Avto
4349 ogledov

Šved svari: pohod Kitajcev ogroža preživetje evropskih avtomobilskih znamk

Håkan Samuelsson Volvo
Volvov šef Hakan Samuelsson svari pred dominacijo kitajskih avtomobilskih proizvajalcev in propadom evropskih znamk

Hakan Samuelsson se je pred kratkim vrnil iz upokojitve, da bi Volvo popeljal skozi eno od najbolj kriznih obdobij v njegovi zgodovino, ki so ga obeležili slaba prodaja, softverske napake, zamude pri razvoju ključnih novih modelov ter celo grožnja prepovedi prodaje v ZDA.

Li Shufu, milijarder, ki stoji za kitajskim holdingom Geely Automotive Holding, ki ima v večinski lasti tudi švedski Volvo, je 74-letnega Samuelssona prosil, naj se vrne na čelo podjetja, kar je aprila tudi storil. Samuelsson je Volvo sicer pred tem uspešno vodil celo desetletje in dosegel tudi, da se je leta 2021 uvrstil na borzo.

Volvo | Avtor: Volvo Volvo

Pred kratkim je za tiskovno agencijo Bloomberg povedal, da po njegovem mnenju prodora kitajskih znamk v Evropo ne bodo preživeli vsi evropski proizvajalci avtomobilov. Pravi, da se bodo pojavili novi igralci, ravno tako, kot so v starem svetu to bili Ford, GM, Toyota in Volkswagen. V novem svetu bodo dve ali tri močne kitajske znamke, kar bo otežilo preživetje starim evropskim znamkam.

Samuelsson pravi, da bo to povzročilo val restrukturiranja. Nekatera podjetja se bodo po njegovem mnenju prilagodila novim razmeram in preživela, druga pa se ne bodo.

Dodal je: "Avtomobilska industrija bo postala električna, poti nazaj ni. V nekaterih regijah bo za prehod mogoče potrebnega malo več časa, vendar pa je smer razvoja jasna. Čez približno deset let bodo vsi avtomobili električni in cenejši."

dezurni@styria-media.si

Komentarjev 15
  • atamama 12:50 14.september 2025.

    Večina elektronike je narejena na Kitajske, Tajvanu, ..vzhodu. Sprogramirajo jo pa indijski programerji. Ves izobraževalni sistem ne sproducira toliko SW strokovnjakov kot jo ima ena katera od provinc na Kitajskem. Priliko sem imel delati skupaj s slovenskim ''strokovnjakom'' računalništva. Sanje. ...prikaži več Ne koncu sem najel Indijca, ki je sprogramiral kitajski modul in vse dela. Cena? 1/3 cene našega programerja plače s vsemi prispevki... pa bolniške nisem kril.... Toliko o EU vozilu, samo cena je EU...

  • DasAuto 12:01 14.september 2025.

    Ponudit drugačno možnost je dobro, usiljevat to opcijo pa ni dobro. Sploh ker vemo, da v končni fazi ni tako zelo čista, kot nam jo predstavljajo... EU si sama jamo koplje z vsiljevanjem teh neumnosti, po drugi strani pa filamo ...prikaži več Ukrajino z orožjem... Tam očitno Euro 7 ni pomemben...

  • Avatar karjola
    karjola 08:41 14.september 2025.

    Preživel bo tisti ki bo ponujal ugodno ceno in kvaliteto.