katero napada BMW serijo 1, audija A3 in prihajajočega mercedes-benza razreda A. Glede na to, da je sta tudi prva dva praktično nova avtomobila, bo boj v naslednjih letih še zelo ogorčen.
Oblika je evolucija znanega tovarninega oblikovalskega jezika, ki želi hkrati poudarjati eleganco in športnost. K slednjemu še posebej pripomore nizka maska motorja in svetila v obliki rezil. Bok se strmo dviga, zadaj so visoko postavljena masivna svetila v obliki bumeranga. Tako kot mali C30 ima tudi V40 šesterokotna peta vrata.
Številna pomagala, veliko udobja
Notranjost je precejšnja nadgradnja tega, kar smo bili doslej vajeni pri Volvu, saj je instrumentalna voznikova plošča odslej v celoti digitalizirana. TFT zaslon spreminja prikazovane podatke odvisno od programa, ki ga voznik izbere – eco, ekegance, performance. Sensus infotainment sistem vse sekundarne podatke in nastavitve prikazuje prek 5- ali 7-palčnega zaslona v zgornjem delu armaturne plošče, za pretikanje je na voljo daljinski upravljanik. Bluetooth omogoča tudi predvajanje glasbe, tradicionalno za znamko so različni avdiosistemi, ki so na voljo, zelo dodelani. Med novostmi je tudi aplikacija za pametne telefone, prek katere je mogoče locirati
avtomobil na zemljevidu, ga daljinsko zakleniti, zagnati grelec, preveriti "zdravje" avtomobila, zbirati podatke o zadnjih 40 dneh vožnje ...
V40 glede varnosti tekmecem narekuje zelo oster tempo. Gre za prvi avtmobil, ki ima poleg množice ostalih vgrajeno tudi zračno blazino za pešce. Ta je skrita pod pokrovom motorja in v primeru zaznave trka prekrije okoli tretjino vetrobranskega stekla ter spodnji del A-stebričkov. Obenem se nekoliko privzdigne tudi motorni pokrov, kar vse omogoča blažji trk pešca z avtomobilom.
Zaznavanje pešcev s samodejnim zaviranjem, poznano že iz modela S/V60, je še nekoliko nadgrajeno, sistem city safety za preprečevanje naletov pri majhnih hitrostih pa kot prvi tovrstni sistem odslej deluje že pri hitrosti 50 km/h, kar je 20 km/h nad ostalimi sistemi. Da je sistem zelo uporaben, pričajo podatki za model XC60, v katerega je bil City safety najprej vgrajen in pri katerem so zavarovalniški zahtevki v primerjavi z ostalimi po podatkih tujih zavarovalnic nižji za 51 odstotkov.
Zanimivo je tudi pomagalo, ki na tesnih prostorih, kot so parkirišča, s pomočjo radarjev opozarja na bližajoča se vozila, kolesa ... Omogoča samodejno parkiranje, pomagalo proti nenamernemu menjavanju pasov pa odslej deluje prek volana, ki pri poskusu vožnje prek sredinske črte otrdi.
Pri motorjih ni zagate
Poleg serijskega podvozja je na voljo 10 mm nižje in trše podvozje sport. Motorjev je skupno sedem. D2 je 1,6-litrski dizel s 85 kW (115 KM), ki obljublja povprečno porabo le 3,6 litra in 94 gramov emisij. Ima tudi funkcijo stop&start. D3 ima na voljo 110 kW (150 KM), D4 pa 130 kW (177 KM). Zanimivo je tudi pri bencinarjih, vstopni 1,6-litrski T3 ima s turbino podprtih 110 kW (150 KM), T4 pa 132 kW (180 KM). Na vrhu ponudbe sta dve različici T5, in sicer šibkejša z 2,0-litrskim motorjem in 157 kW (213 KM), ter v močnejši s kar 187 kW (254 KM). Za vse je na voljo tudi menjalnik powershit z dvojno sklopko.
Začetna cena za slovenski trg bo 22.900 evrov, prvi primerki bodo na voljo avgusta. Serijsko proizvodnjo V40 sicer začnejo maja.