Na mednarodni predstavitvi Münchnu smo si lahko ogledali novi BMW serije 7 in njegovo električno različico i7. BMW-jeva sedmica je med drugim postala tudi pravi kino na kolesih.
Kot je na predstavitvi povedal član BMW-jeve uprave Pieter Nota, novi BMW serije 7 postavlja nova merila v svojem razredu ter demonstrira podjetniški duh, inovativno moč in tehnološko naprednost bavarske znamke.
Pri BMW-ju izpostavljajo, da so za novo serijo 7 zasnovali enotno modularno platformo, vendar pa je v ospredju predvsem električna različica BMW i7, ki jo je bavarska admiralska ladja dobila prvič. Dodati seveda velja vse tisto, kar velja tudi za ostale BMW-jeve električne predstavnike zadnje generacije, denimo to, da pri razvoju in izdelavi elektromotorjev z elektromagnetom niso uporabili redkih naravnih materialov in da za polnjenje baterij priporočajo zeleno elektriko. Nota je mimogrede dodal, da bo tudi BMW serije 7, oziroma BMW i7, pripomogel k načrtu, da bo do leta 2030 vsaj polovica oziroma več kot 1,5 milijona njihovih avtomobilov na leto električna.
Na prvi pogled seveda izstopa oblika novega BMW-ja serije 7, za katero je poskrbel glavni oblikovalec Domagoj Dukec, ki pravi, da mora serija 7 kot vrhunski produkt s svojo zunanjostjo izražati status in samozavest, njena notranjost pa mora ustrezati visokim zahtevam po udobju in dobrem počutju. Vse skupaj pa mora biti izvršeno na zelo umetniški način.
Dvodelne luči
Na zunanjosti sicer izpostavlja predvsem novo ureditev slovitih BMW-jevih ledvičk na monolitno zasnovanem prednjem delu, ki sta lahko tudi osvetljeni, in dvodelne prednje luči. Žarometi so serijsko LED prilagodljivi in matrični, v zelo tankem zgornjem segmentu pa so združeni dnevne luči, smerniki in luči za stransko osvetlitev. Pri BMW-ju izpostavljajo tudi možnost žarometov »Iconic Glow«, pri katerih z zadnje strani osvetljeni kristali znamke Swarowski poskrbijo za poseben blesk. Dnevne luči so sicer preko linije, ki teče čez vso karoserijo, povezane tudi z zadnjimi LED lučmi, ki s tanko zasnovo in širino močno vplivajo na vtis zadka.
Nova sedmica bo v nasprotju z dosedanjimi sicer (vsaj v začetku) na voljo le v dolgi različici z dolžino 5,392 metra in medosno razdaljo 3,215 metra, kar se odraža predvsem v prostornosti zadnjih sedežev. Avtomobil je sicer v primerjavi s predhodnikom v dolžino zrasel za 13 centimetrov, v širino za 4,8 centimetra v višino pa za 5,1 centimetra, kar do neke mere na videz prikrijejo platišča velikosti vsaj 19-palcev.
Mobilni kino
Pri BMW-ju so prostorski prirastek na zadnjih sedežih dodobra izkoristili in za potnike pripravili kar velikanski kinematografski zaslon z diagonalo 31,3 palca, na katerem se lahko z ločljivostjo do 8K prikazujejo videi formatov 16:9, 21:9 ali celo 32:9. V sistem, ki ga potnika upravljata na posebnih na vrata vgrajenih zaslončkih, na katerih so tudi komande za druge elemente notranjosti, je vgrajena tudi Amazonova Fire TV, ki med drugim omogoča, da potniki nadaljujejo ogled filma, ki so ga pred spremljali na drugi napravi. Ob tem dodajmo, da za dobro zvočno kuliso lahko poskrbita dve različici zvočnega sistema znamke Bowers & Wilkins, prva z 18 zvočniki in močjo 655 vatov, druga pa s 36 zvočniki, močjo 1.965 vatov in 4D audiom ter možnostjo zasebne telefonije s pomočjo zvočnikov v vzglavnikih.
Dober zvočni sistem omogoča tudi predvajanje posebnih zvokov za načine My Modes BMW-ja i7, ki jih je, tako kot v BMW-ju iX, komponiral Hans Zimmer. BMW serije 7 sicer razpolaga z do sedmimi načini My Modes: Personal, Efficient, Sport, Expressive, Relax, Digital Art in Theatre. Upravljanje BMW-ja serije 7 sicer prinaša veliko tistega, kar smo spoznali že v BMW-ju iX, pomemben pa je predvsem dodatek zvočnega upravljanja s pomočjo inteligentnega osebnega asistenta, ki so mu dodali dodatne funkcionalnosti in sposobnosti. Pri upravljanju avtomobila sicer sodeluje tudi celotna armaturna plošča z osvetljenimi predeli, ki se odzivajo na določene ukaze, asistenčni sistemi pa omogočajo tudi avtomatizirano vožnjo tretje stopnje, ki bo voznika razbremenila še malce več stresa.
Potnikom bo poleg domačega kina gotovo všeč tudi serijska panoramska streha z možnostjo led svetlobnih črt, prav tako pa tudi udobni sedeži s prevlekami iz umetnega usnja »Veganza«, dvobarvnega merino usnja ali kombinacije merino usnja in kašmirske volne, prav tako pa tudi dodatki iz kristala, ki smo jih prav tako spoznali na BMW-ju iX. Dodajmo še, da premožnim potnikom na zadnjih sedežih ne bodo več treba plačevati dodatnega služabnika za odpiranje vrat, saj so pri BMW-ju med funkcije nove sedmice vključili tudi možnost samodejnega odpiranja in zapiranja vrat s funkcijo varovanje pred morebitnimi trki z drugimi vozili.
V Evropi le dizli in hibridi
Kot rečeno, so vse različice BMW-ja serije 7 zasnovane na enaki platformi, ki so jo seveda prilagodili različnim pogonskim sklopom. Najbolj samosvoj je seveda električni BMW i7, ki ima po en elektromotor spredaj in zadaj in baterije pod dnom, ki so debele 11 centimetrov in ima zaradi njih avtomobil tudi malce debelejše dno. Vse ostale različice imajo klasično zasnovo z motorjem spredaj in pogonom zadaj, oziroma štirikolesnim pogonom s prioriteto zadnjega, vključno z blagimi in priključnimi hibridi, pri katerih so elektromotorji različnih moči vgrajeni med termični motor in menjalnik.
Bencinskih motorjev z blagimi hibridi, torej različic 735i, 740i, 760i xDrive, v Evropi ne bomo mogli kupiti, lahko pa bomo kupili električni i7 ter dizelske in priključno hibridne različice. Vse s termičnimi motorji povezane različice bodo v Evropi predvidoma na voljo spomladi prihodnje leto, torej bo na njih treba še nekaj časa počakati. Spomladi prihodnje leto naj bi sicer predstavili tudi različice M, prav tako pa tudi blindirani BMW serije 7.
Na predstavitvi nove sedmice smo si lahko ogledali tudi prenovljeni BMW X7. Ta se precej razlikuje od svojega predhodnika, saj so tako zunanjost kot notranjost uskladili z novimi smernicami, ki jih je uvedel BMW iX. Tudi BMW Xz ima tako zunaj nove luči in ledvičke, v notranjpsti pa široki zaslon in z nim povezane razlike v upravljanju. Sicer pa ostaja največji BMW, ki je na voljo s sedmimi sedeži.
Dizelsko motorizacijo bo zastopal blago hibridizirani BMW 740d xDrive z 2.993-kubičnim vrstnim šestvaljnikom z močjo 220 kilovatov in navorom 670 njutonmetrov, ki bo do 100 kilometrov na uro potreboval 6,3 sekunde.
Priključna hibrida bosta dva in sicer BMW 750e xDrive in BMW 760e xDrive. Pri obeh bosta v središču 2.998-kubična turbobencinska šestvaljnika z Millerjevim ciklusom. V prvem primeru bo sistemska moč znašala 360 kilovatov, navora pa bo za 700 njutonmetrov, 100 kilometrov pa bo dosegel v 4,9 sekunde, v drugem primeru pa bo sistemska moč znašala 420 kilovatov, navor pa 800 njutonmetrov, 100 kilometrov pa bo dosegel v 4,3 sekunde. Pri BMW-ju za šibkejši priključni hibrid obljubljajo električno doseg 80-89 kilometrov, za močnejšega pa 80-84 kilometrov.
BMW i7
Za avtomobilske navdušence je verjetno najbolj zanimiv električni BMW i7, ki bo na ceste zapeljal konec leta. Sprva bo na voljo različica BMW i7 xDrive60, ki jo bosta poganjala dva elektromotorja, po eden na vsaki premi, s sistemsko močjo 400 kilovatov in navorom 745 njutonmetrov, ki bosta zadostovala za šprint v 4,7 sekunde do stotice. Elektrika bo shranjena v bateriji s kapaciteto 101,7 kilovatne ure, ki bo v skladi s ciklusom WLTP zadostovala za 590 do 625 kilometrov vožnje. Na hitri polnilnici je možno polnjenje z močjo do 195 kilovatov, ki v desetih minutah zagotovi dodatni doseg 170 kilometrov. Zanimivo je, da je polnjenje na polnilnicah z izmeničnim tokom možno le do moči 11 kilovatov.
Pri BMW-ju so se v nasprotju s siceršnjimi smernicami v razkošnem segmentu odločili za uporabo 400 voltne tehnike namesto 800-voltne, ki jo uporablja večina premijskih tekmecev in že tudi marsikateri, ki se še ne uvršča med premijske proizvajalce. Na predstavitvi so pojasnili, da je takšni odločitvi botrovala predvsem izbira dobavitelja baterij. Z BMW i7 so sicer dodatno izboljšali tudi možnosti rekuperacije, ki jih poznamo že iz BMW-jev iX in i4, in lahko upoštevajo tudi prometno infrastrukturo in profil poti. BMW i7 xDrive60 je sicer le prvi od električnih BMW-jev serije 7. Spomladi lahko med drugim pričakujemo tudi električni M serije 7, BMW i7 M70 xDrive, ki bo z močjo 485 kilovatov bojda zelo športen.
Prevzel jih je Pink panter na male ekranu na vzglavniku prvih sedežev
V članku je ogromno napak, da ga je težko brati. To je polizdelek, ki ni primeren za objavo.