Nissan je tudi na slovenski trg vpeljal tehnološko novost, ki so jo poimenovali ProPilot. Zakaj gre? ProPilot je tehnologija, ki je v začetku vgrajena v aktualni model qashqai in povsem novem 100-odstotno električnem vozilu leaf.
Gre za neke vrste avtopilota, a to ni niti sistem polsamodejne vožnje, niti samodejne vožnje, so nam na tiskovni konferenci zatrjevali Nissanovi tehniki. Pa čeprav je bil sprva, ko smo se z Nissanovci pogovarjali tako na avtomobilskih salonih kot na mednarodni predstavitvi prenovljenega qashqaija, ProPilot predstavljen kot sistem polsamodejne vožnje.
V njem je tudi v resnici veliko samodejnega. PriPilot, ki je za japonsko znamko revolucionarnega pomena, namreč temelji na delovanju kopice občutljivih tipal in kamere, opremljene z napredno programsko opremo za obdelavo slike, ki zbirajo podatke o vsem kar se dogaja v radiju 360-stopinj okoli vozila, kamera bere cestne črte, radar pa vzdržuje razdaljo do vozila spredaj, po možnosti zavira, če zavira tudi kolona ali pred vozilo skoči pešec in vozilo tudi povsem zaustavi, ko se promet pred njim sprosti pa v treh sekundah tudi sam spelje, če pritisnemo na pedal za plin ali tipke <resume / +> na volanskem obroču.
Na prvi vožnji smo vozili tudi novo generacijo 100-odstotno električnega vozila leaf, ki predstavlja revolucionarno novost, e-pedal, to pomeni, da smo z enim pedalom tako pospeševali kot zavirali. Z avtomobilom je možno tudi služiti. Kako? Na straneh zurnal24.si v kategoriji avto, objavljamo v nedeljo.
Pri Nissanu pravijo, da je to korak v smeri popolnoma avtonomne vožnje. Kot smo izvedeli že lani na Dunaju, ko smo vozili prenovljena qashqaija in x-traila, bo naslednji korak predstaviti tehnologijo za avtonomno vožnjo po več pasovih, ki bo omogočala menjavo voznih pasov na avtocesti, še kasneje pa sistem za avtonomno vožnjo po mestnih ulicah in križiščih.
Do takrat sistem ProPilot služi kot pomočnik, ki razbremeni voznika, vožnja z njim naj bi bila v prvi vrsti manj stresna. Vozilo zna voziti po gostem prometu, razbremeni daljšo vožnjo po avtocesti in zna samostojno najti prosto parkirno mesto in tudi samostojno parkirati, bočno, vzvratno in naprej.
Prve bolj podrobne vtise bomo predstavili že v kratkem, ko na test dobimo vozilo opremljeno s sistemom ProPilot, ki ga bomo tudi temeljito preizkusili v vseh razmerah.
Sistem ProPilot je za ceno 1.200 evrov na voljo s samodejnim menjalnikom na 1.6 dCi motorju pri modelu qashqai oziroma za 1.000 evrov v primeru izbire ročnega menjalnika, vključuje pa tudi paket Safety (Inteligentni sistem za pomoč pri parkiranju, opozorilo prečnega prometa zadaj, nadzor utrujenosti voznika, sistem za nadzor mrtvega kota). Najcenješi qashqai z ProPilotom in opremo N-connect tako stane 27.600 evrov.