V Sloveniji so marca prodali občutno več novih osebnih avtomobilov kot pred letom dni, ko je izbruhnila epidemija covida-19, avtosaloni pa so morali skladno z ukrepi za preprečevanje širjenja okužb zapreti svoja vrata. Marca je bilo prvič registriranih 7067 osebnih vozil, kar na letni ravni predstavlja 157,6-odstotno rast.
Od začetka januarja do meseca marca je bilo v Sloveniji skupaj prvič registriranih 16.291 osebnih vozil, kar je 12,3 odstotka več kot v prvem lanskem trimesečju, kažejo podatki Sekcije za osebna motorna vozila pri Trgovinski zbornici Slovenije.
Spet prevladujejo križanci in SUV vozila, skupaj so jih v marcu registrirali kar 3328, kar predstavlja skoraj 41 odstotkov celotnega trga. Zelo dobro je šlo tudi 100-odstotno električnim vozilom, saj so jih pretekli mesec registrirali kar 167. Kar 54 kupcev je v roke dobilo ključe povsem električne tesle model 3.
Marca je bil prvi po prodaji Volkswagen, ki je prvič registriral 1037 novih avtomobilov, sledita znamki Škoda (804) in Renault (782). Če gledamo celotno prvo četrtletje je do zdaj na prvem mestu znamka Volkswagen z 2619 registracijami, sledita Škoda (2168) in Renault (1780). Prve tri znamke imajo skupni tržni delež večji od 40 odstotkov.
Kralj slovenskih cest še vedno ostaja renault clio (382), v mesecu marcu so mu sledili Daciin duster (342), Škodin kamiq (189) in Volkswagnov T-cross (185). Kar 17 različnih modelov je zabeležilo vsaj 100 registracij, od tega je kar 10 SUV-jev ali križancev.
Marca se je povečala tudi prodaja lahkih gospodarskih vozil. Prodali so jih 1103, kar je 178,5 odstotka več kot marca lani. V treh mesecih je bilo prvič registriranih 2902 teh vozil, to pa je 33,4 odstotka več kot v prvem četrtletju lanskega leta.
Med prodanimi lahkimi gospodarskimi vozili je bilo oktobra največ Renaultovih Masterjev (151), Fordovih modelov transit custom (134) in Volkswagnovih Crafterjev (110). Enak vrstni red je tudi, če se upošteva podatke za prve tri mesece letos.
V oči pa bodejo predvsem premijska vozila, ki so dobila slovenske registrske tablice. Med njimi je 196 vozil znamke Audi, 139 vozil BMW, 68 mercedesov, 62 vozil znamke Volvo, 11 porschejev, 11 lexusov ... Slovenske oznake je dobil prestižni mercedes razreda S, audi A8, Mercedes-Benz je registriral dva športna AMG modela, BMW kar deset modelov M - od M2 do M5, Audi tri športna vozila RS 6, slovenske tablice so dobili tudi ford mustang, porsche 911 carrera 4S in porsche boxter T.
Še več luksuza je med športnimi terenci: osem VW touaregov, osem audijev Q6, šest BMW X6, trije audiji Q7 in štirje BMW X7, dve toyoti land cruiser in po en audi SQ8 in mercedes-benz razred G. S slovenskimi tablicami se po novem vozi še lastnik električnega porsche taycana, na novo sta registrirani tudi dve hibridni panameri, trije hibridni porsche cayenni in hibridni mercedes-benz GLS.
Namesto 77.000 evrov, 9.000 evrov davka
S 1. januarjem je začel veljati novi zakon o davku na motorna vozila. Obdavčitev motornih vozil se je preoblikovala tako, da je namesto prodajne cene odločilna okoljska komponenta. Pri nakupu dražjih vozil ni več treba plačati dodatnega davka na luksuzne avtomobile, administrativni postopki pri nakupu vozil pa so poenostavljeni. Kdor je ali pa bo kupil avto letos, mu bodo davek obračunali v skladu z novo lestvico, po kateri je davčna stopnja določena v odvisnosti od izpustov ogljikovega dioksida, emisijskega standarda euro ter vrste goriva, ki se uporablja za pogon motornega vozila.
Za električna vozila in druga motorna vozila brez izpustov je višina davka določena pri nič evrov. Hkrati se je ukinil dodatni davek, ki je bil za vozila s prostornino motorja nad 2,5 litra uveden sredi leta 2012. Tudi zato vlada pričakuje, da se bodo prilivi od obdavčitve motornih vozil v državni proračun zmanjšali s predlanskih 45 milijonov evrov na približno 16 milijonov evrov letos. Najbolj opazen bi moral biti po teh izračunih prihranek pri nakupu dražjih modelov. Porsche v vrednosti 190.000 evrov po novem obremenjen z davkom v višini 9000 evrov, kdor ga je kupil že lani, je moral plačati 77.000 evrov davka. Tudi zato so številni dražje avtomobile doslej kupovali v tujini.
"Kar 54 kupcev je v roke dobilo ključe povsem električne tesle model 3". Novinar še ne ve, da Tesla model 3 nima ključa. Le kartico ali pa aplikacijo na telefonu :)
Kakšno sprenevedanje, avtomobili kupljeni na podlagi cov 19 dodatkov, bolniki omogočili nakup, še bo trajala pandemija.
Koliko priseljencev pri nas vozi avte v vrednosti stanovanja z 0 dni delovne dobe