Google je med največjim svetovnim tehnološkim sejmom CES v ameriškem Las Vegasu najavil HD različico svojih digitalnih zemljevidov. Ključna novost je, da ti zemljevidi vsebujejo številne dodatne informacije o infrastrukturi, na primer natančne lokacije in vrsto prometnih znakov ter potek talnih oznak.
Takšne informacije bodo prišle zelo prav pri vozilih, ki so sposobne avtonomne vožnje stopnje 2+ (stopnja 2 z nekaterimi dodanimi funkcionalnostmi) in tehnično še precej bolj zahtevne stopnje 3.
Google je glede podrobnosti o zemljevidih za zdaj še skop. Jasno pa je, da bodo HD zemljevidi omejeni le na vozila tistih proizvajalcev, ki uporabljajo naprednejšo različico programske opreme za vozila Google Automotive Services. Takšni znamki sta Volvo in Polestar, pri katerih so potrdili, da bosta prihajajoča modela volvo EX90 in tehnično sorodni polestar 3 prva serijska avtomobila, ki bosta uporabljala visokoločljivostne zemljevide. Oba obljubljata tudi avtonomno vožnjo stopnje 3, torej brez voznika v kontroliranem območju (avtoceste).
Googlov klub avtomobilskih imen se širi in deli na dva razreda
Googlovi HD zemljevidi torej ne bodo del aplikacij za pametne naprave, temveč bodo izključno del Google Automotive Service, ki je tehnično tesno vgrajen s avtomobilske platforme sodelujočih znamk. Gre za dodatno nadgradnjo sicer širše bolj znanega Google Android Automotive sistema, ki ga poleg obeh švedskih znamk uporabljajo še številni drugi: koncern General Motors, Stellantis, zveza Renault-Nissan-Mitsubishi, v prihodnosti pa se bodo pridružili Ford, Honda in BMW.
Le nekateri izmed teh pa se že ali se še bodo zanašali na naprednejši Google Automotive Service s številnimi dodatno vključenimi Googlovimi rešitvami. Med njimi bodo po poročanju spletne strani S&P Global poleg koncerna Geely (Volvo, Polestar, Lynk&Co) še Ford, Honda in General Motors. Drugi proizvajalci so si z uporabo "siromašnejšega" Googlovega Android Automotive sistema za zdaj pustili odprta vrata, da lahko med drugim uporabljajo kartografske in nekatere druge rešitve konkurentov, na primer Renault za storitve TomToma ali BMW za HERE.
Kakšni konji, danes avte ženejo podatki!
Področje programske opreme za vozila je postalo izredno vroča tehnologija, ki bo po napovedih močno vplivala na preference kupcev pri izbiri avtov. V dobi digitalizacije vozil praktično nihče več ne govori o moči pogona, temveč predvsem o uporabniški izkušnji.
V prihodnje se obeta vse več prepletanja s storitvami umetne inteligence in obogatene resničnosti. V tekmo so se spustila največja tehnološka imena na svetu. Med njimi je Apple, ki je pred pol leta najavil novo različico CarPlaya, ki lahko vse zaslone vključno z voznikovim grafično preuredi tako, kot so vajeni uporabniki iphonov.
Pri sami digitalni kartografiji je tekma prav tako neizprosna. Specializirano raziskovalno podjetje Omdia je pred dnevi objavilo poročilo, v katerem navaja, da je po indeksu naprednosti in zmogljivosti digitalnih zemljevidov trenutno na prvem mestu podjetje HERE (nekoč del Nokie). Sledi Google, pred podjetjema TomTom in Mapbox.
Potem pa naj podatki vlečejo prikolico vlačilca
Ma bog pomagaj. Kam gremo. Jst sm primorka in se bom glih tako ustavila v bufetu na en špic.