Avto
12177 ogledov

Tako velike prenove v zgodovini še noben audi ni bil deležen

Audi A4
1/12
Saša Despot
Na slovenske ceste je zapeljal najbolj pomemben Audijev model.

Audi A4 je letos doživel temeljito prenovo. Gre za ikono premijskega B razreda, ki korenine vleče še v leto 1972 in serijo 80. prvi A4 je bil sicer predstavljen pred četrt stoletja (leta 1994) po oznako B5.

Audi Q4 e-tron Avto Audi razkril, kaj pomeni kratica PPE

Audi A4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Najnovejši model nosi kodno oznako B9. Do danes so po svetu prodali že več kot 7,5 milijona primerkov, pri čemer je bil še lani A4 globalno gledano najbolje prodajan Audijev model, saj so jih po vsem svetu prodali okoli 345 tisoč, kar pomeni, da še vedno vsak peti kupec Audija izbere A4. V Sloveniji je v obdobju med letoma 2016 in 2019 A4 predstavljal 18 odstotkov vse prodaje znamke, kar je le še malenkost več, kot je delež SUV modelov Q3 ali Q5. Voznik A4 se ob menjavi avtomobila najpogosteje »preseli« kar v omenjena športa terenca. Če gledamo karoserijske izvedenke, je še vedno največ zanimanja za karavanskega avanta (49 odstotkov), sledi limuzina (47 odstotkov) in proterenski model Allroad (4 odstotke), med menjalniki pa zadnja leta močno prevladuje samodejni menjalnik.

Audi Q3 Sportback Avto Audijev novi SUV, s katerim imajo pri nas smele načrte

Audi A4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Pri Audiju so poudarili, da pri prenovi ne gre le za »lišpanje«, ampak tako velike prenove v zgodovini še noben audi ni bil deležen. Audijevega najbolj prodajanega modela ima pomlajen videz, številne posodobitve pri motorjih in spremenjeno notranjost. Prenove so deležne vse tri različice - limuzina, karavan in allroad.

Da je prenova res obsežna, priča ta podatek o zunanjosti - s starega avta so nespremenjeni ostali le pokrov motorja, streha in prtljažnik. Spredaj ima precej večja vstopišča zraka, maska je širša in nižja. Na videz motorne maske vpliva tip opreme, pri čemer je za najvišji rang rezervirano markantno satovje, pri modelu allroad pa so lamele postavljene vertikalno, tako kot pri SUV modelih.

Audi A4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Polni LED je pri A4 postal standarden, pri višjih stopnjah svetijo matrični žarometi, oblika luči je nova, atraktivnejša. Oblikovalci so nekoliko spremenili tudi tradicionalno zapoved, da mora na boku A4 od nosu do zadka potekati enostavna linija, saj so potek in obliko te črte nekoliko spremenili. Pod črto je posodobljeni A4 od predhodnika za pet milimetrov širši in 22 milimetrov daljši.

V notranjosti ogromnih sprememb ni bilo. Tako kot zunaj se tudi v kabini nadaljujejo horizontalne linije. Največja sprememba se je zgodila v načinu upravljanja. Prej je bil med sedežema vmesnik MMI z okroglim gumbom, zdaj je vse digitalizirano z zasloni na dotik. V osnovi so merilniki lahko še vedno analogni, drugače pa povsem digitalni velikosti 12,3 palca s polno HD ločljivostjo, prostostoječi zaslon na dotik meri 10,1.palca. Podatke in menije lahko povsem prilagodimo funkciji uporabe in z njimi upravljamo preko stikal na volanskem obroču oziroma glasovnega upravljanja, ki za zdaj še ni na voljo v slovenskem jeziku.

Audi A4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Volkswagen Arteon Z naših cest Avto Tudi če ni audi ali mercedes, vsi gledajo za njim

A4 ima najhitrejše procesorje, ki jih Audi trenutno ponuja v svojih vozilih, kot posebnost pa lahko omenimo to, da strojna oprema v vozilu omogoča naknadno nadgradnjo vozila oziroma funkcijo na zahtevo. To pomeni, da če kupec danes izbere avto brez enega od treh dodatkov (navigacija, DAB+ ali Audijev vmesnik za pametni telefon), lahko to stori kasneje s plačilom licence. Kasneje bo možno opremo nadgrajevati tudi z matričnimi žarometi, celo pogonom (quattro). Pri nas lahko storitev pričakujemo v drugem kvartalu prihodnjega leta.

Audi A4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Precejšnja sprememba se dotika motorjev, kar je logično, saj so letos jeseni stopili v veljavo še strožji emisijski standardi. Skupaj je motorjev devet, šest dizelskih in trije bencinski in segajo od 110 kW (150 KM) do 255 kW (347 KM). Večina motorjev je zaradi strožjih emisijskih norm opremljena z dodatki manjše ali večje baterije (blagi hibridi). Pri zmogljivejših modelih gre za 48 V tehnologijo, tudi pri športnem modelu S4, ki je po novem dizelski, pri ostalih pa z 12 V tehnologijo in manjšo baterijo, saj že v osnovi nimajo večje porabe goriva. Pri Audiju trdijo, da so zaradi blage elektrifikacije, ki vozilu pomaga pri doseganju manjše porabe in emisij, privarčevali od tri do štiri decilitre goriva na 100 kilometrov poti. Povsod, razen pri osnovnem dvolitrskem bencinskem motorju, je serijski avtomatski menjalnik, ki je pri zmogljivejših modelih zaradi obilice navora, ki ga mora prenesti na kolesa izvedbe tiptronic. Štirikolesni pogon quattro je večinoma pri močnejših modelih, v osnovi pa gre za prednji pogon, kot je pri Audiju že v navadi;

Omeniti velja športnika S4 TDI s trilitrskim V6 motorjem in 255 kW (347 KM), ki pospeši do 100 km/h v komaj 4,8 sekundah in uporablja tehnologijo elektronsko gnanega kompresorja polnilnega zraka, ki praktično izničuje turbo luknjo.

Audi A4 | Avtor: Saša Despot Saša Despot

Audi e-tron sportback Drugi e-audi Avto E-tron sportback je dinamičnejši in varčnejši električni audi

Izpostavljamo še proterensko različico allroad quattro. Oblikovna posebnost je, da ima vertikalne linije po sredini motorne maske, kot SUV modeli. Drugačni so tudi strešni nosilci. Glede na običajno različico je od tal dvignjen za dodatnih 35 milimetrov, predvsem na račun amortizerjev in drugačnih pnevmatik ter platišč. Tudi previsi spredaj in zadal obljubljajo bolj suveren nastop na neutrjenem terenu. Pri A4 allroadu so blažilniki nastavljivi, ni pa na voljo zračno vzmetenje, ki je pri modelu A6 serijsko.

Uvoznik v Sloveniji v prihodnjem letu načrtuje prodati okoli 200 vozil. Vstopni bencinski model 35 TFSI (110 kW/150 KM) s šeststopenjskim ročnim menjalnikom stane 34.200 evrov, najbolje prodajani model pri nas naj bi bil 30 TDI z S tronic menjalnikom (100 kW/136 KM) za ceno 38.940 evrov. 

Komentarjev 1
Napišite prvi komentar!

Za komentiranje je potrebna prijava/registracija. Če nimate uporabniškega računa, izberite enega od ponujenih načinov in se registrirajte v nekaj hitrih korakih.