Štirivaljni motor je plod sodelovanja Forda in PSA-ja, ki je z omenjenim pogonskim agregatom opremil številne svoje modele, z njim pa je tudi Volvo zakorakal na modne smernice, ki narekujejo vse manjše motorje tudi v večjih limuzinah.
1,6-litrski dizel, podprt s turbopolnilnikom, dandanes ni več posebnost, pač pa ob visokih cenah goriv že nuja. Žal to v primeru S 60 vpliva tudi na vozne lastnosti, saj je za težko limuzino 85 kilovatov (115 KM) le nekoliko premalo.
Za avtocesto moči dovolj
Prehitevanje oteženo
Boljšo odzivnost motorja smo najbolj pogrešali na odprti cesti, ko je treba v toplejših mesecih varno prehiteti počasnejšega traktorista ali skupino kolesarjev. Ročni menjalnik s šestimi prestavnimi stopnjami ni najlepši v avtomobilski industriji, je pa natančen in ima dobro preračunana prestavna razmerja. Pri hitrosti 70 km/h brez težav omogoča vožnjo v šesti prestavi, delovanje motorja pa je ob dobri zvočni izolaciji v notranjosti povsem nemoteče.
Bistveno cenejši od zmogljivejšega petvaljnika
Najbolj pomembno – porabo – smo pustili za konec. Teoretično S60 zmore v povprečju porabiti zgolj 4,3 litra na sto prevoženih kilometrov. V praksi tega nismo uspeli dokazati, a je tudi 5,2 litra (kombinacija mesto – relacija) meja, ki bo težje dosegljiva tudi za lažja vozila z dizelskim agregatom. Tudi v mestu ob pomoči sistema start/stop ne boste presegli meje sedmih litrov, lep dosežek pa je tudi to, da na prevoženi kilometer ekološki volvo izpusti vsega 114 gramov CO2.
Podatki o vozilu: Volvo S 60 DRIVe (Mommentum)
Motor: dizelski, štirivaljni
Prostornina: 1.560 ccm
Najvišja moč: 84 kW (115 KM) pri 3.600
Najvišji navor: 270 Nm med 1.750 in 2.500 vrt./min.
Poraba na testu: 5,2 litra/100 km (test – mešani cikel), izpust 114 g CO2/km
Zmogljivosti: 195 km/h, pospešek 10,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Mere (D x Š x V) (v mm): 4.628x1.899x 1.484, medosna razdalja 2.776
Prtljažnik: 380 litrov
Cena: 25.140/35.336 evrov (osnovni /testni)