Čeprav japonski Nissan velja za enega od pionirjev pri razvoju in prodaji električnih vozil, pa bo te dni na salonu v Los Angelesu predstavil motor z notranjim izgorevanjem, ki bo zelo zmogljiv in varčen obenem. V primerjavi z zdajšnjim 3,5-litrskim šestvaljnikom, ki ga uporabljajo pri svojih najbolj prestižnih modelih, še posebej pri premijski znamki Infiniti, bo namreč štirivaljni motor kar za tretjino varčnejši, a enako prožen in močan. Ima namreč okroglih 200 kW moči (268 KM) in kar 380 Nm navora, kar je več, kot zmorejo štirivaljni dizli. Ob tem je zelo pomemben podatek, da je motor cenejši, kot bi bil hibridni pogon.
Prilagaja kompresijo v valju
Skrivnost motorja VC Turbo, kot ga imenujejo, je spremenljivo kompresijsko razmerje, ki se neprestano prilagaja trenutnim potrebam, s tem pa daje prednost bodisi moči bodisi porabi. Spremenljivo raven kompresije, ki se giblje med 8:1 in 14:1, omogoča posebna oblika odmične gredi, saj ta prilagaja, kako visoko naj se v valju dviguje bat.
Hkrati je motor izjemno terminčno učinkovit, dosegal naj bi vrednost vse do 40 odstotkov, kar je največ doslej v industriji serijskih motorjev z notranjim izgorevanjem. Pri Nissanu sicer napovedujejo, da imajo cilj izdelati motor s kar 50-odstotnim izkoristkom.
Novi motor so predstavili v novi generaciji svojega premijskega križanca QX50 znamke Infiniti, ki pa ga vsaj zaenkrat v Sloveniji ne bodo uradno prodajali. A treba je vedeti, da je Nissan tesno povezan z Renaultom, pri razvoju pogona pa njihov Infiniti tesno sodelujejo tudi z Mercedes-Benzom.
dezurni@zurnal24.si
Po mojem mnenju je Mazdin HCCI motor večja revolucija.