Neizogibno je, mobilnost bo kmalu dražja in nedostopna kot danes. Razlog so električni avtomobili, je za nizozemski BNR National Auto Show dejal Nizozemec Bram Schot, ki je leta 2018 na vrhu Audija zamenjal Ruperta Stadlerja, danes pa dela za naftnega velikana Shell.
Kakšna je potem prihodnost? Da bomo vozili manj? "Ne," pravi Scot, ki prićakuje, da bo avtomobil dejansko kupilo manj ljudi, vožnja pa bo ostala osrednjega pomena. Meni, da bo souporaba avtomobila postala stalnica.
Razcepljenost avtomobilske industrije
Vzrok so avtomobili, ki so se v zadnjih letih opazno podražili. Razlog pa niso le nove tehnologije, ki jih avtomobili potrebujejo za doseganje vse bolj strogih emisijskih norm, pa tudi tehnologije za povezljivost ali večjo varnost. Nizozemec pravi, da je to posledica drage "razcepljenosti" današnje avtomobilske industrije. Po njegovih besedah, ki jih povzema več evropskih medijev, morajo lastniki običajnih avtomobilov sponzorirati tiste, ki kupujejo električne avtomobile. Prepričan je, da bo tako tudi v prihodnjih letih.
Schot je prepričan, da je glavni razlog za naraščajoč trend pritisk EU na elektrifikacijo. Proizvajalci avtomobilov so zato prisiljeni istočasno proizvajati običajne avtomobile z motorji na notranje zgorevanje in hkrati razvijati in proizvajati električne avtomobile. Te tehnologije so po njegovih besedah nezdružljive, kar se v končnici pozna na ceni izdelka. Proizvajalci avtomobilov morajo večje stroške finančno pokriti. In ker električnih avtomobilov ni mogoče prodati z razumno maržo in v razumnih količinah, morajo kupci običajnih avtomobilov plačati več za električna vozila. Po Schotovih besedah je položaj poslabšala pandemija koronavirusa, ki je negativno vplivala na povpraševanje po avtomobilih. To pomeni manj možnosti za ekonomijo obsega.
Napoveduje konkreten dvig cen
Enačbo je preprosta. Na eni strani so visoki stroški in upad prodaje, na drugi pa višje cene. Poleg tega Schot trdi, da so vsi proizvajalci avtomobilov v enakem položaju. Svetlobe na koncu tunela ne vidi. "Več kot bodo avtomobilski proizvajalci prodali električnih avtomobilov, manj učinkoviti bodo, višje bodo cene avtomobilov z motorji z notranjim zgorevanjem, po katerih je povpraševanje največje," pravi nekdanji šef Audija. Dodaja svojo oceno, da se bodo cene avtomobilov v naslednjih letih v povprečju zvišale za 4000 do 5000 evrov.
"Mislim, da bo mobilnost v bližnji prihodnosti veliko dražja kot danes. Hkrati je malo verjetno, da bi se dohodki ljudi lahko povečali za štiri do pet tisoč evrov. Vedno več ljudi si ne bo moglo privoščiti novega avtomobila," Schot črnogledo opisuje prihodnost. Po njegovih besedah bo to privedlo do tega, da bo prodaja novih avtomobilov manjša, ljudje pa bodo več povpraševali po rabljenih vozilih ali pa preprosto ne bodo tako pogosto, kot je to običaj danes, menjavali vozil za novejša.
Prepričan je tudi, da se bodo ljudje zaradi visoke cene novih avtomobilov bolj zanimali za skupno rabo, ki danes ni preveč priljubljena, kar bo morda na koncu edini način, da bodo številni še vedno uživali v prednostih individualne mobilnosti.
Saj je v evropi na vseh podrocjih tako raja placuje zamisli nekih idiotov oni pa na 20 metrskih diesel jahtah prodajajo folku el avtomobile eko vrecke vetrne elektrarne itd .narod pa vrjame v pravljice
Kot lahko vidimo, bo tudi elektrika počasi postala zelo draga.. (Texas) ..
Kot je že nekdo omenil. Dejansko je elektromotor cenejši za izdelavo in vzdrževanje kot bencinski/dizelski. Konkreten delež celotne cene so sicer baterije, pa še te se posodabljajo in cenijo. Po zdravi logiki bi morali biti e-avtomobili cenejši. In potem se… ...prikaži več vrnemo k primarnemu vprašanju... kdo bo zaslužil. Mogoče komu smešno ampak popolnoma primerljivo z modelarstvom. Še vsak ki, je iz "bencinarja" prešaltal na elektro avtomobilček je zatrdil, da se ne vrača nazaj.