Znani so podatki o gibanju trga rabljenih avtomobilov, ki so pripeljani v Slovenijo od drugod in prvič registrirani pri nas. Gre za zelo pomemben delež posla v trgovini z avtomobili, s katerim kupci pridejo do nekaj let starega, a bistveno cenejšega avta. Izbira pri različicah in opremi na zahodnoevropskih trgih, od koder v veliki večini izvirajo, je bistveno večja.
"Prednost" rabljenih iz uvoza je, da so vsaj v Sloveniji številni tipi manj podvrženi okoljskim omejitvam, zaradi katerih so postali na Zahodu že nezaželeni. Obstaja pa tudi kar nekaj potencialnih slabosti, v prvi vrsti seveda stanje vozila.
Kriza je lani udarila tudi po trgu z rabljenimi vozili, padec novih registracij je bil občuten kljub dejstvu, da so se zaradi velikih zalog trgovcev avti občutno pocenili. Cene pa v zadnjih mesecih spet rasejo. Eden od razlogov je pritisk, ki ga ustvarjajo okoljski standardi in posledično dražji novi modeli.
Specializirano podjetje za zbiranje in obdelavo podatkov Ardi navaja, da je bilo lani v Sloveniji prvič registriranih 28.043 rabljenih osebnih avtomobilov, kar pomeni, da je bil vsak tretji na novo registrirani avto pri nas pripeljan kot rabljen iz tujine. Povsem novih avtov je bilo registriranih 53.694, pokritost rabljenih z uvoženimi je bila tako več kot 50-odstotna. Iz statistike so
Padec je sicer pri rabljenih iz tujine manjši kot pri novih. Leta 2019 jih je bilo pri nas registriranih 33.438 uvoženih iz tujine ob 70.545 povsem novih avtih. Takrat je bila pokritost med uvoženimi in novimi 47-odstotna. Lanski padec prodaje je bil okoli 25 odstotkov pri novih, a "le" 16-odstoten pri uvoženih rabljenih.
Formalno obstaja razlikovanje v uradniških terminih, kateri avto je iz uvoza. Če je bil avto pripeljan k nam kot rabljen iz druge članice EU, potem govorimo o "pridobitvi" vozila. Če je poreklo izven EU, pa o dejanskem "uvozu." Za lažje razumevanje v članku za oboje uporabljamo termin "uvoz."
Najbolj zastopane znamke med uvoženimi
Tako kot pri novih je tudi pri rabljenih znamka Volkswagen na prvem mestu, le da ima pri uvoženih velikanski naskok pred zasledovalci s 6.323 avti. Na drugem in tretjem mestu sledita premijski znamki Audi (3.797) in BMW (3.369), ki imata trikrat več uvoženih kot pa novih registriranih avtov. Praktično vsak drugi uvoženi avto je volkswagen, audi ali BMW. Se je pa vsem trem vodilnim lani v primerjavi z letom prej število uvoženih občutno zmanjšalo.
Na četrtem mestu je bil lani spet Mercedes-Benz (2.269) s podobnim razmerjem med prvič registriranimi novimi in rabljenimi kot oba premijska tekmeca. Renault kot prva nenemška znamka, ki je pri novih avtih tesno za Volkswagnom, je pri rabljenih šele peti (1.885), s komaj tretjinsko prodajo od tekmečeve. Na lestvici rabljenih v letu 2020 sledijo Ford (1.506), Škoda (1.442), Volvo (1.369) in Citroën (1.017), ki še kot poslednja znamka presega prag več kot tisoč prvič registriranih rabljenih.
Podatki še kažejo, da je bilo lani v Sloveniji prvič registriranih tudi 12 zastav, 15 saabov, 7 daihatsujev, 15 infinitijev, 17 lancij, 34 chevroletov ... Gre za znamke, ki so v Evropi ali na sploh "mrtve", z izjemo Lancie, ki z enim modelom v prodaji trenutno deluje le v Italiji.
Pa ste v tej statistiki izločili novo registrirana vozila v Sloveniji za en dan, kar počnejo vsi trgovci z novimi vozili? Verjetno bi šele na osnovi teh podatkov, lahko naredili konkretno primerjavo in bi bili rezultati popolnoma drugačni... še bolj… ...prikaži več pa bi se pokazalo dejansko stanje prodaje novih vozil, če bi razpolagali s podatki koliko dejansko novih vozil je prodano fizičnim osebam in koliko podjetjem... ampak verjetno se tega ne prikaže, ker se nihče noče soočiti z realnostjo...
Slovenci damo nenormalno veliko na avto. Mora se videti znamka, ne smemo imeti slabšega od soseda, bi pa radi veliko za malo denarja.
ljudje še vedno mislijo da se jim tič in mozak poveča če sedijo v BMW. ampak stvar je tud taka. rabljen punto stane 3k€, BMW pa še tolk ne . zakaj neki že ?