V sklopu relija serije WRC po Belgiji, ki je bil letos v okolici mesteca Ypres, se je zgodila zanimiva testna vožnja. Pri Toyota Motor Corporation so namreč opravili preizkus z GR Yaris H2. Gre za različico modela GR Yaris, ki je opremljen s posebnim motorjem na vodikov pogon.
To je bilo sploh prvič, da so se vodilni možje korporacije Toyota odločili za preizkus vozila na vodikov pogon izven japonskih cest. Vozilo je namreč še v razvojni fazi. Za volanom nabritega GR yaris H2 je sedel predsednik korporacije Toyota Akio Toyoda, ki je tudi sam strastni dirkač ter mojstrski voznik. V dirkaških krogih je znan po vzdevku Morizo. V vlogi njegovega sovoznika je nastopil legendarni finski dirkač Juha Kankkunen, sicer štirikratni svetovni prvak serije WRC, ki si je enega izmed svojih naslovov privozil tudi z ikonično toyoto celico. Kankkunen je bil ostale dni relija v vlogi voznika GR yaris H2.
Pred varnostnim avtomobilom
15-kilometrska hitrostna preizkušnja je bila organizirana po izjemno ozkih podeželskih cestah, ki so potekale skozi številna naselja. To je bila zahtevna preizkušnja tudi za profesionalne dirkače. GR yaris H2 je služil kot testni avto in je vozil pred varnostnim avtomobilom.
Čeprav Morizo še nikoli ni vozil po teh cestah, niti jih ni imel možnosti natančno pregledati, se je tudi s pomočjo natančnih Kankkunenovih navodil odlično spopadel z izjemno in nenehno spreminjajočimi se cestnimi pogoji.
“Hvaležen sem Juhi, da mi je dovolil voziti. Odlično me je usmerjal, zaradi česar sem se vseskozi počutil udobno in samozavestno. Pogoji so bili zahtevni. Ne samo, da so bile ceste mokre in spolzke, ampak tudi izjemno ozke. Vseskozi se mi je zdelo, da se vozna površina nenehno spreminja. Na neki način po podobnih cestah poteka tudi reli serije WRC na Japonskem," je po preizkusu povedal Toyoda.
Pri Toyoti v prihodnje resno računajo na vodik kot pogonski energent. V ta namen so na prizorišče pripeljali tudi toyoto mirai (električno vozilo na gorivne celice), s katero so prikazali nove možnosti zunanjega napajanja.