Nissan je predstavil prve uradne fotografije evropske različice novega povem električnega leafa. Japonci so prodali več kot 280 tisoč leafov prve generacije.
Oblika se naslanja na IDS koncept, predstavljen leta 2015. Notranjost je moderna, volan je povzet po najnovejšem qashqaiju in micri. Osrednji del armaturne plošče predstavlja 7-palčni zaslon na dotik.
Sam vozi po avtocesti
Leaf je dobil nekatere zanimive napredne tehnologije, kot je sistem samodejnega parkiranja pripilot park, kot tudi sistem polsamodejne vožnje propilot. Slednji vpliva na pospeševanje, zaviranje, posega tudi v krmilni mehanizem. Pri Nissanu so prepričani, da bo tehnologija voznika razbremenila, vožnja pa bo udobnejša in varnejša. Sistem, ki ga voznik vklopi, ali izklopi s pomočjo stikala na volanskem obroču, deluje s pomočjo male kamere, ki je opremljena z napredno programsko opremo, ki v hipu obdela sliko pred vozilom.
Prepoznava tako vozila kot talne označbe na cestišču, vozilo pa na podlagi ocene usmerja na sredino voznega pasu. Ko voznik aktivira sistem, lahko določi, kakšna naj bo hitrost, nato pa vozilo samodejno vzdržuje razdaljo do vozila spredaj in po potrebi zaustavi vozilo, ter nato spelje. Tudi v oster ovinek pravijo pri Nissanu.
Stopalka za plin je lahko hkrati zavora
Omeniti je treba še tehnologijo e-pedal. Gre za stopalko za plin, ki je lahko hkrati tudi zavora. To ne pomeni, da leaf ne bo imel tudi klasičnega pedala za zavoro. Gre za tehnologijo, ki so jo pri Nissanu poimenovali e-pedal, s katero lahko voznik tako pospešuje, kot zavira, s pomočjo ene same stopalke.
Sistem deluje tako, da ko voznik pritisne stopalko za plin vozilo nemudoma silovito pospešuje, ko pa stopalko za plin popušča, pa vozilo zavira. V kolikor povsem spusti stopalko za plin, se vključijo zavore. Pri Nissanu menijo, da lahko voznik z "močno regeneracijo", torej z eno stopalko nadzoruje pospeševanje in zaviranje v 90 odstotkih vožnje, če mora zavirati siloviteje ali v sili, ali pa pri drugih manevrih v sili, pa bo še vedno na voljo klasična stopalka za zavoro.
Dve vrsti baterije
Za pogon je zadolžen elektromotor s 110 kilovatov moči (150 KM) in 320 Nm navora, avtonomija z enim polnjenjem baterije je 380 kilometrov. Litij-ionska baterija se do 80 odstotkov na hitri polnilnici napolni v 40 minutah. Nissan je odobril garancijo na baterijo, in sicer osemletno oziroma do 160 tisoč prevoženih kilometrov.
Kasneje bo na voljo tudi različica leaf E-Plus z elektromotorjem s 160 kilovatov moči (220 KM), zmogljivejša bo tudi baterija, ki bo omogočila avtonomijo do 500 kilometrov poti.
Novi leaf v dolžino meri 4,48 metra, širina 1,79 metra, višina 1,56 metra, medosna razdalja meri 2,7 metra. V Nemčji bo novi leaf z vključenimi državnimi subvencijami stal 26 tisoč evrov.
tle je baterija v ceni...
Bi lahko še kdo napisal koliko pa bo MESEČNA najemnina za baterijo za npr. 10.000km letno, 20.000 km letno, ... itn? In če bo najemnina upoštevala sicer realno prevožene km ali bo kar pavšalna, kot je sedaj, ko plačuješ tudi,… ...prikaži več če je mesece avto v garaži.