VW arteon je izzivalec, kot ga premijske športne limuzine verjetno niso pričakovale. Obstajal je že passat CC, a to je bil še vedno predvsem passat. Pri arteonu je vendarle nekoliko drugače, kajti njegov videz in vsebina upravičujeta novo ime čudne izgovorjave, a močnega značaja.
Na kratko smo preizkusili različico s srednje močnim dvolitrskim motorjem, ki se giblje v rajonu BMW 3/420 d (grancoupe), mercedesa C220 d in seveda audija A4/A5 sportback, s katerima si deli 143 kilovatni pogon. Povrh je bil arteon odet v R-line "oklep", na nogah pa je imel kar 20-palčna temna turbo platišča. Z vsem kromom, dodatki črne barve in nabitimi pragovi avto od zunaj deluje zares strupeno.
Všeč so mi vrata brez okvirjev, saj že pred vstopom vanj zaznam, da gre za poseben tip avta. Kupejevsko nrav občutim tudi zaradi nizkega, a dovolj enostavnega vstopa v športni sedež z odličnim prileganjem telesu in nastavitvijo dolžine sedalnega dela. Športni volan je odličen pri hitrem in natančnem krmiljenju čez ovinke, saj sta od enega do drugega skrajnega kota koles dovolj dva polna zasuka.
Digitalni voznikov prikazovalnik je tipični izdelek VAG skupine, kar pomeni veliko podatkov, ki pa so obvladljivi prek domišljenih ekranov in množice tipk na volanu. Sam bi sicer katero od njih razvrstil nekoliko drugače. Zmogljivejši vmesnik z velikim osrednjim zaslonom nudi številne funkcije in je povezljiv na različne načine, všeč mi je tudi, da pri VW nikoli ne pozabijo na pomen dobrega sprejema signala radia in reprodukcije zvoka. Upam le, da bodo kmalu vrnili fizični vrtljivi gumb za nastavljanje glasnosti.
Trenutna asistenčna tehnologija Volkswagna, vgrajena tudi v arteona, je lahko vzor v avtoindustriji - asistent za držanje smeri nežno in brez trganja volana iz rok popravlja smer, radarski tempomat daleč vnaprej predvidi potrebno spremembo hitrosti, svetlobna opozorila asistenta za mrtve kote so jasno vidna, parkirni asistent zmore avto pospraviti v tesna parkirišča.
Škoda, da več modelov nima skrite kamere, kot arteon, ki se prikaže izza logotipa šele pri vzvratni prestavi. Zato je slika vedno čista, tudi v slabem vremenu. Kot njegovi sorodniki pa si tudi arteon zasluži zaradi majhnosti ikone in s tem skoraj nevidnega opozarjanja na prekratko varnostno razdaljo na spodnjem delu voznikovega zaslona.
Kilometri v arteonu minevajo zelo udobno in zanesljivo. Zaradi nizke silhuete je zračnega upora malo, zatesnjenost pred hrupom zelo dobra. Podvozje z dinamičnimi blažilniki prelisiči luknje in grbine na cesti navkljub velikim kolesom, če to voznik želi, ali pa zagotavlja visoko stabilnost na zavitih prometnicah. Je prednji pogon arteona tako oster kot BMW serije 4? Ni, a to bo opazilo le zelo malo ljudi.
Velikih sprememb pri izbiri različnih dinamičnih nastavitev nisem opazil, oziroma niso tolikšne, da bi govoril o velikem preskoku med običajnim in športnim programom. 143 kilovatov je za tak avto že konkretna zaloga moči. Kdo bo sicer pihnil, ker ne presega magične številke 200 "konjev", a je štirivaljnik dovolj športen za nagle pospeške z mesta ali pri prehitevanju, obenem je zelo ekonomičen. Tudi ob grdem preganjanju poraba ni šla prek sedmih litrov. Pri zahtevnejši vožnji DSG menjalnik s sedmimi stopnjami pokaže slabosti počasnejšega oziroma bolj zmedenega prestavljanja.
Zelo mi je všeč notranja prostornost arteona za ostale potnike. Dva normalno rasla potnika zadaj ne bi smela imeti težav s prostorom za glavo, za kolena pa sploh ne. Eno najmočnejših prostorskih orožij arteona pa je prtljažnik, ki se skriva za petimi vrati, saj je dovolj velik tudi za nekoliko bolj zahtevno družinsko rabo in kot tak avto sploh ni bistveno manjša alternativa karavanom.
Zmes številnih prostorskih namembnosti in voznih značilnosti, združenih v podobo kupe-limuzine, se je torej arteonu zelo dobro posrečila. A to še ne pomeni, da mu je cilj postati velikoserijska uspešnica. Cena je namreč bistveno višja od klasičnega limuzinskega passata, pri testnem avtu z dobrimi osmimi tisočaki dodatne opreme pa se je ustavila tik 50 tisoč evri. To pa je meja, kjer ima marsikdo še vedno (neupravičene) pomisleke, ali je znamka Volkswagen izdelovalec resnično premijskih vozil. Arteon je dokaz, da se moti.
Podatki o vozilu (Volkswagen arteron R-line 2.0 TDI 190)
Motor: 1.968 cm3, turbodizel, štirivaljnik
Moč: 140 kW (190 KM) pri 3.500 vrt/min.
Navor: 400 Nm pri 1.900 vrt./min.
Dimenzije (D x Š x V v mm): 4.862 × 1.871 × 1.450, medosna razdalja 2.837
Prtljažnik (v litrih): 563
Poraba na testu: 6,7 litra/100 km (mešani cikel), normni izpust CO2: 164 g/km
Zmogljivosti: 233 km/h, 7,8 sekunde od 0 do 100 km/h
Cena v evrih: 49.766 €
Konkurenti: audi A5 sportback, mercedes-benz C, peugeot 508, BMW 4 gran coupe ...
PLUSI: oblika, tiha vožnja, sedenje, spodobne zmogljivosti, raven udobja, uporabnost prostora, asistenčni sistemi.
MINUSI: tudi cena je premium, opozorilo na varnostno razdaljo.
Ne vem za druge, meni ni nič posebnega... avto, katerega niti opazim ne, kaj šele, da bi se ozrl za njim...
To je najboljše delo, ki ga Google zdaj plačuje.Dobil sem prvi mesec 27936 evrov za delo 3 ure na dan.Začel sem pred štirimi meseci in takoj domov odnesel vsaj 7645 evrov na 9264 evrov na teden. .......>>> www.Trade46.Com
Zunanjost je lepa, v notranjosti pa Passat! Tukaj so po mojem zajebali in to jim bo odžiralo kupce. Notranjost bi morali narediti drugačno in bolj prestižno, ne pa kopijo cenejšega Passata!