Audi A3 je član kompaktnega razreda avtomobilov, ki bo tudi v času covid-19 pomemben člen modelne palete premijskega proizvajalca vozil.
Prav kompaktna vozila gredo v času korona krize še vedno dobro v promet, A3 – sportback in limuzina – pa imata po novem, v četrti generaciji potrošniku ponuditi skoraj vse, kar ponujajo tudi večje in dražje limuzine in karavani znamke Audi.
Nekateri novega A3 označujejo za četrtega novega golfa, po premierah originalnega golfa, seat leona in škode octavije v zadnjih mesecih. A seveda ima pred seboj predvsem tekmeca, kot sta BMW serije 1 in mercedesa A. A3 ima kar nekaj adutov, nenazadnje je opremsko in motorno primerljiv bencinski model za 25 odstotkov dražji od golfa, tudi svoje tehnološke posebnosti, ki ji poznajo premijski avtomobili.
Revolucija evolucije
Revolucija evolucije, so pri Audiju poimenovali zunanji dizajn, ki izkazuje presenetljivo podobnost modelu, ki smo ga poznali že doslej, a vseeno skriva veliko posebnosti, ki predstavljajo korak naprej v oblikovanju. Avto je na račun večje varnosti ob trkih zrasel v dolžino, ni višji, a zaradi nižje postavitve sedežev ponuja v kabini več prostora za glavo, je širši, kar se pozna na zadnji klopi, prostorno pa je zaradi enakega medosja primerljiv s predhodnikom, tudi v prtljažniku, ki osnovi meri 380 litrov, s podrtimi sedeži pa 1280 litrov. Govorimo o sportbacku, pri 15 centimetrov daljši limuzini prtljažnik meri 425 litrov.
Poznavalci bodo takoj opazili, da ni več strešnih sani. Ta so še vedno na voljo, a za doplačilo. Pri Audiju so želeli poudariti dinamičen videz vozila, ki spominja na kupeje. Prvič so v stranski liniji posebne vdolbine, zadek pa je z žarometi in vodoravnimi linijami videti širši in športnejši, kot vresnici je. Manj izstopajoč je difuzor, izpušne cevi so skrite. Ima položnejši motorni pokrov, ki je iz aluminija, novo motorno masko s stranskimi vstopišči, ki je že v satenasta, po čemer so bili v preteklosti znani športni RS modeli, žarometi so že v osnovi v LED tehniki, lahko pa so tudi še bolj pametni - matrični. Dnevne led luči ponoči oddajajo svoj pečat glede na stopnjo opreme.
Digitaliziran, a stikala ostajajo
Znotraj je Audi digitalen, a na svoj način V notranjosti bi pričakovali, da bo vse zelo podobno golfu, le da na nekoliko bolj prefinjen način. A je audi A3 presenetil, saj je edini izmed že omenjene četverice novih VW kombilimuzin, ki ni prešel na digitalna stikala za uravnavanje klimatizacije, marveč je ostal na klasičnih fizičnih tipkah. V primerjavi s predhodnikom je sredinski zaslon zdaj negibljiv, torej ga ni mogoče več pospraviti v armaturo. Pred voznikom je serijski digitalni zaslon, ki meri od 10,1 do 12,3 palca.
A3 je pridobil vse najnovejše asistenčne sisteme in koncernske tehnologije, vključno s tehnologijo car-2-X, prek katere lahko izmenjuje informacije z ostalimi podobnimi vozili in infrastrukturo. Asistenčni sistemi. Na tem mestu velja omeniti asistenco za obvoz ovire. To ne pomeni, da avto sam obvozi oviro na cesti, pač pa pomaga vozniku pri manevru umikanja na način, da posega v zavorni sistem, prilagaja obnašanje ESP-ja, prenos na volanu je bolj direkten – vse to vpliva na to, da čim bolj varno obvozimo oviro.
Piska, da vas ne povozijo
Opozorilo ob izstopu iz vozila je tudi prvič v kompaktnih vozilih: radarja na vsakem vogalu zadnjega odbijača merita razdaljo do 70 metrov nazaj in to še tri minute po zaustavitvi vozila. Ko voznik ali preostali potniki odprejo vrata, v primeru, da se jim od zadaj približuje vozilo, tudi motorist, sistem sproži vizualno in glasovno opozorilo na nevarnost. Prvič je v MQB vozilih znamke Audi, za katera je značilen prečno nameščeni motor, tudi projicirni zaslon v steklu, ki ga je ob predpripravi možno vgraditi tudi naknadno.
Omeniti velja še sedeže iz recikliranih plastenk. Kar 89 odstotkov tkanine v A3 je iz recikliranih materialov.
A3 sportback in limuzina sta na izbiro s kopico različnih pogonskih motorjev, od bencinskih, dizelskih, na plin, na voljo je mehki hibrid in dve različici priključnega hibrida, ki omogočata do 60 kilometrov vožnje na elektriko.
Na izbiro so tudi različna podvozja: serijsko, športno in prilagodljivo, pri katerem je vozilo nižje za 10 mm in ponuja bolj občutno razliko med načini vožnje udobno, uravnoteženo in športno.
Cene za vstopnega bencinskega A3 sportbacka se začnejo pri 25.400 evrih (limuzina je tisočaka dražja), pri čemer bodo vsi kupci, ki bodo avto kupili do konca septembra letos deležni še popusta v višini 2.600 evrov.