Avto
40 ogledov

Reli na elektriko

Koncept, pripravljen, da zapelje na reli etape.
1/13
Žurnal24 main
Sebastian Loeb bo v prvenstvu v reliju zmage morda kmalu nizal s pomočjo elektrike. Citroën je namreč predstavil C4 WRC Hymotion4.

Avtomobilski športi ne morejo več uiti vse ostrejšim zahtevam glede varovanja narave. Za nižanje emisij CO 2 in manjšo porabo goriva bo vsaj pri svetovnem prvenstvu v reliju verjetno kmalu v uporabi kombinacija hibridnega pogona.

Ena osrednjih figur na Citroënovem razstavnem prostoru na pariškem salonu je dirkalnik C4 WRC Hymotion4, torej pogon, ki ga koncern PSA hkrati predstavlja še v nekaj drugih konceptih.

Elektrika iz zavorne energije
Novost v običajnem dirkalniku C4 WRC je električni motor z močjo 125 kW, ki je pripet na zadnjo osovino in se z elektriko napaja iz 990 litij-ionskih celic. Te lahko proizvedejo 400 voltov napetosti. Motor je hkrati tudi generator, saj energijo ob zaviranju pretvarja nazaj v elektriko in z njo polni baterijske celice.

Skupaj 357 kW
Dodatni električni pogon pride vozniku prav v različnih okoliščinah. Najbolj ga je seveda vesel med etapo, ko električni motor z že omenjeno močjo in 400 Nm navora omogoči dodaten pospešek k že tako konkretnim 232 kW (315 KM), kolikor jih ima na zalogi dvolitrski motor z notranjim izgorevanjem. Dodaten električni zalogaj je na voljo le nekaj trenutkov, nato pogon spet v celoti prevzame bencinski agregat.

Sebastian Loeb utegne z električnim dodatkom še povečati razliko pred zasledovalci. © Reuters

 
Električni motor naj bi bil zelo koristen tudi med etapami in v garažah, saj bodo avtomobili lahko v celoti peljali na elektriko in s tem varčevali z obrabo in gorivom (40 kilometrov več) ter emisijami, obenem pa ne bodo s hrupom po nepotrebnem obremenjevali okolice.

C4 WRC Hymotion4 je za zdaj še vedno koncept, a bo ob razvoju določil s strani FIE verjetno prav kmalu postal resnični dirkalnik. Z njim Citroën tudi napoveduje, da namerava dolgoročno ostati v tem športu, v katerem zadnja leta žanje veliko slavo.

Komentarjev 0
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.