Kot poroča Automotive News Europe, Zipse v pojasnilo svoje trditve dodaja, da bi veliko več pozornosti morali posvetiti razvoju in uvedbi sintetičnih e-goriv, ki bi lahko avtomobile z motorji z notranjim zgorevanjem napajala tudi po letu 2035.
Zipse je načrt Evropske unije za prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem do leta 2035 označil kot "napačen pristop" in pozval k povečanju naporov pri razvoju in širitvi sintetičnih e-goriv. Trenutna zakonodaja Evropske unije predvideva, da po letu 2035 v prodaji ostanejo zgolj baterijski električni in avtomobili z vodikovimi gorivnimi celicami, vozila z motorji z notranjim zgorevanjem pa bodo izjemoma lahko ostala, če bodo uporabljala izključno ogljično nevtralna goriva, kakršna so e-goriva.
Teh goriv pa je malo in so za zdaj težko dostopna. Vzrok za to je način, na katera jih proizvajajo, saj njihova proizvodnja zahteva veliko energije. Proizvajalci jih lahko izdelujejo le iz "zelenega vodika", ki ga pridobijo z elektrolizo vode z uporabo elektrike iz obnovljivih virov. Zipse pravi, da bi Evropska komisija morala povečati razpoložljivost e-goriv in jih do leta 2035 narediti tudi cenovno dostopna. Sicer bo šlo za kategorično prepoved motorjev z notranjim zgorevanjem, kar pa ni dober pristop.
E-goriva sicer veljajo za učinkovito prihodnjo alternativo za vozila, ki v električni obliki niso smiselna. Med drugim so to tovorna vozila in visoko zmogljivi dirkalni avtomobili. Porsche je denimo pred kratkim veliko vložil v podjetje za proizvodnjo e-goriv Highly Innovative Fuels (HIF), ki je decembra 2022 zagnalo tovarno e-goriv v Čilu. Tovarna trenutno izdeluje metanol za Porschejevo dirkalno serijo Mobil 1 Supercup. Tudi dirkalniki Formule 1 bodo leta 2026 predvidoma začeli uporabljati ogljično nevtralna goriva.
Nafta in zemeljski plin nista fosilni gorivi. V nafti niso našli nobenih fosilov, niti ne nastaja iz njih. Črpališča nafte, ki bi morala presahniti že pred desetletji so še vedno aktivna.
Končno ena pametna izjava