Evropski trg avtomobilov je še daleč od konsolidacije. Marca 2021 je bilo medletno prodanih 63 % več avtomobilov, kot v enakem obdobju lani, vendar pa je treba upoštevati, da se je kriza s covid-19 marca lani začela. Sicer je bil letošnji marec najslabši po letu 2013.
S pomočjo podatkov evropskega združenja proizvajalcev avtomobilov (ACEA) je neodvisna agencija JATO Dynamics pripravila marčevske rezultate prodaje avtomobilov na 26 nadzorovanih evropskih trgih. Novice niso dobre, saj je bilo v primerjavi z marcem 2019 prodanih 22-odstotkov avtomobilov manj.
Zaupanja potrošnikov še ni
Tudi, če pogledamo četrtletne rezultate, prodajalci vozil nimajo razlogov za veselje. V prvem četrtletju leta 2021 je bilo v Evropi registriranih 3.045.703 avtomobilov, kar je najslabši rezultat celo po letu 1986, seveda, če ne upoštevamo prvega četrtletja pandemičnega leta 2020. »Evropski avtomobilski trg je še daleč od tega, da bi bil na zeleni velji. Vlade morajo sprejeti ukrepe za povečanje prodaje in povrnitev zaupanja potrošnikov,« je rezultate komentiral Felipe Munoz, analitik pri JATO Dynamics. Dobro so se prodajali predvsem električni avtomobili in pričakovano športni terenci.
Uspeh e-avtomobilov in še bolj SUV-jev
Marca so elektrificirani avtomobili dosegli rekordni tržni delež v višini 16 %. Lani marca je bil delež električnih avtomobilov 9,7 %, še leto prej pa le 3,4 %. Tudi delež športnih terencev se je medletno povečal - s 37 % marca 2019, na 40 % marca 2020 in 45 % marca 2021! To je bilo še posebej očitno na Švedskem, Norveškem, v Sloveniji in na Madžarskem. O tem, kako za med gredo športni terenci oziroma križanci v Sloveniji smo na zurnal24.si že pisali.
Dizel se potaplja
Po mnenju Munoza je uspeh električnih avtomobilov in športnih terencev dober kazalnik, da se bodo ljudje v bližnji prihodnosti osredotočili na prihajajoče električne športne terence, ki bodo ključno gonilo rasti v industriji. Slabše novice se nanašajo na "dizelske pogone". Marca 2021 je tržni delež dizelskih avtomobilov padel na zgodovinsko nizko raven - 24 %. Ta trend naj bi se nadaljeval in to kljub dejstvu, da dizelska vozila proizvedejo manj CO2 kot bencinski avtomobili.
Vzpon Tesle
Zanimivo je, da se je na vrh najboljše prodjanih avtomobilov v Evropi vrnil VW Golf. Marca je bilo registriranih 26.265 golfov, kar je 12-odstotno povečanje. Njegova rast je bila predvsem posledica elektrificiranih različic (PHEV in MHEV), ki so v Nemčiji predstavljale do 36 % prodaje. Prednost golfa pa še zdaleč ni tako velika kot v preteklosti. Peugeot mu je z modelom 208 dihal za ovratnik z zanemarljivo 836 enot manj prodanimi enotami. Na tretjem mestu se je dobro odrezala tudi opel corsa. Veliko presenečenje pa je četrto mesto električne tesle model 3. Tesla model 3 je v prvem četrtletju leta po podatkih JATO Dynamics postal najbolje prodajani električni avtomobil v Veliki Britaniji, Franciji, Norveški, Italiji, Avstriji, Švedski, Švici, Nizozemski, Danski, Portugalski, Poljski, Grčiji, Sloveniji, Hrvaški in v Nemčiji. Sledijo hyundai kona electric, renault zoe, volkswagen ID.3 in VW ID.4. Med novimi električnimi avtomobili se je začel uveljavljati citroën ë-C4 in opel mokka-E.
Najbolj prodajani modeli v Evropi (marec 2021)
1. VW golf - 26.265 registriranih enot
2. Peugeot 208 - 25.429
3. Opel corsa - 24.540
4. Tesla model 3 - 23.755
5. Toyota yaris - 23.033
6. VW T-Roc - 21.772
7. Citroën C3 - 21.426
8. Renault clio - 21.219
9. Peugeot 2008 - 20.960
10. Fiat 500 - 20.832