Avto
3828 ogledov

Poslovila se je ena najpomembnejših osebnosti v avtomobilski industriji

Umrl je nekadnji šef Renaulta Louis Schweitzer Renault
Umrl je ustanovitelj zavezništva Renault-Nissan: Louis Schweitzer.

Louis Schweitzer, nekdanji izvršni direktor Renaulta in arhitekt zavezništva Renault-Nissan, je umrl v starosti 83 let. Francoz je veljal za eno tihih, a strateško najpomembnejših osebnosti v evropski avtomobilski industriji.

»V imenu skupine Renault bi se rad poklonil Louisu Schweitzerju, vizionarju in drznemu vodji, čigar predanost in visoki standardi so prispevali k modernizaciji in internacionalizaciji skupine z ikoničnimi lansiranji, kot sta Twingo in Megane, prevzemom Dacie in ustanovitvijo strateškega zavezništva Renault-Nissan. Zagovarjal je tudi humanistično vizijo poslovanja, ki je združevala ekonomsko uspešnost z družbeno odgovornostjo. Njegovi družini in bližnjim izrekamo iskreno sožalje,« je dejal Jean-Dominique Senard, predsednik upravnega odbora skupine Renault.

Pod njegovim vodstvom je bila skupina Renault leta 1996 privatizirana, leta 1999 pa je organiziral strateško zavezništvo z Nissanom, kar je bila pomembna prelomnica za skupino. Louis Schweitzer je bil tudi arhitekt prevzema Dacie leta 1999 z drzno strateško vizijo: ustvariti zanesljiv avtomobil po zelo nizki ceni za nastajajoče trge.

Nekdanji šef Renaulta Louis Schweitzer | Avtor: Epa Epa

Propadel poskus združitve z Volvom

Louis Schweitzer je Renault popeljal iz krize, si drznil skleniti zavezništvo z Nissanom in z Dacio na novo izumil koncept cenovno ugodnih avtomobilov. Louis Schweitzer je oblikoval evropsko avtomobilsko industrijo.

Louis Schweitzer se je rodil 8. julija 1942 v Ženevi. Študiral je na Sciences Po Paris, nato pa na Ecole nationale d'administration (ENA), kjer je diplomiral leta 1970. Svojo kariero je začel kot finančni inšpektor, kar je veljal za prestižni položaj francoski visoki državni upravi.

Od leta 1984 do 1986 je postal vodja kabineta Laurenta Fabiusa, ki je bil takratni francoski premier. Ta politična izkušnja ga je postavila v središče francoske izvršilne oblasti in mu odprla vrata v industrijski svet.

Leta 1986 se je pridružil skupini Renault, najprej kot finančni direktor, nato pa kot namestnik glavnega izvršnega direktorja. Leta 1992 je postal predsednik in glavni izvršni direktor skupine, kjer je nasledil Raymonda Levyja.

Renault je bil v krizi, izgube so se večale, tovarne so bile zastarele, francoski trg je bil premajhen za preživetje. Podjetje je vodil dolgih 13 let, Njegova bilanca po odstopu leta 2005 je bila naslednja: podjetje je bilo dobičkonosno, globalno pozicionirano in inovativno. Schweitzer je v času vodenja sprejel vrsto drznih odločitev, ki so Renault popeljale v novo dobo.

Ni bil vedno uspešen. Njegov prvi večji poskus internacionalizacije je spektakularno propadel: načrtovana združitev leta 1993 z Volvom je propadla v zadnjem trenutku. Švedski delničarji so nepričakovano glasovali proti združitvi. "To je bil velik šok," je kasneje dejal Schweitzer.

Renault Nissan | Avtor: Profimedia Profimedia

Sprejemal drzne poteze

Kot v članku poudarjajo pri spletni strani Automobiwoche, je Schweitzer vztrajal pri prestrukturiranju podjetja. Pod njegovim vodstvom in s Carlosom Ghosnom kot vodjo prestrukturiranja je Renault leta 1997 zaprl svojo tovarno v Vilvoordeju v Belgiji – to je bil drastičen, a potreben korak za vzpostavitev finančne podlage za privatizacijo leta 1996.

Razmišljal je dolgoročno. Konec devetdesetih let prejšnjega stoletja je iskal način, kako pozicionirati Renault na globalni ravni. Priložnost se je pojavila leta 1999: japonski proizvajalec Nissan je bil v globoki krizi z več kot 20 milijardami dolarjev dolga.
Medtem ko so drugi proizvajalci zavračali ponudbe, je Schweitzer videl priložnost – in v strateško zavezništvo, ne v tradicionalni prevzem, vložil 5,4 milijarde dolarjev. Renault je pridobil 36,8-odstotni delež v Nissanu; obe znamki bi ostali neodvisni, vendar bi združili svojo tehnologijo, platforme in nabavne vire.

Schweitzer se je izkazal tudi za pionirja na področju varnosti vozil: že v devetdesetih letih prejšnjega stoletja je spodbujal višje varnostne standarde in podpiral takrat novi sistem ocenjevanja Euro NCAP – veliko preden so drugi proizvajalci prepoznali njegove prednosti.

Dacia logan | Avtor: Dacia Dacia

Nissan prinašal veliko denarja

Schweitzer je na Japonsko poslal Carlosa Ghosna, da prestrukturira Nissan. Uspeh je prišel hitreje od pričakovanega – dividende iz Japonske so dolga leta podpirale rezultate Renaulta.

Istega leta je Renault prevzel tudi romunskega proizvajalca Dacia – odločitev, ki se je dolgoročno izkazala za prav tako odločilno. Schweitzerjeva ideja je bila izdelati sodoben, robusten avtomobil za manj kot 5000 evrov.

Dacia Logan, ki je bila predstavljena leta 2004, je postala presenetljiv uspeh, zlasti v zahodni Evropi. Z njim je Schweitzer vzpostavil segment, ki ostaja najbolj dobičkonosen za znamko – evropski trg nizkocenovnih vozil.

Spodbujal je tudi drzne ideje o izdelkih. Twingo, ki je bil predstavljen leta 1993 s svojim prijaznim dizajnom, je postal simbol znamke. Mégane Scénic, predstavljen leta 1996, je ustvaril segment kompaktnih enoprostorcev – koncept, ki je Renaultu prinesel prodajni uspeh.

Leta 2005 je Schweitzer predal vajeti podjetja Carlosu Ghosnu. Za seboj je pustil podjetje, ki ga je iz francoskega državnega podjetja preoblikoval v globalnega avtomobilskega velikana – srce zavezništva Renault-Nissan, takrat četrtega največjega proizvajalca avtomobilov na svetu. V kasnejših intervjujih je Schweitzer opozoril, da si je Ghosn v eni sami vlogi nabral preveč moči nad Renaultom in Nissanom – ocena, ki se je leta pozneje izkazala za preroško.

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 1
  • Toma 08:31 14.november 2025.

    Avto za 5000?! Ni mu uspelo!