Za nami je 13. izbor za slovensko Gospodarsko vozilo leta 2018. Zmagovalci so znani. Slovenski tovornjak leta 2018 je DAF XF/CF, Slovenski dostavnik leta 2018 je ford custom, slovenski avtobus leta 2018 MAN Lion's Coach, Slovenski poltovornjak leta 2018 pa je postal Mercedes-Benz razred X.
Tako so izbrali v uredništvih revij Transport & Logistika ter Mehanik in voznik. V prvem delu izbora so kandidatom glasove prisodili bralci obeh revij z elektronskim glasovanjem in poštnimi glasovnicami, glasov je bilo skupno 3.750, v drugem delu pa je morala svoje mnenje povedati še novinarska žirija, ki je kandidate za zmagovalce ocenjevala po različnih kriterijih.
Žirija je svoj izbor tudi obrazložila.
Slovenski tovornjak leta
DAF XF/CF DAF z modeloma XF/CF nakazuje, v katero smer se nagiba razvoj. Z inovativnimi pogonskimi sklopi, ki so osnovani na optimiziranih motorjih MX11 in MX-13, ter z najnovejšimi 12-stopenjskimi avtomatiziranimi menjalniki ZF Traxon in zadnjimi osmi lastne proizvodnje zagotavlja izboljšane vozne lastnosti, učinkovitejšo porabo goriva in tekoče pretikanje med prestavami.
Za naziv sta se potegovala še Scania XT in Iveco Stralis X-Way.
Slovenski dostavnik leta
Ford Custom si je v prejšnji generaciji že utrdil ugled na trgu in Fordu zagotovil pomemben zagon pri osvajanju tržnih deležev v ponudbi lahkih gospodarskih vozil. V najnovejši izdaji ima še več dodatnih adutov za osvajanje kupcev, vključno s pestro ponudbo sodobnih, gospodarnih in okolju prijaznih motorjev ter napredno opremo, namenjeno zagotavljanju višje ravni varnosti pa tudi udobja med vožnjo.
Za naziv sta se potegovala tudi Iveco Daily Blue Power in Renault Kangoo Z.E. 33.
Slovenski avtobus leta
MAN Lion's Coach Novi MAN Lion's Coach je rezultat konstruktorskega dela, ki jasno razdvaja potniški in voznikov prostor, prtljažni prostor in motorni sklop, obenem pa je privlačnega videza in enostaven za vzdrževanje. Na voljo je v štirih različnih dolžinah z dvema ali tremi osmi, sprejme pa lahko do 63 potnikov. Prtljažni prostor meri od 11,7 do 14,3 m3. Delovanje motorja Euro 6 je optimizirano, prav tako je močnejši in odzivnejši.
Za naziv sta se potegovala tudi Iveco Crossway LE Natural Power in Mercedes-Benz Tourismo RHD.
Slovenski poltovornjak leta
Mercedes-Benz z razredom X vstopa v za znamko ne povsem tradicionalen razred. Kljub deljeni tehnološki osnovi, ki prihaja od proizvajalca z dolgoletno tradicijo izdelovanja poltovornjakov, je novinec s prepoznavno trikrako zvezdo zelo drugačen in povsem uglašen s pričakovanji kupcev Mercedes-Benzovih modelov.
Prejemnik naziva je bil letos v svoji kategoriji edini kandidat.