Nad akvaplaning so poslali vodo! In po zagotovilih razvijalcev res deluje.
V času, ko je po navadi več dežnih padavin obstaja večja nevarnost splavanja. Ob tem pojavu voznikom svetujemo, naj se ne odzovejo panično. Največkrat se namreč zgodi, da vozniki pri tem volan premočno obrnejo, in ko se pnevmatike znova oprimejo, avto nenadzorovano odpelje v smer, v katero so obrnjena kolesa. Težava nastane, ko se pojav splavanja pojavi v ovinku. Če je hitrost prevelika, pametnih rešitev ni. Zato je zelo pomembno, da hitrost prilagodimo razmeram na cesti.
Pri podjetju Easyrain so se lotili nevarnosti splavanja in v projekt vključili nemški Boscha in celo Italdesign, ki je bil v lasti koncerna Volkswagen.
Z vodo nad vodo
Rezultat je AIS (Aquaplaning Intelligent System), ki lahko na najmanj pričakovan način prebije vodo pred gumo. Predstavljajte si, da AIS pomaga preprečiti splavanje z vodo. To se zdi nelogično, ker bi dodajanje vode v vodo običajno pomenilo še večje tveganje. Vendar pa ni povsem tako. Sistem je sestavljen iz posode za tekočino, visokotlačnega kompresorja in dveh šob. Ena je nameščena pred levim, druga pa pred desnim prednjim kolesom. Ko senzorji zaznajo nevarnost akvaplaninga, začne iz šob pod visokim pritiskom pršiti ozek tok vode.
Ta tok moti vodno plast. Voda bo zato izgubila več, kot je dobila, pnevmatika pa ima na ta način možnost ohraniti stik z asfaltom. Avtorji projekta so sistem že preizkusili na audiju A6. Test je spodbuden. Medtem ko je vozilo z deaktiviranim AIS v ovinku, ki je bil prekrit z veliko plastjo vode, izgubilo oprijem in nenadzorovano nadaljevalo v ravni črti, se je z aktiviranim AIS uspelo na cesti obdržati brez večjih težav. Po zagotovilih Easyraina lahko sistem trenutno zmanjša tveganje za splavanje v ravni črti za 35 odstotkov in v ovinkih za 30 odstotkov. V prihodnosti pa naj bi se učinkovitost še povečala. Kdaj se bo sistem pojavil v serijski proizvodnji, še ni znano.
Predvidevamo, da bo sistem serijsko naprej vgrajen v enega od modelov skupine Volkswagen. Pomanjkljivost sistema AIS je lahko na primer velika količina vode, ki jo mora vozilo nositi v posodi, kar poveča maso avtomobila, ki pa voliva na emisije CO2.