Fiat grande panda s šarmantno retro obliko in sodobno vsebino oživlja duh uspešnih italijanskih ljudskih avtomobilov. Tako v blago hibridni kot električni različici. Fiat po dolgem premoru na ceste vrača model, za katerega Italijani upajo, da bo resen konkurent v popularnem B razredu vozil pri nas. Grande pando gradi na uspehu oglate ikone iz 80. in 90. let prejšnjega stoletja – s sodobno tehnologijo in, kot obljubljajo Italijani, po privlačni ceni.
Od prvotne napovedi študije se je veliko spremenilo. Fiat je v okviru skupine FCA postal del skupine Stellantis in celotni koncept nove pande se je predvsem zaradi zmanjševanja stroškov razvoja in proizvodnje preselil na povsem novo osnovo. To pomeni, da bo nova panda zasnovana na skupni majhni platformi STLA, ki podpira tudi novi citroën ë-C3, pa tudi opel frontero. A panda je za razliko od koncernskih sorodnikov na voljo le s petimi sedeži in ne tudi sedmimi.
Izvršni direktor Fiata Olivier François pričakuje, da bo grande panda uspešnica znamke Stellantis. S prvim globalnim avtomobilom po mnogih letih si podjetje prizadeva pridobiti kupce v Evropi, Južni Ameriki in Afriki. Fiat je že tako najbolj mednarodni proizvajalec avtomobilov v družini Stellantis , saj več kot polovico prodaje opravi zunaj Italije. Vendar pa ta uspeh temelji na treh različnih modelih, prodanih v treh različnih regijah.
Tudi s štirikolesnim pogonom
Grande panda je zapeljala tudi na slovenske ceste. S svojimi 3,99 metra dolžine uvršča v sredino segmenta in je privlačen za različne skupine kupcev. Kar zadeva pogonske sklope slovenski uvoznik za znamko Fiat pričakuje, da bo povsem električni model predstavljal do 20 odstotkov prodaje v Evropi. Do konca leta načrtujejo prodajo 200 modelov fiat grande panda. Prihodnje leto prihaja tudi grande panda 4x4.
Nova Panda je sorodnik model citroën C3 in opel frontera. Na voljo je tudi kot električna različica. V Sloveniji je vstopna cena v primeru financiranja in trenutno veljavne subvencije 16.800 evrov, kar pomeni, da je to eden redkih cenovno dostopnih družinskih električnih modelov pod 20.000 evri. Različica z blagim hibridom z bencinskim trivaljnikom s 110 KM (81 kW) starta pri ceni 16.990 evrov (cena s popustom in financiranjem).
Želi spominjati na original
Oblika je nastala v oblikovalskem studiu Centro Stile v Torinu in se od drugih vozil razreda B in sorodnikov iz koncerna Stellantis razlikuje po svoji kompaktnosti. Sprednji del vozila je oglate oblike. Pravokotne linije obdajajo progresivno kvadratno mrežo, ki vozilu daje najbolj prepoznaven pečar in po pojasnilih oblikovalcev ustvarja punktiranje pikslov od sredine sijajno črne zgornje rešetke do žarometov. Ti so sestavljeni iz majhnih kockic, ki predstavljajo okna tovarne Lingotto.
Silhueta spominja na pando iz 80. let prejšnjega stoletja, tridimenzionalni napis panda na spodnjem delu vrat pa je poklon originalni pandi 4x4. Oglato obliko karoserije in potniške kabine še bolj poudarjajo poševni strešni nosilci, ki se od vrha spuščajo proti zadku.
Zadek zaznamujejo izraziti kolesni loki, naklon oken, postavitev zadnjega stekla, žarometov in letvic. Volumen je povečan zaradi vključitve sijajnega črnega okvirja s tridimenzionalnimi črkami panda – prav tako oblikovalski poklon prvotni pandi.
V notranjosti se Fiat zanaša na pametne podrobnosti: nova "bambusova škatla" kot predal za rokavice nadomešča prejšnji predal za shranjevanje v obliki vrečke. Še en izrazit oblikovalski poudarek je obroba armaturne plošče, ki spominja na oval testne steze "La Pista" na strehi Fiatovega sedeža v Lingottu. Voznik podatke pridobiva na dveh zaslonih, digitalni merilniki merijo 10-palcev, osrednji zaslon, ki lahko podpira tudi navigacijo pa 10,25 palca.
Panda je namenjena petim potnikom, prostornina prtljažnika je 361 litrov. Ima številne odlagalne predale, vključno s 13 litri samo v armaturni plošči. Izvirna zamisel je opcijsko vgrajen spiralni polnilni kabel, ki ga je mogoče za doplačilo evrov izvleči iz lopute na premcu.
Električna ali hibridna
Električna panda ima elektromotor, ki zmore 113 KM (83 kW), baterija ima 44 kWh in omogoča okoli 320 kilometrov dosega (WLTP). Polnjenje poteka z največ 100 kW, kar v 27 minutah napolni baterijo od 20 do 80 odstotkov. Največja hitrost je 132 km/h.
80 odstotkov prodaje pri nas bo predstavljal blagi hibrid z 1,2-litrskim trivaljnim bencinskim motorjem. S 110 KM, največjo hitrostjo 160 km/h in dosegom 800 kilometrov je alternativa za voznike, ki vozijo tudi na daljših poteh.
Potem morate vedeti to. Potem morate vedeti to. Ne iti v opatijo, ne delajte fasade.
Italijani naj raje gojijo paradižnike, pa modo, kot pa da se ukvarjajo s tehnologijo !
Zadnje cajte je pa tolk reklam za avte,da mi gre že na bruhanje,pa ne da je prodaja upadla zaradi inflacije in vsesplošne podražitve vsega