Nekateri se mu posmehujejo in nanj gledajo zviška, drugi njegovim proizvajalcem priznavajo, da so sprožili največjo revolucijo v avtomobilskem svetu po iznajdbi motorja z notranjim izgorevanjem. Vsekakor pa nano dokazuje, da je mogoče spodoben avtomobil narediti zelo poceni – osnovno različico celo za manj kot 1700 evrov.
Cene goriv ne dviguje toliko motorizacija držav v razvoju kot Evropa in ZDA, kjer ima vsaka družina po dva ali tri avtomobile. Debasis Ray, Tata |
|
Dobre tri metre dolg štirivratni avtomobil je narejen predvsem za potrebe Indijcev, med katere se bo zapeljal do konca leta. V naslednjih nekaj letih naj bi ga tako kupilo kar dva milijona ljudi, ki se zdaj prevažajo z motorji, kar bi lahko primerjali z revolucijo, ki sta jo na Zahodu sprožila ford T in VW hrošč. Pozneje bo Tata nana tržila tudi na tujih primerljivih trgih, morda tudi v Vzhodni Evropi.
Italijansko oblikovanje
Osnovno obliko so narisali v italijanskem inštitutu I.DE.A, a je imela Tata
precej popravkov. Med drugim so njeni oblikovalci iz lepotnih in cenovnih razlogov dva brisalnika
nadomestili z enim samim. Oblika z zadaj vgrajenim motorjem in kolesi, postavljenimi na samevogale, naj bi ponujala vse, kar potrebuje mestni avtomobil (okretnost,
preglednost, ekonomičnost in dovolj prostora za prtljago). 623 kubičnih centimetrov v motorju na
zadnji par koles spravi največ 24 kW (33 KM) – bolj kot končna hitrost je v ospredju varčnost.
"Z litrom bencina nano prevozi več kot 20 kilometrov," je za Žurnal24 zagotovil Debasis
Ray, vodja Tatinega oddelka za stike z javnostmi.
Nano v številkah |
Zunanje mere: 3,1 m x 1,5 m x 1,6 m Končna hitrost: še ni podatka Poraba: 5 l /100 km |
Čeprav je vozilo glede izpustov čistejše od večine indijskih dvokolesnikov, je trenutno še precej pod strogimi evropskimi standardi. Pomanjkljiva je tudi varnostna oprema, ki za indijski trg ne predvideva zračnih blazin.
Če spregledate nevarnost in ekološko nečistost ter se raje kot za osnovno različico, ki je precej okleščena, odločite za luksuzno, boste lahko dodali tudi servovolan, električno gnana sprednja okna, klimatsko napravo, dvobarvno notranjost, odbijače v barvi karoserije in meglenke.
Letna proizvodnja nana naj bi bila 250 tisoč enot, "saj več Tata trenutno sploh ne zmore", je Ray zavrnil ugibanja medijev, da naj bi na leto proizvedli kar deset milijonov najcenejših avtomobilov na svetu.