Nedavno sem bral intervju z našim južnim sosedom Matejem Rimcem, tistim Rimcem, ki izdeluje superšportne električne avtomobile. Vprašali so ga: "Vaš novi električni avto C_two ima več kot 1.900 konjskih moči. Kdo sploh potrebuje takšno moč?" In odgovoril je genialno: "Nihče. Ampak, kdo pa recimo zares potrebuje športne terence? Če bi šlo za to, kdo kaj potrebuje, potem bi se vsi vozili v škodah octavijah."
In to drži kot pribito. SUV oziroma križanci so postali tako uspešni, da proizvajalci križajo vse po vrsti - tako so pri Kii tako skrižali ceeda, da so dobili CUV - neke vrste kupejevski SUV, pravzaprav pa gre za nekoliko povišanega ceeda bolj atraktivne oblike, ki bo v očeh kupcev prav gotovo požel zanimanje z zanimivo obliko.
Xceed je torej (pro)terenska različica ceeda, ki v prvi vrsti stavi na prvi vtis in nekoliko višje sedenje. Za višjo ceno seveda. Pri Kii sicer pravijo, da ima s klasičnim ceedom skupna le prednja bočna vrata in ceed v imenu. Če ga pogledamo od zunaj bi se lahko deloma strinjali. Že od daleč zaradi oblike sprednjega dela spominja na klasičnega ceeda, čeprav ločnice so, na primer ožja mreža hladilnika ali pa daljši pokrov motorja, ki je nameščen nižje. Precej drugačen pa je atraktiven zadek s padajočo, kupejevsko streho in visokimi boki. Všečen je tudi športni difuzor z dvema izpušnima cevema, ki sta del opreme že pri šibkejših motorjih. V živo deluje precej bolj mišičasto kot petvratni kombilimuzinski ceed. Na tem mestu hvalimo, da so led žarometi, ki ponoči dobro osvetljujejo cesto, že del serijske opreme.
Tudi od tal je dodatno dvignjen, in sicer za 3,5 centimetra v primerjavi s ceedom, kar pa se bistveno ne opazi, ko sedemo na prednji vozniški sedež. Pri Kii pravijo, da ponuja boljšo naprednost naprej. Morda malenkost, a zato v primerjavi s petvratnim ceedom ponuja na zadnjih sedežih bolj utesnjen občutek, tudi stranska stekla so precej ozka, pogled nazaj pa zaradi majhnega zadnjega stekla ne prepriča. Kar nelagodno sem se v dežju in temi počutil med vzvratno vožnjo in tudi parkiranjem, ker že precej časa nisem vozil avtomobila, ki ne bi imel kamere za pomoč pri vzvratni vožnji ali pa vsaj parkirnih senzorjev. Če boste izbrali xceeda, ali katerokoli drugo vozilo kupejevske oblike, oziroma katerokoli vozilo, naj ima kamero ali vsaj parkirna tipala zadaj. Pri xceedu je kamera na voljo s srednjo stopnjo opreme, parkirni senzorji spredaj in zadaj pa pri tretji, najvišji stopni opreme.
Ločnice s ceedom so sicer opazne tudi, ko se premaknemo v kabino. Kljub temu, da osnovno opremljeni testni avtomobil ni imel pripomočkov za lažje parkiranje, ali pa zaslona na dotik (odvisno od opreme in cene lahko izberete tudi povsem digitalne prilagodljive merilnike velikosti 10,25-palcev in 8-palčni zaslon na dotik z navigacijo), imel je še klasičen črno-bel zaslon velikosti 5-palcev, okoli katerega so zbrane tipke za premikanje med radijskimi programi in pregledne analogne merilnike, pa je razveseljivo, da pri Kii že v osnovni paket vključujejo nekatere varnostne asistenčne sisteme. Prej omenjene bi-led projekcijske žaromete, ki samodejno uravnavajo snop svetlobe, da ne zasenčijo drugih udeležencev v prometu, enako pa velja za sistem za preprečevanje naleta, sistem za ohranjanje vozila na voznem pasu in opozorilo ob zmanjšani zbranosti voznika. Vsi našteti sistemi so za voznika nemoteči in jih ni treba izključiti, ker bi nas motili, po preizkušenem pa delujejo dobro.
Ergonomsko je avto sestavljen dobro, kakovostno ni opaziti razlik v primerjavi z drugimi ceedi, veliko je mehkih površin. Sedeža spredaj sta velika in udobna, tudi prostora za kolena in noge na udobni zadnji klopi, ki se v osnovni opremi podira v razmerju cenejša oprema 60/40, za doplačilo pa v razmerju 40/20/40 ter odlagališč je dovolj, da je xceed na vseh naštetih ravneh konkurenčen kompaktnim vozilom nižjega srednjega razreda. Davek padajoče strehe bodo čutili le višje rasli, saj je prostora za glavo nekaj manj. Prtljažnik je družinsko prostoren (426 do 1378 litrov), davek oblike je visok nakladalni rob.
Pod motornim pokrovom je bil vstopni bencinski litrski turbo motor z 88 kilovatov moči (120 KM) moči, moč pa se na prednji kolesi (štirikolesnega pogona xceed ne pozna) prenaša s pomočjo ročnega šeststopenjskega menjalnika. Z omenjeno motorizacijo je avto v mestih zelo poskočen, kot je navada za male turbo motorje se rad zavrti tudi v višje vrtljaje, vse tja do 6.000 in še malo čez. Na avtocesti se z njim ne boste znašli v zadregi, takrat pa poraba goriva pričakovano seže do osmih litrov. Motor je dobro odziven tudi v srednjih vrtljajih, ko je treba na primer hitro prehiteti počasno vozilo. Tam je navora dovolj, le voznik ne sme oklevati. Tudi ročni menjalnik lahko le pohvalimo, saj pripomore k bolj dinamični vožnji.
Vzmetenje je zmes športne in udobne vožnje, volan je zelo nevtralen, torej avto, ki piha na dušo različnim uporabnikom, hkrati pa deluje zelo lahkotno in vodljivo.
Podatki o vozilu: (Kia xceed 1.0 T-GDI Joy)
Motor: 998 cm3, turbobencinski, trivaljni
Moč: 88 kW (120 KM) pri 6.000 vrt/min.
Navor: 172 Nm med 1.500 in 4.000 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4395 x 1826 x 1495, medosna razdalja 2.650
Prtljažnik (v litrih): 426-1.378
Poraba na testu: 7,4 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 124 g/km
Zmogljivosti: 186 km/h, 11,3 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 24.590 (testni) / 18.680 (testni z gotovinskim popustom)
PLUSI: Oblika, varnostni sistemi v osnovni opremi, motor/menjalnik;
MINUSI: Tisočak nad bolj praktičnim ceedom, preglednost nazaj, visok nakladalni rob prtljažnika;
Rimac že ve, kaj je dobro. Kdo bi vedele, če ne on? Sicer pa je definitivno xceed vsaj za jurja več vreden kot je ceed.