Litrski trivaljnik s turbo tehnologijo in 85 kilovati moči (116 kM) po novem predstavlja vstopnico v nakup Audijeve kompaktne kombilimuzine A3. Z njim so v Ingostadtu ponudili čistejšo in predvsem z vidika stroškov uporabe in servisov cenejšo alternativo TDI pogonskim motorjem.
Trivaljniki so zadnjih nekaj let velik hit na svetovnem trgu, kar dokazujejo predvsem številne nagrade za najboljši motor leta, s katerimi so se leta hvalili pri Fordu z Ecoboost motorji in nazadnje tudi pri skupini PSA, kjer njihov trivaljnik ponuja nekaj večjo prostornino, 1,2 litra. Temu trendu se niso mogli upreti niti premium proizvajalci, BMW in Audi, slednji uporablja motorje koncerna VW. Tak trivaljnik najdemo tudi v Seatih, Škodah, Volkswagnih.
Kritike do trivaljnikov pogosto neupravičene
Razlog za trivaljnike je bil povsem preprost, nižje emisije, ki jih zahteva vse strožja zakonodaja. Z zmanjševanjem motorjev in dodajanjem turbine ali dveh je to proizvajalcem uspelo.
A ima medalja vedno dve plati. In tako je tudi pri malih turbo mlinčkih, ki bi jih lahko pospravili v potovalni kovček in odnesli na letalo. Strokovnjaki opozarjajo, da v laboratorijih dosegajo majhno porabo, v realnih razmerah pa ta močno odstopa od tovarniške. To opažamo tudi novinarji na svojih testih, a so, take so vsaj moje izkušnje, to zelo varčni motorji, ko jih ne priganjamo v visoke vrtljaje in vozimo zelo konstantno.
Sam nisem tako črnogled in kritičen, saj se mi tovrstni motorji zdijo odlični. Res pa je, da dizelskim štirivaljnikom težko, oziroma ne morejo in ne bodo konkurirali pri vožnji po avtocesti. Tam z večjo porabo preprosto ne morejo slediti bolj kompleksni dizelski tehnologiji, pa ne govorim o odzivnosti, navoru in podobnem, pač pa o porabi goriva. To pa ne velja tudi za primestno vožnjo, kjer je poraba lahko primerljiva tudi z dizli.
Odziven in hiter
Audijev TFSI „mlinček“ je tehnološko odličen. Litrski motor ima ob pritiskanju pedalke za plin in stalnem odpiranju turbine prepoznaven zvok trivaljnika, ki pa ni moteč. Prej športen.
Ko pritisnemo gumb za zagon motorja je motor neverjetno tih, velika razlika v primerjavi s traktorsko glasnimi dizli z oznako TDI. Kabina je odlično izolirana, zato se zvok motorja niti ne sliši tako očitno, le pri odločnem pospeševanju, pa še to ga ne boste slišali ob prižgani audio napravi.
Čeprav je majhen, pa motor iz litra prostornine iztisne 85 kilovatov moči (116 KM). Zaradi pomoči turbine je A3 hiter že na startu, motor je zelo odziven, moči je od začetka dovolj za dobro pospeševanje in prehitevanje. Navora, 200 Nm je za te vrste motorjev dovolj, ves pa je dosegljiv že pri nizkih vrtljajih. Moči mu ne zmanjka niti v večjih vrtljajih, pri večjih hitrostih. Ok, od prostornejšega TFSI štirivaljnika lahko pričakujete še več veselja in primerljivo porabo bencina pri dinamični vožnji.
Volan je športen, voznik ima vseskozi dober občutek dogajanja izpod koles, zato je upravljanje z vozilom izjemno lahkotno. Tudi zaradi zmogljivega, sicer doplačljivega športnega podvozja in še boljših zavor. V sklopu dodatne opreme je bil testni avtomobil opremljen tudi s sistemom Audi select, kjer lahko izbiramo režim vožnje in s tem odzivnost krmilnika, motorja in še česa v prid bodisi bolj ekonomične ali bolj športne vožnje. A je BMW serije 1 vseeno bolj zabaven za vožnjo, mercedes razreda A pa prednjači z napredno obliko.
Tehnološki biser
Prednost A3 je v tehniki in notranji ergonomiji. Odslej so sprednja svetila zelo podobna tistim, ki jih je uvedel A4. Standardne so sicer ksenonske, na seznamu doplačil pa tudi odlični matrični LED žarometi. Malo so drugačna platišča.
V notranjosti je na voljo tudi Audijev virtualni digitalni kokpit z 12,3-palčnim zaslonom, medtem ko se sedempalčni zaslon še vedno električno dviga in spušča iz sredine armaturke. Slednjega je imel testni avto. Videti je kar malo zastarelo ob vse večjih ekranih, ki prihajajo tudi v bolj ljudske modele vozil, od hyundaia i30, do ford fieste, na primer.
Audi A3 je pridobil tudi drugo tehnologijo iz A4 in Q7, med najbolj uporabnimi je asistent za zastoje, ki samodejno vodi avto pri hitrostih vse do 65 km/h. Sistem deluje nemško odlično. Nevsiljivo in zanesljivo. Predvsem pa je enostaven za uporabo. Kot dobrodošlo na testu je tudi novost, opozorilo na prečni promet pri vzvratni vožnji in brezžično polnjenje telefonov.
Na žalost premium proizvajalci večino sistemov močno zasolijo. A3 že tako v osnovni različici stane 24.600 evrov, z dodatki (naštej jih) se je končna cena dvignila na več kot 35 tisočakov. A pozor, kljub temu da smo prebrskali knjigo z navodili v menijih potovalnega računalnika še vedno nismo našli funkcije, ki bi beležila trenutno porabo goriva, čeprav skupni doseg računalnik izpiše. Osnovno opremo (Basis) je namreč treba nadgraditi s paketom, ki vključuje voznikov informacijski sistem.
Podatki o vozilu: Audi A3 sportback 1,0 TFSI 85 kW (Basis)
Motor: 999 cm3, turbo bencinski, trivaljni, 85 kW (115 KM) med 5.000 in 5.500 vrt.
Navor: 200 Nm med 2.000 in 3.500 vrt./min.
Dimenzije (D x V x Š v mm): 4.313 x 1.426 x 1.785, medosna razdalja 2.637
Prtljažnik (v litrih): 380
Poraba na testu: 5,7 litra/100 km (mešani cikel), izpust 104 g CO2/km
Zmogljivosti: 206 km/h, 9,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena: 24.270/ 35.794 evrov (testni/testni z dodatki)
Plusi: Vozne lastnosti, motor, menjalnik, materiali, ergonomija;
Minusi: Cena, cena dodatkov, neizstopajoč videz;
Ford Focus, s podobnim motorjem in odlično opremo sta 15 000 EUR manj. Pa ne mi rečt, da je Audi toliko boljši?
"z dodatki (naštej jih) se je končna cena dvignila"Novinar je pozabil našteti dodatke. ;)