Morda bo kdo pihnil, morda se bo drug v nevednosti posmehoval, a prišli so časi, ko ljudje kupujejo avtomobile znamke Škoda, pa čeprav jih v živo sploh še niso videli. V skladu s pregovorom, da se dobro blago (tudi) samo hvali, in glede na zelo uspešno zgodbo, ki so jo naredili z yetijem, kupci dobesedno v dolgih vrstah stojijo za škodo kodiaqom, predstavnikom večjih suvov. Zaradi velikega navala in omejenih količin so čakalne vrste dolge, a to ne odvrne strank. Nič kaj drugače pa se sedaj ne obeta pri manjšem karoqu. In to kljub temu, da bodo praktično vsi prodani karoqi v Sloveniji stali prek 20 tisočakov.
Kaj se je zgodilo?
Yeti je bil dokaz, da zna Škoda narediti zelo vsestranski avto, ki zmore prepričati še tako tradicionalne trge. A kot smo ugotavljali že na mednarodni predstavitvi karoqa na Siciliji pred slabima dvema mesecema, so morali Čehi vseeno načrtovati in izvesti atentat na yetija ter zaradi spremenjenih okoliščin na trgu suvov s tem narediti prostor za večjega karoqa in manjšega brata, ki ga bodo predstavili čez dobro leto.
Karoq v marsičem, tudi v videzu, deluje kot pomanjšana različica kodiaqa, a je v resnici še modernejši. Od večjega brata se poleg kompaktnejše postave loči tudi po drugače zašiljenih svetilih in drugih detajlih.
Če na kratko ponovimo, s svojimi 4,38 metra dolžine je za več kot 30 centimetrov krajši od kodiaqa, je tudi ožji in nižji, saj spada v rang tekmecev, kot so peugeot 3008, nissan qashqai, renault kadjar, seat ateca, kia sportage ali hyundai tucson. Po drugi strani je 16 centimetrov daljši od yetija, tudi širši in precej radodarnejši s prostorom. Družinsko uporabnost še posebej poudarja možnost posebnih VarioFlex sedežev, pri katerem so vsi trije zadnji sedeži medsebojno ločeni (sredinski je malce ožji) in samostojno pomični po dolžini in po naklonu naslonjala. Mogoče jih je tudi povsem odstraniti iz avtomobila, kar je velika redkost med tekmeci.
Iz povprečja karoq štrli zaradi visoke stopnje udobja in asistenčnih sistemov, ki jih nudi, ter zaradi vsestranskosti. Če navedem le nekaj posebnosti: kot prva škoda ima lahko povsem digitalizirane merilnike, z izjemo asistence za zastoje ima na seznamu serijske ali dodatne opreme praktično vse najmodernejše asistenčne pripomočke, vsestranske LED žaromete, premijsko noto je mogoče med drugim dodati z nastavljivimi blažilniki ali z zmogljivimi audio in infozabavnimi sistemi, pri katerih lahko marsikaj postorimo kar s kretnjami, ne dotikanjem.
Za pogon skrbi novi rod koncernskih motorjev. Za zdaj je 4x4 pogon sicer na voljo le pri 110-kilovatnem dvolitrskem dizlu, prihodnje leto pa pride še kronski karoq s kar 140-kilovati. 4x4 pogon pa naj bi bil v prihodnje na voljo tudi pri 110-kilovatnem 1,5-litrskem TSI motorju. Pri večini kombinacij je oziroma bo mogoče dodati DSG menjalnik.
"Tukaj dol se bova spustila?!"
Posebej zanimiv pri karoqu je 4x4 pogon. Resda ga veliko kupcev modernih suvov oziroma križancev sploh ne potrebuje, pa čeprav si kupijo avto, ki je zaradi višje oddaljenosti od tal in krajših previsov prilagojen zahtevnejšim razmeram. A karoq zna zadovoljiti tudi zahtevnejše stranke, ki štirikolesni pogon postavljajo visoko na prioritetno listo.
“Kaj, tukaj dol se bova spustila?,” sem nejeverno vprašal inštruktorja vožnje Mirana Kacina, tik preden je na vrhu Jošta nad Kranjem začel zavijati desno, da bi se po vsaj 20 odstotnem naklonu spustil po skrajno razmočenem in že povsem blatnem terenu. O pravi poti ni bilo govora.
A na kratki off-road uverturi mi je inštruktor dokazal, da je karoq vse prej kot šminker ter da je sposoben v vsakem trenutku nadzorovati situacijo, če le ima na volanu mirno roko, na plinu pa nogo. Vklopljeni off-road program je pripravil vse potrebno, da se je avtomobil pripravil na nadzorovan spust. “V tej najnovejši generaciji pomočnika za spust vse deluje še bolj prijazno, manj je slišati zavor,” mi je pojasnjeval izkušeni učitelj terenske vožnje. “Zelo pa pride prav tudi grafični prikaz kot koles in naklona, saj lahko na ta način pravilneje usmerjam avto,” je pojasnil pomen treh digitalnih prikazovalnikov, ki se na zaslonu armaturne plošče aktivirajo v off-road programu.
In res, kljub začetni nejeveri in cmoku v grlu je karoq počasi izgubljal višino na terenu, po katerem bi peš lahko v vsakem trenutku pričakoval zdrs in pristanek na zadnji plati. To je bil eden tistih spustov, ko se ti zdi že 5 km/h zelo hitro. Ob poskusu zdrsa in prehitevanja zadka se je avto s prenašanjem zavorne moči hitro umiril ter varno dosegel vznožje. Na sledečem testu bočnega naklona se je dokazal še s prenosom moči med kolesi, tako da je kljub slabšemu oprijemu enega ali celo dveh avto brez težav prečkal oviro.
Še pred začetkom prodaje velika večina že prodanih
Karoq je torej pripravljen za vse, kar ga čaka na slovenskih cestah. Nanj so očitno pripravljeni tudi kupci, saj so pri slovenskem zastopstvu pobrali že okoli 500 naročil, pa ga bodo uradno pričeli prodajati šele te dni! Za leto 2018 je ob trenutni proizvodni zmogljivosti češke proizvodnje kvota za slovenski trg trenutno omejena le na okoli 600 vozil, pričakujejo pa, da se bo stanje izboljšalo v sledečih letih, ko bodo ponudili tudi vstopno (cenejšo) opremo active.
V tem hipu je namreč karoqa mogoče naročiti le v srednji stopnji opreme ambition in višji opremi style. Cene za 1,0 TSI motor se prično pri 21.712 evrih, ambition pa že ima dvoobmočno klimo, 17-palčna alu platišča, 7 varnostnih blazin, brezstični vstop in zagon motorja, AEB samodejno zaviranje s prepoznavo pešcev, LED dnevne in zadnje luči, tempomat, 8-palčni zaslon na dotik … Višja oprema style doda aktivni tempomat, izbiro voznega profila, polne in prilagodljive LED žaromete, naprednejši infozabavni sistem ...
andrej.leban@zurnal24.si
Mislim, da je bila podobna zgodba že s Kodiaqom. Če se ne motim so tudi lani imeli že precej potrjenih naročil še preden je avto prišel k nam. Kar se pa tiče primerjav Škode in VW, je pa dovolj podatek… ...prikaži več že to, da ima VW velike težave s prodajo svoje znamke zaradi uspeha Škode... Torej argument, zakaj kupiti Škodo za ceno VW-ja ne pije vode. primerjava 1:1 je cena VW še vedno bistveno višja kot Škode. Vsaj v višjem rangu je tako, za nižje razrede ne vem...
Škoda sama po sebi ne naredi nič.... to kupiš VW z malo spremenjeno zunanjostjo za enako ceno kot je VW... potem se pa vprašaš zakaj kupit VW-ja pod krinko če lahko direkt original kupiš?
ja... zgleda, da je Škoda v ofenzivi.. no, čeprav vsi pravijo, da je noro leto glede prodaje... samo tole, da se pa kupuje brez, da se avto sploh vidi.. pa le priča o tem, da imajo dobre adute....