Avto
24 ogledov

Poraba majhna na račun vozne dinamike

Volvo S60 DRIVe
1/29
Gregor Prebil
Volvov najcenejši in najbolj ekonomičen S60 je obdržal vso varnostno tehnologijo, v skladu s smernicami po zmanjševanju motorjev pa se v nosu limuzine vrti 1,6-litrski štirivaljni turbodizelski pogonski agregat z ekološko zeleno oznako DRIVe z nižjimi emisijami, a nas v tej kombinaciji vozna dinamika ni prepričala.

Štirivaljni motor je plod sodelovanja Forda in PSA-ja, ki je z omenjenim pogonskim agregatom opremil številne svoje modele, z njim pa je tudi Volvo zakorakal na modne smernice, ki narekujejo vse manjše motorje tudi v večjih limuzinah.

1,6-litrski dizel, podprt s turbopolnilnikom, dandanes ni več posebnost, pač pa ob visokih cenah goriv že nuja. Žal to v primeru S 60 vpliva tudi na vozne lastnosti, saj je za težko limuzino 85 kilovatov (115 KM) le nekoliko premalo.

Za avtocesto moči dovolj

Volvo S60 DRIVe | Avtor: Andrej Leban Andrej Leban
Na srečo švedskega proizvajalca vse več kupcev preveri, kolikšna je poraba, vse pomembnejši vidik so tudi emisije CO2 in šele nato vozne karakteristike. Tisti, ki se ne bo obremenjeval, da bo od 0 do 100 km/h pospešil kasneje kot z zmogljivejšim agregatom, manj moči sploh ne bo pogrešal. Ko pritisnete stopalko za plin, se motor na voznikov ukaz ne odziva silovito, a se premika. Turboluknja izgine pri 1.300 vrtljajih. Nekoliko boljšemu pospeševanju v pomoč v območju 1.700 do 2.000 vrtljajev priskočijo njutnmetri. Navora je povsem dovolj. Težav ni niti na avtocesti, kjer je poraba nizka, najvišja hitrost 195 pa bo za večino voznikov tako ali tako nedosegljiva. Hvalimo lahkotno vzdrževanje višje hitrosti.

Prehitevanje oteženo

Boljšo odzivnost motorja smo najbolj pogrešali na odprti cesti, ko je treba v toplejših mesecih varno prehiteti počasnejšega traktorista ali skupino kolesarjev. Ročni menjalnik s šestimi prestavnimi stopnjami ni najlepši v avtomobilski industriji, je pa natančen in ima dobro preračunana prestavna razmerja. Pri hitrosti 70 km/h brez težav omogoča vožnjo v šesti prestavi, delovanje motorja pa je ob dobri zvočni izolaciji v notranjosti povsem nemoteče.

Volvo S60 DRIVe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Pomanjkanje konjenice ni nujno slabost, saj je vožnja v kombinaciji z zelo dobrimi sprednjimi sedeži zelo udobna, zato se lahko popolnoma predate užitkom. S 60 je še vedno lepotec, do zob podprt z varnostno tehnologijo, ki je dokaj preprosta za uporabo. Vgrajen radar samodejno vzdržuje varnostno razdaljo pred vozilom spredaj, vozniku v nevarnosti javlja prepreke pred seboj, kar je zelo uporabno v mestni vožnji. Opozarja tudi na vozila v mrtvem kotu, a sam volana v primeru, da brez smernika na cestišču zapeljemo čez črto, ne poravna, kot to zna Audijev Q3.

Bistveno cenejši od zmogljivejšega petvaljnika

Najbolj pomembno – porabo – smo pustili za konec. Teoretično S60 zmore v povprečju porabiti zgolj 4,3 litra na sto prevoženih kilometrov. V praksi tega nismo uspeli dokazati, a je tudi 5,2 litra (kombinacija mesto – relacija) meja, ki bo težje dosegljiva tudi za lažja vozila z dizelskim agregatom. Tudi v mestu ob pomoči sistema start/stop ne boste presegli meje sedmih litrov, lep dosežek pa je tudi to, da na prevoženi kilometer ekološki volvo izpusti vsega 114 gramov CO2.

Volvo S60 DRIVe | Avtor: Gregor Prebil Gregor Prebil
Na mestu ostaja vprašanje: bi se za pol litra nižjo porabo odpovedali petvaljnemu dvolitrskemu dizlu s 120 kilovati moči? Čeprav smo zelo pogrešali dodatne kilovate, bi morali temeljito premisliti, saj je razlika v ceni za več kot šest tisočakov v prid štirivaljniku.

Podatki o vozilu: Volvo S 60 DRIVe (Mommentum)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.560 ccm
Najvišja moč: 84 kW (115 KM) pri 3.600
Najvišji navor: 270 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min.
Poraba na testu: 5,2 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 114 g CO2/km
Zmogljivosti: 195 km/h, pospešek 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.628x1.899x 1.484, medosna razdalja 2.776
Prtljažnik: 380 litrov
Cena: 25.140/35.336 evrov (osnovni /testni)

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.