Avto
3933 ogledov

Prepoved bencinarjev in dizlov še naprej povzroča razkol v Evropi

promet, ljubljanska južna obvoznica Saša Despot
Prepoved avtomobilov z bencinskimi in dizelskimi motorji povzroča razkol med evropskimi državami. Španci in Francozi jo močno podpirajo, Nemci pa so bolj hladni.

V Evropski uniji razpravljajo o morebitnem olajšanju prepovedi, ki je načrtovana za leto 2035. Morebitna izjema bi lahko bila sintetična goriva, potencialno pa bi ostali dovoljeni tudi hibridni avtomobili.

Francozi in Španci so jasno povedali, da ne vidijo možnosti za odstop od trenutnih evropskih ciljev, da do leta 2035 pri novih avtomobilih in kombijih dosežemo nične emisije. Obe vladi zagovarjata stališče, da bi z olajšanjem že dogovorjenih regulativ spodkopali investicijsko gotovost, upočasnili modernizacijo prometnega sektorja in podražili prehod, v katerega so proizvajalci in njihovi dobavitelji že vložili milijarde evrov.

Dodajajo, da je ključnega pomena, da ostanejo pravila stabilna in da se pospeši razvoj polnilne infrastrukture za električne avtomobile. Poleg tega je pomembno, da se proizvajalci osredotočijo na nižanje cen električnih avtomobilov preko domače izdelave baterij in razvoja softvera, namesto da se okoljsko usmeritev olajša s še več izjemami.

Avto - izpušni sistem - auspuh - izpuh | Avtor: Profimedia Profimedia

Tehnološka nevtralnost

Trdo stališče Pariza in Madrida prihaja v času, ko nekatere države članice in predstavniki avtomobilske industrije pozivajo k omilitvi trenutnih ciljev. Pri tem ima ključno vlogo Nemčija. V Berlinu so sicer vedno podpirali evropski prehod k ničnim izpustom, hkrati pa so zagovarjali tudi izjemo za sintetična goriva v določenih primerih. Javna razprava v Nemčiji se osredotoča na "tehnološko nevtralnost", ki predvideva izjeme za e-goriva in hibridne avtomobile.

V Franciji in Španiji odgovarjajo, da so v trenutnih ciljih že predvidene določene tehnične možnosti za uporabo sintetičnih goriv brez spreminjanja splošne usmeritve k ničelnim emisijam.

Hkrati se zaostruje tudi debata o evropskih ciljih do leta 2040 v sorodnih sektorjih. Zagovorniki trde linije pravijo, da lahko avtomobilski proizvajalci cene zmanjšajo z množično proizvodnjo in da bo dolgotrajna predvidljivost predpisov omogočila povečanje kapacitet od rudarjenja surovin, preko izdelave baterijskih celic do recikliranja baterij.

Kritiki po drugi strani opozarjajo na zmanjšanje interesa kupcev za električne avtomobile in tveganje, da bodo stroški prehoda neenakomerno prizadeli različne industrijske sektorje,

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 7
  • stajerc200 19:51 30.oktober 2025.

    Kam so nas evropski levičarji pripeljal😥😥 Težko se bomo izvlekli iz tega, ker tudi volitve več ne pomagajo veliko, saj so se zavlekli v vse institucije. Totalno bomo uničili evropsko industrijo in s tem sebe. Kitajcem z električnimi ne moremo ...prikaži več konkurirati. Naj spomnim, da samo ZDA v zrak spustijo približno 10x več CO2, kot EU, Kitajska pa okoli 23x več kot EU. In zdaj bo EU z ničelnimi izpusti rešila svet. Bedaki!!!. Samo reveži bomo postali

  • Avatar Žiga Pšeničnij
    Mask88 14:44 28.oktober 2025.

    That`s all BULL****!!!

  • oneh 08:45 28.oktober 2025.

    Ko se je nekoč začel uveljavljati ICE motor tudi niso prepovedali živalskih vpreg. Tako tudi danes ne smejo prepovedati ICE vozil. Kdor se želi voziti z njimi, se naj. Lahko pa na kritičnih mestih- npr. mestnih središčih, naravnih parkih... omejijo ...prikaži več število ICE vozil, kateri se lahko sočasno nahajajo tam. Pol bo pač vsak voznik pri sebi razčistil ali se je boljše prilagajati ali nabaviti EV in ne skrbeti za omejitve. Ker pa so levaki taki bedaki pa imamo svobodo in levaki- a še plešete?