Golf namreč že od leta 1974, ko je prva generacija golfa nasledila že zelo ostarelega hrošča, postavlja merila v svojem razredu, ki ga veliko ljudi imenuje kar "golfov razred". Seveda je bil zelo uspešen tudi v Sloveniji, kjer je štirikrat osvojil naslov slovenskega avta leta.
O novi generaciji golfa smo zapisali že veliko besed, zato tu le ponovimo najpomembnejše. Golf osme generacije, ki je nastal na koncernski platformi MQB, ki si jo deli tudi s seatom leonom in škodo octavio ter vrsto drugih modelov Volkswagnove skupine, je 26 milimetrov daljši in milimeter nižji, od predhodnika, ki je imel tudi milimeter daljšo medosno razdaljo. Gre torej za bolj ali manj enako velik avtomobil. Tudi prtljažnik je zrasel le za dober liter, povečan pa je celo nekoliko manjši kot doslej. A pri Volkswagni kljub temu obljubljajo več prostornosti za potnike.
Digitalizacija upravljanja
Bolj pomembne so spremembe na področju upravljanja, saj je novi golf najbolj digitaliziran volkswagen doslej. Klasična stikala so nadomestila digitalna, prav tako pa je izpopolnjen tudi infozabavni sistem. Novi golf je dobil tudi digitalne merilnike s pestrim naborom nastavitev in možnost projekcijskega zaslona. Izstopa tudi drsnik pod zaslonom infozabavnega sistema.
Serijske so tudi storitve »we connect« za daljinsko upravljanje funkcij preko pametnega telefona. Uporaba vmesnika eSIM pa omogoča dostop do spletnih storitev. Izčrpen je tudi nabor sistemov za pomoč vozniku.
Pestro pod motornim pokrovom
Novi golf bo na voljo s pestrim naborom motorjev na notranje zgorevanje, ki bodo nekateri tudi hibridizirani, med njimi a ne bo električnega, saj električni e-golf dobiva pravega električnega naslednika v volkswagnu ID.3. Za osnovno motorizacijo bo tako skrbel litrski bencinski trivaljnik z močjo 81 kilovatov, više pa bosta 96- in 110-kilovatna štirivaljnika 1,5 TSI, oba tudi z možnostjo 48-voltnega blagega hibrida.
Dizelsko konjenico bo zastopal motor 2,0 TDI z močmi 85 in 110 kilovatov, na voljo pa bo tudi golf 1,5 TGI s pogonom na stisnjeni zemeljski plin. To bo tudi eden zadnjih predstavnikov te vrste pogona, saj je Volkswagen napovedal, da zemeljski plin postopoma umika iz svoje ponudbe. Električne različice golf torej ne bo več imel, bo pa na voljo z dvema različicama priključno hibridnega pogona z močjo 150 ali 180 kilovatov.
Od 19.974 evrov naprej
Pozneje pride še več motorjev, prav tako pa tudi bolj zmogljive različice. Že maja bo na voljo golf R-line, avgusta pride golf GTI, septembra pa golf GTD. Avgusta bo mogoče naročiti tudi nova golf R in golf GTE.
Za osnovno različico golfa z litrskim motorjem bo treba v začetku odšteti 19.974 evrov, a bo na voljo šele v drugi polovici leta. Za zdaj najšibkejši golf z 96-kilovatnim motorjem 1,5 TSI pa bo stal vsaj 22.659 evrov, cena dizelskega golfa pa se bo začela pri 24.320 evrih.
Škoda truda. Pot na pokopališče bo kratka.