Prius+ je prvi sedemsedežni pravi hibrid v Evropi in prvi enoprostorec z manj kot 100 grami emisij CO2 na prevoženi kilometer. Vključno z njim ima Toyota v svojem hibridnem parku že pet modelov, ki za pogon kombinirajo konvencionalne agregate z elektromotorjem.
Prius+ je nadgradnja priusa, ki se je v avtomobilskem svetu utrdil kot vodilni hibridni model. Sedemsedežnik je v primerjavi s standardnim modelom daljši za 35 milimetrov, višji za 85 milimetrov, za 80 milimetrov je daljša tudi medosna razdalja.
Na prvi pogled vemo, da je prius
Tudi znotraj je tipični prius, čeprav so že na prvi pogled elementi postavljeni drugače, voznika pa pričakujejo nova stikala. Slednjih je zaradi številnih varnostnih sistemov veliko, raztreseni pa so po celotni armaturni plošči in še na mostu, ki ločuje voznikov sedež od sopotnikovega, pod njim pa se skriva baterija. To zahteva veliko mero prilagajanja. Neroden se nam je zdelo veliko okroglo stikalo, ki ga navadni prius nima, z njim pa upravljamo s klimatsko samodejno napravo, a je premikanje med nastavitvijo temperature, smeri pihanja zraka in močjo pihanja, nerodno.
Prilagodljiva notranjost
Oprema executive premore več kot voznik potrebuje. Velika panoramska streha v kombinaciji s svetlimi sedeži in oblogami v notranjost prinaša veliko svetlobe in občutek še večje prostornosti. Prostora spredaj je veliko v vse smeri, tudi potniki v drugi vrsti se ne morejo pritoževati nad utesnjenostjo, saj vsak sedi na svojem sedežu, vsak od njih je uporabno pomičen naprej in nazaj, moč je regulirati celo naklon. V tretji sedežni vrsti sta dva sedeža, ki se ju podre v ravno dno, na njih pa lahko zasilno sedita dve odrasli osebi, medtem, ko s prevozom otrok ne bo težav.
Zaradi drugačne zasnove baterij, postavili so jih med oba sedeža spredaj in ne pod zadnje sedeže, ne trpi niti prtljažnik. S podrto tretjo vrsto meri 784 litrov, kar 46 odstotkov več kot pri priusu, nikoli pa manj kot 232 litrov. Tudi takrat uporabnost povečuje dvojno dno, pogrešali smo le trdo polico zadaj.
Kot v plug-inu so baterije litij-ionske
Menjalnik v kombinaciji z elektromotorjem in bencinskim motorjem na avtocesti od voznika zahteva umirjeno vožnjo, a je ta limuzinsko udobna tudi za daljše poti. Hitro je treba pridobiti hitrost in jo vzdrževati, takrat pa je poraba okoli šestih litrov na 100 prevoženih kilometrov.
Trije režimi vožnje
Voznik lahko s pritiskom na stikalo izbira med tremi načini vožnje ekonomičnim Eco, Power, ki ponuja večjo odzivnost stopalke za plin, in EV, ki do 50 kilometrov na uro tudi v praksi omogoča da dva kilometra prevozimo zgolj na elektriko. Na testu smo uporabljali večinoma način normal, v naseljih pa smo večino poti vozili na elektriko. Povprečno tovarniško porabo, 4,1 litra, smo presegli za en liter. Najbolj nas je prepričal pri vožnji izven mest, kjer je velik del poti skozi naselja moč prevoziti zgolj na elektriko, a je treba pridobiti občutek in osvojiti tehniko vožnje hibrida.
Med redkimi minusi je tudi cena, saj je za tako bogato opremljen prius plus treba odšteti skoraj 40 tisoč evrov.
Podatki o vozilu: (Toyota prius+ executive)
Motor: kombinacija štirivaljnega bencinarja in električnega
Prostornina: 1.798 ccm
Skupna moč: 133 kW (181 KM)
Poraba na testu: 5,1 litra/100 km (mešani cikel), izpust 96 g CO2/km
Zmogljivosti: 167 km/h, 11,3 sekund od 0 do 100 km/h
Mere (D x V x Š) (v mm): 4.615 x 1.775 x 1.600, medosna razdalja: 2.780
Prtljažnik (v litrih): 232/784/1750
Cena (v evrih): 29.900 (osnovni/luna)/39.890 (testnik)