Le redki zaljubljenci v avtomobile, starejši od 30 let, še niso slišali za Abarth, slavno znamko, ki si je ime in ugled pridobila na avtomobilskih dirkah in predelavah serijskih štirikolesnikov, večinoma Fiatovih, ter z izdelavo posebnih kit dodatkov in izpušnih sistemov za povečanje moči motorja.
Ime Abarth, ki je nekdaj veljalo za pojem v avtomobilizmu. Začetni uspehi in mit o škorpijonu, prepoznavnem logotipu, ki je krasil vse predelane avtomobile, temeljijo na delu Carla Abartha, enega od genialnih inženirjev, ki so zaznamovali avtoindustrijo. Leta 1908 na Dunaju rojeni Karl Abarth je v svojem življenju dosegel velik uspeh v različnih pogledih motošporta, in to po zaslugi lastne inženirske genialnosti ter občutka za inovacije.
Leta 1971 je Abarth postal del Fiat Auta, zadnji avtomobil, pri razvoju katerega je Carlo Abarth dejavno sodeloval, pa je bil A112 abarth. V osemdesetih letih se je zgodba o Abarthu nadaljevala z modelom 131 abarth, s katerim je Walter Röhrl zmagal na svetovnem prvenstvu v reliju leta 1980.
Danes sta v ospredju dva modela, abarth 124 spider in abarth 595, ki smo ga v prenovljeni različici preizkusili le dobrega pol leta po testu predhodnika, ki si ga lahko preberete tukaj. Mali škorpijon je še naprej na voljo tako z dvižnimi vrati zadaj, kot tudi dvovratni kabriolet, ki smo ga vzeli pod drobnogled.
Izgleda hudobno
Prenovljeni abarth 595 prinaša nekatere novosti, ki smo jih spoznali že pri prenovi klasičnega fiata 500 pred dobrim letom dni. Nov je sprednji odbijač z veliko odprtino za dovod zraka, tudi zadnji odbijač je dobil nove „luknje“, 17-palčna platišča z rdečimi zavornimi kleščami so lažja in imajo za polovico večjo prezračevalno površino, kar pomeni, da se zavorni sistem manj pregreva.
Turismo je imel izpušni sistem z okroglo izpušno cevjo na vsaki strani. Tako kot pri fiatu 500 so podobno predrugačene luči za dnevno vožnjo. Svetila so „zgolj ksenonska,“ najmodernejših polnih led luči z belo svetlobo hitro malček še ne premore.
To, ob tem, da je videti bolj samozavestno kot kdajkoli do zdaj, pomeni tudi več moči in več vozne dinamike, ki je vozilu z oznako škorpijona že prej nismo očitali. Kakorkoli, mali nabritež ostaja cenovno visoko v primerjavi s konkurenčnimi malimi kombilimuzinami. A vsekakor premore več značaja.
Nov zaslon boljši in bolj pregleden
Spremembe v notranjosti niso šokantne. Največji napredek je bila narejen na zabavno-informacijskem sistemu, Fiat Uconnect sistemu, če smo natančni. Testnik je imel za 950 evrov doplačila vgrajen večji, 7-palčni zaslon na dotik (osnovni je majhen 5-palčni zaslon), ki je dovolj velik in pregleden, predvsem pa deluje zelo hitro in natančno. Veliko bolje kot v kakšnih modernih francoskih avtomobilih. Sistem omogoča poslušanje DAB radia, uporabo satelitske navigacije, združljivost s pametnimi telefoni omogočata sistema Apple CarPlay and Android Auto. Multimedija vključuje tudi program za telemetrijo z analizo načina vožnje, kar pristaja tovrstnemu vozilu in deluje kot neke vrste igračka za dinamične voznike.
Pod črto ponuja vse, kar voznik potrebuje in deluje odlično. Pa še zapakirano je vse skupaj v zanimivo podobo, ki sovpada s črno-rdečo karoserijo vozila.
Nov je volan, ki je spodaj odrezan in že na pogled deluje bolj športno, ko pa zagrabimo še primerno odebeljen volanski obroč, oblečen v usnje in alkantaro, ponuja še boljše občutke. Posamezni detajli so izdelani iz ogljikovih vlaken, kar so dodatne točke za atraktivnost, novi sedeži še bolje objemajo telo, zadnjica pa tudi med športno vožnjo med ovinki ne zdrsi s svojega mesta. Manjša zamera gre sicer privlačnim digitalnim merilnikom, ki s pritiskom na tipko sport pordečijo, nekatere funkcije, povezane z vožnjo se poudarijo, v večjem delu pa se ne razlikuje od podajanja informacij pri klasičnem načinu vožnje. Še vedno je preveč poceni trde plastike tudi na bolj izpostavljenih delih armaturne plošče.
Kot voznika, me nekoliko moti tudi to, da stikala za električni pomik stekel niso nameščena na vrata, pač pa na sredinski del armaturne plošče, tisti z večjimi rokami bodo imeli težavo pri nastavljanju višine položaja sedeža, saj je ročica stlačena med sedež in vrat, prostora pa je zelo malo. Pa tudi sedi se precej visoko, za tiste, ki so radi sedež nastavimo čim nižje, kar je možno. A tako se sedi v športih avtomobilih, kar je boljše tudi zaradi pogleda naprej na cesto.
Igračka za odrasle
Abarthovi osnovni motorji ponujajo nekaj več moči in navora, to pomeni, da je zmogljivejša tudi 1,4-litrsko enota pri različici turismo. Dotikali se niso samo motorja modela z vrha ponudbe (595 competizione) pri katerem ostaja 132 kilovatov (180 KM) ali 130 konjskih moči na liter prostornine.
Moč, 121 kilovatov moči (165 KM) se na kolesa prenaša s pomočjo standardnega petstopenjskega ročnega menjalnika (ali robotiziranega sekvenčnega menjalnika z obvolanskima prestavnima ročicama za 1790 evrov doplačila).
Na cesti se ni spremenilo veliko, tako dobrega, kot slabega. 1,4-litrski turbo bencinski štirivaljnik je odličen, odziven, poln moči od nizkih do visokih vrtljajev, pri tem pa ima zasluge odlični petstopenjski ročni menjalnik, ki moč prenaša na prednji kolesni par in natančno krmiljenje. Kot tudi kratko, čvrsto vzmeteno podvozje, ki poskrbi za dobro lego na cesti in hitre manevre. Vse skupaj je dokaz, da se Abart oddaljuje od sestrskega Fiata, saj se voznik za volanom nikakor ne počuti kot v Fiatu, pač pa v avtomobilu, ki ponuja veliko športnega duha.
Tudi zato ne pričakujte udobja. Vožnja v njem je trda in hrupna, včasih zaradi glasnosti celo malo naporna – še posebej to velja za kabriolet z električno pomično platneno streho, ki se pomakne do miniaturnega prtljažnika. Toda, to je davek, ki ga je treba za vožnjo s pravim športnikom plačati.
Mini je s svojim malčkom, ki je konkretno zrasel, šel v povsem drugo smer. Je bolj vsestranski, a težko tekmuje z značajem, kot ga ponuja abarth595. Slednji je brezkompromisen in ter lahkotno obvladljiv in zabaven vsakič, ko nekoliko zdrsne. Prava igračka, ki pa še zdaleč ni poceni.
Podatki o vozilu: Abarth 595C 1.4 T-Jet 16v 165 Turismo
Motor: turbobencinski, štirivaljni, 1.368 ccm
Največja moč: 121 kW (165 KM) pri 5.500 vrtljajih
Najvišji navor: 230 Nm pri 3.000 vrtljajih
Zmogljivosti: 218 km/h, 7,9 sekunde od 0 do 100 km/h
Poraba: 8,5 litra/100 km (kombinirani cikel)
Cena: 20.990 evrov / 24.990 evrov / 26.850 (osnovni/testni/testni z doplačili)
Plusi: izgled, zvok, zmogljivosti motorja in podvozja.
Minusi: Sedenje, cena, mestoma kakovost